TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sophie
|
6-4-2005 12:59:21
Hoi Elkje,
Je hebt nog 2 jaar en 3 maand dus ik zou me nog niet teveel zorgen maken. Wij zijn in november begonnen met de planning en alles verloopt zoals ik wil. Ik denk: als je er te vroeg aan begint zal je het gevoel hebben dat het immens lang duurt.
Bij ons kan je de aangifte van de wet maar doen vanaf 6 maand voor het huwelijk. De kerk is bij onze parochie vanaf 6 maand voor het huwelijk. De ondertrouw ongeveer 5 maand voor het huwelijk. Wij boekten onze feestzaal amper 1 jaar voor onze trouw. Als je echt zeker wil zijn van je dag zou ik begin 2006 contact opnemen met de feestzaal. Meestal betaal je het voorschot kort daarna om je zaal te bevestigen. Uiteindelijke betaling is maar na huwelijk.
ik zou een de planning raadplegen in de Loving You en degene die hier op de website staat.
Fotograaf heb ik ook maar 1 jaar op voorhand vastgelegd.
Je hebt nog een oase van tijd.
Groetjes, Sophie
|
|
Els
1-4-2006
|
6-4-2005 12:59:48
Hey,
wij trouwen 1/4/06 en wij zijn nu in januari begonnen met onze planning... Onze feestzaal hebben we vrijwel direct vastgelegd (wel met voorschot, zo gaat het met de meeste dingen). Het gemeentehuis kan ik de meeste gemeentes pas een half jaar op voorhand, maar wij zijn ook al gaan informeren of er zeker geen probleem met die dag was (officiële feestdagen, speciale dagen voor de gemeente en zo van die dingen, anders ligt alles vast en blijkt dat je niet kan trouwen). Zo hebben wij ook een kijk gekregen op het aantal trouwers in onze gemeente, dat valt nog goed mee, dus ik hoop dat we met een half jaar op voorhand toch echt wel nog op tijd zijn!! Daarna zijn we op zoek gegaan toch al naar een fotograaf, heel verschillend qua prijs en zo... Het voordeel van dat je nog heel veel tijd hebt, is dat je zo wel kosten kan dekken eventueel door dingen zelf te maken, ik denk aan uitnodigingen, versiering voor weet ik veel wat, ik heb zelf ook de cadeautjes gemaakt om aan de kindjes te geven aan de kerk, ik heb ons ringkussentje zelf gemaakt... Begin niet té vroeg ook niet, want soms lijkt je trouw dan echt nog véél te ver weg en raak je een beetje gedeprimeerd!!
Zo, ik hoop dat je er wat aan hebt!!
Els
|
|
Ann
2-7-2005
|
6-4-2005 13:15:21
Hoi,
Als ik van jou was dan zou ik juist al eens uitkijken voor een feestzaal. We hebben onze feestzaal ook een 1 1/2 jaar op voorhand vastgelegd en er was niet enorm veel keuze qua data meer. Als je weet waar je het wil doen dan zou ik niet twijfelen. De tijd vliegt echt wel enorm snel voorbij. Wij hebben nog 87 dagen te gaan!!!
groetjes, Ann
|
|
Lindsay
6-5-2006
|
6-4-2005 13:29:18
Wij trouwen op 06/05/06 en zijn in januari dit jaar begonnen met de voorbereidingen.
De feestzaal is heeeeeel belangrijk. Daar zeiden ze dat ze al verschillende boekingen hadden voor het voorjaar en de zomer van 2006. Dus anderhalf jaar op voorhand is toch het beste voor een populaire feestzaal.
Ook de fotograaf ligt vast van in februari. Die had ook al een boeking voor juli 2006.
Wij zijn vooral geschrokken van het vervoer. Ik had om een idee te krijgen van het budget in januari geïnformeerd naar een auto. De auto die we wilden was daar al niet meer beschikbaar op onze datum. Ook op het 2de adres waar we gingen horen, was dat type auto al geboekt. Al een geluk dat ze er zo 2 hebben.
Bij ons ligt de datum en het uur van de mis en de gemeente ook al vast. Ondertrouw kun je inderdaad pas doen 6 maand op voorhand, maar je dag kan je al wel lang op voorhand reserveren. Das ook al veel hé.
Als je die dingen al boekt, ben je al gerust voor de belangrijkste dingen hé. En 07/07/07 zal waarschijnlijk een populaire datum zijn, dus zou ik toch zeker in januari 2006 beginnen.
Veel succes!!
|
|
Els
1-4-2006
|
6-4-2005 14:02:59
niet in elk gemeentehuis kan je dat al vastleggen hoor, het is niet enkel de ondertrouw die 6 maanden op voorhand is bij ons, ook de datum en het uur kunnen we dan pas vastleggen... maar inderdaad, feestzaal zeker mee beginnen !
|
|
Veerle
8-7-2006
|
6-4-2005 15:27:25
Hoi Elke
Net zoals de anderen hier, zou ik toch al eens nadenken over een feestzaal. Wij huwen op 8 juli 2006 en we dachten om op het gemak allerlei zalen te bezoeken en dan pas later iets vast te leggen. We begonnen in november met de bezoekjes en toen bleek dat er toen al reeds 2 zalen geboekt waren op de dag die wij wilden, zijn we in supersnel tempo beginnen zoeken. In januari hebben we onze zaal vastgelegd, anderhalf jaar op voorhand dus.
Verder ligt de traiteur en de fotograaf ook al vast.
De getuigen hebben we ook al gevraagd.
Gemeentehuis kan bij ons ook maar 6 maanden op voorhand.
Al de rest: we kijken wat rond, noteren wat ons bevalt en als we genoeg ideetjes hebben die ons aanstaan, dan zullen we die zaken ook vastleggen.
