Terug naar overzicht
hier nog een kleuterleidster!ik trouw pas in december, maar ben ook al volop aan het denken aan iets leuks. nu is het bij ons op school de gewoonte dat als er een collega trouwt, dat de andere juffen zorgen voor kinderen aan de kerk. (vorig jaar is er nog een collega getrouwd en we hebben dan briefjes meegegeven achter haar rug om zoveel mogelijk kindjes aan de kerk te hebben. De school heeft dan ook gezorgd voor ballonnen om samen met de gelukkige juf op te laten na de mis, heel leuk!)ik veronderstel -en hoop- dus dat ze dit voor mij ook gaan doen ;-) Ik zorg dus niet voor iets zoals jij, maar vind het wel een superidee!een vriendin uit de opleiding heeft de kindjes uit haar klas betrokken bij haar mis: ze heeft het boek 'raadt eens hoeveel ik van je hou' voorgelezen. ik was er zelf niet bij, maar het moet naar 't schijnt prachtig geweest zijn! Ik zoek dus naar iets leuks om uit te delen aan de kleuters die er zijn, maar heb nog geen idee. bellenblazers zijn heel leuk, maar niet echt voor in de winter he??heb jij mss een tip?grtjs, en veel plezier!
ik ga ook het boek raad eens....vertellen in de kerk. Heb jij een idee hoe zij dat heeft vertelt?? alle kindjes vooraan? ik dacht eraan om alle kindjes naar voor te roepen en hun het verhaal te vertellen( een collega heeft het heel groot prentenboek...)ik laat ook een ijskar komen...vond dat wel een leuk idee (alle, ja hopelijk krijgen we een zomerse dag...)het zou bij jou misschien leuk zijn om chocomelk en gluhwein te geven aan de kerk...(wie weet met een beetje sneeuw erbij...)
Hoi,als cadeautjes voor de kinderen:bij ikea verkopen ze zo van die gekleurde bekers(in roze, blauwe, groen..) voor 1,50 euro voor 6 stuks, daarin stop je snoepjes (weliswaar met papiertje.Dan doorschijnende folie eromheen. Een leuk strikje eraan, en je heb kleurrijke cadeautjes voor weinig geld :-).Bovendien komt zo'n drinkbeker voor vanalles van pas (in bad of zwembad, om te schilderen, om uit te drinken, om tanden mee te poetsen). GroetjesIlka
Hey, wat leuk, ik ben ook kleuterleidster (voor t moment in het buitengewoon onderwijs) EN ik trouw dezelfde dag.Er bestaat een boek 'De juf gaat trouwen'. Is van averbode, komt uit de kijk en beleef- reeks.Ik heb het nog niet, dus weet wel niet of het interessant is...Veel plezier
ivm het boek 'raadt eens...': ik heb foto's gezien dat de kindjes allemaal rond haar zaten vooraan in de kerk, en haar man zat dan naast haar. ik denk dat ze dit als eerste lezing gedaan heeft...grtjs
@joke: www.pannenkoeken.be ik geloof per stuk 1,25 ofzoof idd warme chocomelk voor de kindjes
ik trouw 26 juli, midden in de vakantie.Vorig jaar is er een kleuterjuf getrouwd en aan de kls van haar klas hebben de andere collega's ook een briefje meegegeven. De dag zelf had een andere kleuterjuf bloemen gekocht die de kls dan elk om beurt mochten afgeven aan de bruid nadat ze samen een lied gezongen hadden.Ik ga na de verwelkoming in de mis een fragment voorlezen uit het boek: "Omdat ik zo lief vind." (besteld via de website van de standaard boekhandel) (dit boek gaat over een egel die aan muis gaat vragen of ze met haar wil trouwen), een mooi alternatief voor het boek 'Raad eens hoeveel ik van je hou' (dit boek vond ik mooi maar onlangs heeft een nicht dit voorgelezen in haar trouwmis)De deken die onze mis gaat doen wou dit niet als eerste lezing, maar hij vond het een mooi begin om de mis te starten.alvast veel succesKatleen