Terug naar overzicht
Es informeren bij gemeente. Denk dat ze dat verhuren.
Wat doe je dan eigenlijk?Ben eigenlijk totaal niet vertrouwd met het gebruik?Karen
Ik ken dat eigenlijk ook niet, heb het wel al veel gehoord op deze site maar weet dus ook niet goed wat dat inhoudt.Kan iemand dat eens uitleggen ofzo?Thx!
hoi sofie,wij doen ook een schieting (wij wonen in roeselare west vl)ik denk niet dant je zo'n kanon kan huren maar als je eens rondvraagt aan vrienden kun je er soms wel aan gerakende bedoeling van het schieten voor een trouw is om de boze geesten te verjagenwij doen er bij ons nog een stand met braadwortsten bij (hebben dit eens meegemaakt op een schieting en vonden dit heel leukshirley12/07/2008
Een schieting is blijkbaar een typisch West-Vlaams gebruik voor een trouwfeest. Toen wij ons huwelijk aankondigden bij vrienden uit Antwerpen en Limburg en zeiden dat het een trouw ging worden met schieting en servietten zwaaien en alles er op en eraan, vroegen die onmiddellijk uitleg :)Wij geraken via vrienden van mijn ouders aan een schiettoestel... Misschien ook eens rondvragen??Groetjes,Ellen