TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Valerie
3-9-2005
|
7-4-2005 17:53:58
Hallo,
Op ons trouwfeest zijn we ook met 150 genodigden. Wij laten iedereen die naar de receptie komt ook eten. Dwz, aperitief met hapjes, bbq en koffie met .... Aperitief héél ruim gerekend kost € 500 zonder drank. De bbq (4stukken vlees, groentjes, brood, aardappelen, rijst, pasta en sauzen): € 9,5pp, het bakken van de traiteur inbegrepen en ten slotte voor de koffie rekenen we € 250 in totaal. Dat is dan koffie, pralines en verschillende soorten gebak (zelfgemaakt). De drank, daar reken ik zo'n € 2000 voor. Dan kom ik op € 4175 in totaal voor het eten of € 27,83 pp. En ik ben zeker dat het nooit zoveel zal zijn. Onze aperitief is: gerookte zalmpakketjes met ajuintjes, nootjes, kaasjes, olijven (zelf gemarineerd), witloof met kruidenkaas, krabsla en gerookte vissalade, hesp met kruidenkaas, gevulde kerstomaten met garnalen, bisque, tzatziki met grissini en gevulde eitjes met tonijn, dus zeker ook niet weinig. Ik heb wel het geluk dat een collega dit allemaal zelf wil bereiden. Ik hoef enkel de ingredienten te regelen en daarvoor ga ik naar groothandels, die dit dan kunnen leveren. Als je nog vragen hebt...
groetjes Valerie
|
|
Carlo
|
8-4-2005 0:17:42
Hey Myriam,
het zou me sterk verbazen mocht je er met die € 5000 niet komen.
Wij hebben een klassieke trouwfeest met alle bijkomende kosten zoals trouwkleed, fotograaf, kerk, vervoer, ... voor datzelfde bedrag.
Nog veel succes,
Carlo
|
|
Myriam
1-1-2007
|
8-4-2005 13:27:27
Hey iedereen,
Bedant alvast voor de "geruststellingen"! De grote dag ziet er dan toch wel aan te komen!!! Het is gewoon zo jammer de dag van vandaag dat er zoveel geld mee gemoeid is, zeker voor ons samenwonenden, waarbij de ouders niets meer bijleggen... Maar elk probeert er een speciale dag van te maken op zijn manier en met de middelen die men heeft.
Ik vind dat zelfgemaakt gebak zeker al een goed idee (mijn moeder kan heerlijke taarten bakken!) En voor de rest zullen we dan maar eens beginnen met de zalen en de traiteurs af te lopen, kwestie van een beeld te krijgen. En natuurlijk, eerst nog een datum vastleggen?!? Dat lijkt voor jullie wellicht al lang geleden allemaal? Maar ja, wij zitten nog maar in het prille begin nietwaar...
Ik hou jullie op de hoogte en ik wens jullie alvast veel geluk toe op die ene dag die voor sommigen al heeeeeel dichtbij komt!
Groetjes, Myriam
|
|
An
13-8-2005
|
9-4-2005 13:07:18
Hey, Wij hebben in de namiddag een receptie voor de verplichtingen van de ouders. s Avonds hebben we een avondfeest (receptie, koud & warm buffet en dessertbuffet) voor familie en vrienden. De collega's komen later, krijgen ook een receptie en sluiten dan aan bij het dessertbuffet. Wij hebben een groot feest (23O pers) omdat we veel familie en collega's hebben. De collega's, daar kunnen we niet onderuit want dat is zowat traditie dat die naar het avondfeest mogen komen, vandaar dus een soort tussenoplossing (om ook de prijs wat te drukken). Wat de prijs betreft.. veel hangt af van de lokatie, als je een simpele zaal kiest is het natuurlijk goedkoper dan als je je feest laat doorgaan in een deftige zaak. De prijzen verschillen enorm. Gewoon bellen, gaan kijken en vergelijken en zien waar jullie je het beste bij voelen. Veel succes! Groetjes, An
|
|
annelies
8-7-2005
|
11-4-2005 17:34:12
Hallo,
Wij trouwen op 8 juli 2005.Voor er concrete trouwplannen waren, dachten mijn vriend ook altijd aan een receptie en nadien een knallende fuif met eventueel wat zelfgemaakte hapjes of een mega-bbq of spitburger of zo. Gewoon: AMBIANCE! Helaas is zo'n feest niet alleen ons feest, maar ook dat van onze ouders... Zij hadden toch graag wat 'deftig' eten voor de familie en zo. We hielden wel vast aan ons idee om een sobere zaal te nemen, maar... zelf versieren, zelf voor kaarsen, tafelkleren, tap, personeel voor drank en zoveel meer moeten zorgen is lastig. Bovendien ook kostelijk. Na wat rekenwerk kwam het uit dat een zaal huren en dan nog een traiteur vragen even duur of zelfs duurder uitkwam dan een feestzaal 'all-in' en bovendien brengt het dus nog veel werk met zich mee. Ons origineel idee om een fuif te geven voor veel volk is dus ook al aan flarden. Maar we hebben wel nog heel wat jongeren die pas vanaf het dessertbuffet komen (dansfeest)
Het wordt dus toch een vrij 'traditionele' trouw, maar ik kan er me in schikken hoor, ik kijk er al vol ongeduld naar uit!