Ik zou zeggen: geniet ervan, doe alles op het gemak want je hebt nog tijd genoeg. Maar wacht met sommige dingen niet té lang.
Groetjes
|
|
natalie
7-11-2005
|
6-4-2005 16:09:07
ik vind het lollig dat jullie al zoooo ruim vooraf alles organiseren en je druk maken over de feestzaal enz.... Wij wisten pas op valentijn dit jaar dat we gingen trouwen...onze trouwdatum is 22/4/05!!! en raar maar waar, al onze wensen zijn vervult! feestzaal van ons dromen, fotograaf, stadhuis en kerk! je ziet, tis nie altijd noodzakelijk om jaren op voorhand te plannen!
|
|
Elkje
7-7-2007
|
6-4-2005 16:33:27
@ natalie
We zijn er zo vroeg bij omdat we een tamelijk internationale trouw hebben, met familie uit australië, cambodja, U.S.A, Dubay, Ziud-Afrika, Spanje, Zweden en Duitsland...en waarbij bovendien het merendeel als zelfstandige aan het werk is. Allereerst is het nuttig dat zij rekening met ons kunnen houden want ze zullen enkele dagen besteden aan onze trouw. Ook voor de feestzaal is het belangrijk want we zoeken een locatie waar onze verre gasten kunnen blijven overnachten... Beter op tijd dan te laat, niet waar?!
|
|
Els
1-4-2006
|
6-4-2005 17:30:20
Hey elkje
laat je niet van de wijs brengen door Natalie, je kan juist de chance hebben dat je alles nog geregeld krijgt, maar je kan ook net nog heel veel pech hebben, ook het prijskaartje dat aan een huwelijk verbonden is, kan je doen afschrikken, maar op twee jaar tijd kan je daar zelf nog wel veel verandering in brengen, dus doe gewoon rustig verder met je voorbereidingen, ieder zijn eigen stijl!!
|
|
natalie
7-11-2005
|
6-4-2005 21:53:37
nogmaals ikke, ik ben zeer zeker de eerste om toe te geven dat ik enorme chanche gehad heb met de organisatie...maar ik heb ook de andere ervaring...ik stond al eens op trouwen en toen organiseerde ik alles een jaar vooraf en vond da wachten heel ambetant....liever nu de korte pijn en stress!maar in jouw geval geef ik je gelijk hoor! als ze van over gans de wereldbol moeten komen vergt dat idd heel wat organisatie! ps:bij ons kon je idd maar in ondertrouw 6 maand vooraf, maar de datum en uur vastleggen kon al dat jaar vroeger...
|
|
An
24-9-2005
|
7-4-2005 8:53:41
Ik ben zelf ook geen jaren op voorhand beginnen plannen, maar ik denk wel dat jullie datum 07/07/07 redelijk populair zal zijn. Zo heb je elk jaar een speciale datum die wordt gekozen. Dit jaar is 20/05/2005 heel populair. 02/02/02 was er ook zo één. Ik zou dus al wel zeker de zaal, fotograaf, ceremoniemeester, eventueel hotel, auto's, fotograaf e.d. vastleggen. Je kan op het gemeentehuis ook al je datum en uur doorgeven denk ik, als ze al een agenda van 2007 hebben natuurlijk. De ondertrouw is pas later, maar onze datum en uur lagen ook al vast lang ervoor. Als je die grote zaken hebt vastliggen kan je even chillen en dan vanaf 9 maanden voor het huwelijk terug beginnen met de voorbereidingen. Anders heb je het laatste jaar niets meer te doen en dan duurt het wachten nog veel langer. Kijk ondertussen rustig rond naar ringen, denk eens na over de reis, doe ideën op, verwittig je familie die van verder moet komen. Je kleed bijvoorbeeld daar zou ik mee wachten, want daar is uiteindelijk ook een mode in hé en je smaak kan nog hard veranderen. Toen mijn zus 2.5 jaar geleden trouwde dacht ik ik doe het zus en zo en met dat kleed. Er is weinig dat ik er nu van overhoud.
|
|
An
24-9-2005
|
7-4-2005 8:56:11
Was nog even vergeten te zeggen dat je ervoor moet zorgen dat je van alles een schriftelijk bewijs meot hebben. Zeker als je zo lang op voorhand alles vastlegt. En als je dan aan de verdere planning begint, check dan eerst even of de rest zijn afspraak niet vergeten is. Dan kan je nog altijd iets anders zoeken.
|
|
Anthony
16-4-2005
|
7-4-2005 14:03:28
hej elkje,
bij ons mocht je je huwelijk pas vastleggen voor de staat een half jaar voor je huwelijk. wij konden ons uur niet kiezen, want wie eerst stond, was het vroegst, wie tweede kwam, was de volgende enz. Ik weet niet of dit overal zo is maar wij trouwen in Antwerpen
|
|
annelies
8-7-2005
|
8-4-2005 2:09:49
hey elkje
jullie beginnen er idd wel echt goed op tijd aan!! Wij hebben in januari beslist te trouwen en op 8 juli 2005 is het al zover! Persoonlijk vind ik dat niet slecht. We zijn de hele tijd met onze trouw bezig, zonder echt gestresseerd te moeten zijn. Alles op 't gemak, maar heel de tijd in de weer... echt leuk! Mss is 07/07/07 idd een populaire datum. Maar ik zou me toch nog niet teveel zorgen maken, tenzij je natuurlijk een heel populaire dure zaal wil. Maar echt, je hebt nog veeeeeeel tijd. Trouwvoorbereidingen brengen ook en hoop spanningen met zich mee en als je er dan al zo vroeg mee begint... Conclusie: je hebt echt nog veel tijd! Veel succes!
liefs, annelies
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|