Nu Online
Momenteel zijn er 372 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwringen zelf maken bij goudsmid

14-5-2008 14:19:26
Hoi,
Ben hier nieuw..
ooit hoorde ik via via over iemand die bij een juwelier (die was in het antwerpse) ringen zelf mocht maken naar ontwerp. Naar het schijnt was het resultaat prachtig en het klinkt ook zo leuk.
Kent iemand zoiets?

Nina

Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1680

Delphine
12-9-2008
 Meld misbruik14-5-2008 14:22:01

wij doen het zo.
mijn verloofde heeft zo zelf mijn verlovingsring ontworpen. En hij zal hetzelfde doen voor de trouwringen.

Je moet helemaal geen opleiding ofzo hebben. Mijn vriend heeft paar dingen getekend, en de juwelier heeft dan gezegd of het mogelijk was of niet, en dit dan gemaakt.

Annelies
3-7-2009
 Meld misbruik14-5-2008 14:35:53

en als je nu zelf nog goud hebt, van oude ringen of zo doen ze dat dan ook? en komt dat eigenlijk goedkoper uit of nie?

Delphine
12-9-2008
 Meld misbruik14-5-2008 14:41:32

of ze goud gebruiken van oude ringen weet ik niet

En of het goedkoper uitkomt, moeilijk te zeggen... Ik heb wit goud, met 1 steentje en een lusje, speciaal modelletje
hij kostte rond de 600 euro, goedkoop is het toch niet.
Als je een heel eenvoudig model kiest kom je wel goedkoper uit denk ik

Nuja, ik heb 2 ringen (en allebei ontwerpen door mijn vriend), die allebei een lusje hebben, dus moet mijn trouwring ook dat lusje hebben natuurlijk :) En dat vind je niet bij gewone juwelier, dus moeten we sowieso opnieuw zelf ontwerpen.
En dan is het normaal denk ik dat je iets meer betaalt...

Marlies
6-6-2009
 Meld misbruik14-5-2008 16:02:53

Hallo,

mijn schoonzusje is juweelsmid en maakt ringen volgens de wens van het koppel, zo heeft ze al heel uiteenlopende zaken gemaakt, moest je geïnteresseerd zijn, neem dan misschien eens een kijkje op haar website (www.dianepacholski.be ). Ze woont in Hasselt en ontvangt de mensen op afspraak (ook 's avonds). Wij hebben ook de prijzen eens vergeleken en er is wel degelijk een verschil! Het enige dat ik kan aanraden is kijken en vergelijken en 'appelen met appelen' vergelijken (gewicht van ring, steentjes die erin zitten, 18-karaat of 14-karaat(wordt vaak in Nederland gebruikt) goud, zilver, platina...

Groetjes,
Marlies

Sandra
30-8-2008
 Meld misbruik14-5-2008 16:59:54

Hey Nina,

Wij zijn afgelopen weekend naar een juwelier in de buurt geweest. Wij waren altijd al van plan onze ringen ook te laten maken bij een goudsmid, maar wouden een juwelier opzoeken om ideëen op te doen. Hij heeft ons heel wat ringen getoond. Tussen zijn collectie, waren er ook ringen die hij zelf maakte. Hij vertelde ons dan ook dat we aan de getoonde modellen die hij zelf maakte, aanpassingen kunnen doen (bvb meer steentjes, andere kleur, met structuur in). Bovendien mochten wij ook goud meenemen. Hij zou deze gebruiken om de ringen te maken, en het zou de prijs ook naar omlaag brengen. Wij vonden ook dat de zelfgemaakte modellen toch wel iets mooier en specialer oogden dan de andere ringen...

Succes ermee!

eline
5-9-2008
 Meld misbruik14-5-2008 17:49:03

Hey Nina,

Bij ons was het een hele bevalling om de geschikte ring te vinden.
Na vrschillende bezoeken aan juwelier en veel met die mensen te praten hadden we eindelijk elk een ring gevonden in de collectie van tessina maar er moesten wel wijzigingen aangebracht worden, dit kon mist meer prijs en in een zekere mate, een koppel ringen kwam dan op 1230 euro niet goedkoop dus.
Wij zijn uit nieuwsgierigheid nog bij fabrigold geweest zij maken allerhande ringen en daar eens geinformeerd zij konden onze ringen ook maken en het kwam 300 euro goedkoper uit, daarna zijn we naar een goudsmid geweest en hebben we een gesprek gehad met de persoon die onze ringen effectief zou maken, onze ringen kwamen daar 15 euro duurder uit dan bij fabrigold maar wij hadden er een veel beter gevoel bij, dus is het dat geworden.

De reden waarom de tessina ringen zo duurwerden had te maken met de aanpassingen.

hopelijk vinden jullie de ring die jullie willen

groetjes ELine
05/09/2008

martijn
1-10-2008
 Meld misbruik28-5-2008 20:01:45

in schoonhoven gaan wij onze ringen ZELF maken At Brandenburg (www.zelfjetrouwringenmaken.nl )

Michiel

Meld misbruik23-6-2008 15:41:27

Beste,
Ik ben edelsmid en maak trouwringen naar hartelust. Ofwel smeden we ze waar jullie erbij zijn en kan je assisteren. Ofwel maken we wasmodellen (kan je zelf doen ook) en giet ik deze in het gewenste metaal. Je vindt me in Brugge en ook op www.zilversmid.be .
Beste groeten,
Michiel

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...