liefs, annelies
|
|
Barbara
24-3-2006
|
11-4-2005 17:49:38
Hey,
Wij zitten met hetzelfde probleem en hebben ontdekt dat dit zelfs duurder kan uitkomen dan een klassiek trouwfeest. Alhoewel dat voor ons (iets) minder belangrijk is dan de ambiance. Wez willen echt wel een feest, maar natuurlijk zijn er onze ouders nog... Daarom hebbn we besloten om na het stadhuis eerst iets te gaan eten met ouders en getuigen en echte dichte vrienden. 's Avonds geven we dan een feest met hapjes, maar niet zodanig veel dat ge buiten kunt rollen. Niet te veel dus, maar wel mooi (geen kaas en saucissen dus). Om het een beetje in te kleden willen we wel een speciale locatie (een fabriekspand of iets anders met industrieel karakter).
Iedereen vindt dit "eerst een beetje raar, vooral de oudere mensen dan. Maar uiteindelijk begrijpen die ook wel dat wij vooral willen dat het de pleantste avond van ons leven wordt.
Liefs en veel geluk,
Barbara
|
|
cindy
10-6-2006
|
12-4-2005 11:25:01
Hallo iedereen. Wat ben ik blij als ik geen rekening met onze ouders moet houden. wij hebben van in het begin gezegd het is ons feest en wij beslissen ten slotte betalen wij ook alles. nu mijn ouders mogen ook mensen uitnodigen zenne maar dan gaan ze die zelf betalen.
ons feest is in feestzaal den bakker in rijkevorsel echt een aanrader.www.denbakker.be
s'middags hebben wij een 3 gangen menu voor de ouders en getuigen en familie. s'avonds voor +/- 130 personen hebben wij broodjes, worstenbroodjes, kipsate,bitterballen,deegkoekjes, mini loempia, en als kers op de taart in het laat kleine mini puntzakjes met frietjes . dit lust iedereen. en het is heel goedkoop en origineel vin ik persoonlijk. geen buffeten waar je uren op je stoel mee moet zitten.
alle ik hoop dat je er komt
grts 10.06.2006
|
|
Elkje
7-7-2007
|
12-4-2005 17:16:14
Wij trouwen ook ietsje anders... Mijn toekomstige is niet gedoopt en we hebben beslist niet voor de kerk te huwen... Onze trouwplanning ziet er als volgt uit: we starten reeds vrijdagavond met een relaxmoment voor familie en overnachtende gasten in de spa van het hotel zaterdag is de grote dag..in de ochtend heel de tralalie van opmaken en aankleden voor bruid en bruidsstoet... om 11u naar de burgerlijke stand, en om 12u weer in het hotel, dan hebben we een moment van bezinning voorzien van een 45 min. met een bevriende gitarist en eigen gedichten, gevolgd door een 6-gangen maaltijd voor naasten en getuigen, nadien een siësta of een wandeling (wij maken ondertussen foto's)... Het avondfeest (walking/swinging bridalparty) begint om 20u, waarbij alle gasten kunnen snoeperen van verschillende kleine hapjes uit verschillende landen die her en er in de zaal vertegenwoordigd zullen zijn, met obers in originele klederdracht... We hebben wel nog een desertbuffetje voorzien rond 23u omdat ik graag een bruidstaart wilde
|
|
Vicky
9-9-2006
|
8-5-2005 14:45:57
Hallo!
Bij ons is het ook niet zo traditioneel. Mijn verloofde wil echt een dansfeest, liefst met een speciaal thema (eerst vond ik dit een beetje raar, omdat ik altijd al droomde van een traditioneel huwelijk. Maar in een huwelijk draait het om compromissen maken, en dit hebben we dan ook gedaan. Ons programma ziet er als het volgt uit (er staat nog niets vast hoor, we zouden pas trouwen op 26 & 27 mei 2007) Zaterdag de plechtigheid, met aansluitend uitgebreide receptie (vrij traditioneel dus, zo zijn mijn ouders ook content!), Zondag zouden we dan een themafeest geven met dessertbuffet (we weten nog niet welk thema, maar denken aan 'Lord of the Rings, daar zitten nogal veel symbolen in die we kunnen verwerken in het feest). We gaan voor 2 dagen, omdat ik de plechtigheid wil in mijn dorp, en hij het feest in zijn dorp, en dat ligt 150 km van elkaar! Vandaar dat we kiezen voor het pinksterweekend, zo kan het feest zondag doorgaan en kan iedereen komen omdat maandag toch een vrije dag is.
Voila, dat is een ruwe schets van ons programma, er ligt nog niets vast, maar we hebben dan ook nog 2 jaar!
Veel succes!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|