Nu Online
Momenteel zijn er 719 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schieting

16-5-2008 9:57:18
Beste,

wij hadden graag de schieting voor ons huwleijk gedaan op vrijdag 6 juni maar waar moet je terecht om het schiettoestel te huren?

groetjes,

Sofie

Sofie
14-6-2008
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1015

Evi
30-5-2009
 Meld misbruik16-5-2008 13:00:54

Es informeren bij gemeente. Denk dat ze dat verhuren.

Karen
18-7-2008
 Meld misbruik16-5-2008 20:02:18

Wat doe je dan eigenlijk?
Ben eigenlijk totaal niet vertrouwd met het gebruik?

Karen

JOKE
12-7-2008
 Meld misbruik17-5-2008 11:09:34

Ik ken dat eigenlijk ook niet, heb het wel al veel gehoord op deze site maar weet dus ook niet goed wat dat inhoudt.
Kan iemand dat eens uitleggen ofzo?

Thx!

shirley
12-7-2008
 Meld misbruik17-5-2008 11:29:14

hoi sofie,
wij doen ook een schieting (wij wonen in roeselare west vl)
ik denk niet dant je zo'n kanon kan huren maar als je eens rondvraagt aan vrienden kun je er soms wel aan geraken
de bedoeling van het schieten voor een trouw is om de boze geesten te verjagen
wij doen er bij ons nog een stand met braadwortsten bij (hebben dit eens meegemaakt op een schieting en vonden dit heel leuk
shirley
12/07/2008

Ellen
11-7-2009
 Meld misbruik17-5-2008 12:27:11

Een schieting is blijkbaar een typisch West-Vlaams gebruik voor een trouwfeest. Toen wij ons huwelijk aankondigden bij vrienden uit Antwerpen en Limburg en zeiden dat het een trouw ging worden met schieting en servietten zwaaien en alles er op en eraan, vroegen die onmiddellijk uitleg :)

Wij geraken via vrienden van mijn ouders aan een schiettoestel... Misschien ook eens rondvragen??

Groetjes,

Ellen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...