Nu Online
Momenteel zijn er 615 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwjurk - Help Wanted

20-5-2008 11:11:05
Hallo Allemaal,

wat al lang mijn droom was is uitgekomen ... volgend jaar trouwen we.
Maar we hebben vorig jaar net een huis gekocht en dus is ons budget toch wel langs de lage kant.
toch zou ik graag een heel leuk trouwkleed hebben (je trouwt toch maar 1 keer he ?) Zelf ben ik afkomstig uit Aalst en dacht dus aan Piere-Yves.
maar vanaf welke prijsklasse vind je daar al iets ?
kan iemand mij hierbij helpen ?
weet iemand ook of je een trouwjurk kan huren ?? en waar ?

Bedankt in ieder geval voor jullie respons;

groetjes,
Astrid

Astrid
11-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 906

hilde

Meld misbruik20-5-2008 11:14:06

Hoi Astrid,

Alvast proficiat. Wij hebben ook eerst ons huis verbouwd en gaan nu binnenkort (26 juli) trouwen. Na zo'n verbouwing is het budget idd niet meer superhoog. Wij hebben stof gekocht en mijn oma (is wel naaister van opleiding) maakt mijn kleed. Mss moet je iemand zoeken die goed kan naaien. Goede stof kost ook wel iets maar nooit zoveel als een trouwjurk én je maakt het helaam zoals jij het wilt. Succes ermee!

groetjes

hilde

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik20-5-2008 11:27:23

hallo,
Ik heb mijn kleed ook laten maken bij een professioneel naaister en dat kwam goedkoper uit dan het in een winkel te kopen en het was bovendien ook helemaal mijn goesting.
Groetjes
caroline

Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik20-5-2008 12:07:50

Als je low-budget wil zou ik toch niet naar Pierre-Yves gaan hoor. kDenk dat de prijzen beginnen aan 1500euro. Denk ik hé, ik ben er geweest en tgoedkoopste die ik heb aangehad was 1900euro. Zou het idd laten maken dan. tZal helemaal je zin zijn en de prijs bepaal je zelf, oa door de keuze van de stoffen.
Succes

Lieselot
5-7-2008
 Meld misbruik20-5-2008 12:33:00

Hoi!

Eerst en vooral proficiat met jullie verloving!
Ik ben zelf ook bij Pierre-Yves geweest. Ze hebben daar heel veel keuze. De prijsklassen variëren enorm. De prijs van een kleed hangt natuurlijk af van het merk ervan. Rembo Styling en Linea Raffaeli zijn bijv. "betaalbaar" en die kan je ook bij Pierre-Yves vinden. Weet je, ga gewoon eens langs (maak eerst een afspraak) en zeg aan welke prijsklasse je gedacht had. Ze zullen je dan de kleedjes tonen die in die prijsklasse vallen.
En laat je aub niet tegenhouden door de reacties die hier soms over Pierre-Yves gegeven worden. Ik ben er zeer vriendelijk en correct behandeld geweest!

Veel succes nog met de voorbereidingen!!

Lieselot

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik20-5-2008 14:34:03

Hey,

Mijn mama maakt zelf mijn trouwkleed. Ze is naaister van opleiding en heeft dit in het verleden voor haar (schoon)zussen ook nog gedaan. Ook suitekledij heeft ze al gemaakt.
Het patroon heb ik laten maken. Dit kostte mijn ouders 80 euro. Ik kon zelf kiezen wat ik wou. Heb het laten maken op basis van twee foto's. De stof heeft mijn ouders nog geen 500 euro gekost. Ik heb het gehaald bij Lorre in Wetteren. Doordat mijn mama hetzelf maakt, bespaar ik heel veel. Bij Lorre zeiden ze dat hun naaisters minimuum 1500 euro vroegen om het te maken. Dus als jezelf iemand kent die zeer goed kan naaien, dan kan je een hoop uitsparen.

Bij mij was dit niet de enige of toch niet de eerste reden om het door mijn mama te laten maken. Voor mij speelt ook de emotionele waarde mee. Het is een cadeau dat ik krijg van mijn ouders. Het is ook leuk dat je ziet hoe je kleedje gemaakt wordt.

Groetjes en veel succes nog.

els
27-9-2008
 Meld misbruik20-5-2008 14:38:03

Dag Astrid,

Gefeliciteerd met je verloving!! Welk budget heb je zelf voor ogen? Bij Mia Monta te Zottegem verkopen ze heel mooie kleedjes (prijs beginnend vanaf 350euro tot...). Maar ook in Lille (Frankrijk) is het heel betaalbaar. Daar heb je een winkelstraat met een bruidswinkel (tatti heet ie) waar je zeer mooie kleedjes vind vanaf 300 euro. Je kan misschien eens op hun site gaan zien: tatti.fr

Groetjes en veel succes toegewenst!!!

Vanessa
28-6-2008
 Meld misbruik20-5-2008 14:45:07

Hallo,
Mijn jurk komt ook van bij Pierre-Yves en het kost 1290 euro, 1350 euro met retouches inbegrepen. Ik heb ook jurken gepast van rond de 1500 euro, hangt af van het merk (bij mij was het Pronovias). De accessoires vind ik er wel heel duur, mijn diadeem kost er 210 euro. Ik zou je aanraden om accessoires ergens anders aan te schaffen.
Groetjes
Vanessa

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik20-5-2008 15:20:03

Hey Astrid

proficiat met je verloving !

Ik ben ook van Aalst maar ben toch niet bij Pierre Yves geweest een vriendin had me Moderna Fashion in Schepdaal aangeraden en mijn kleed komt van daar
Ik hang hier nu al twee jaar op het forum rond en heb al verschillende berichten gezien over www.farahlove.be in zwijnaarde
Ik heb ze ook al eens op een beurs gezien, tijdens de opendeurdagen kost elk kleed er 750 euro dacht ik
en t zijn mooie hoor
Ze doen ook verhuur

Veel succes !!

groetjes
Christel
getrouwd op 16 juni

Laura
9-8-2009
 Meld misbruik20-5-2008 17:50:42

Of zoek een tweedehands kleed. Dan ben je wel een tijdje bezig om hier en daar een kleed te gaan passen.
Of wacht tot de solden: bij Linx in Leuven en Maxim's Couture verkopen ze dan de pasmodellen van 2 jaar terug (dus nu 2007).

Als je wat zoekt, vind je zeker iets betaalbaar.

Succes!

Els
17-7-2010
 Meld misbruik20-5-2008 20:11:00

Hey,

ik heb ook mijn kleed bij Pierre-Yves gekocht. 't Is er eentje van Linea Rafaelli en kostte 890 euro dacht ik (wel een gekleurd kleed). Dit was een van de goedkopere omdat wij binnen 2 jaar nog eens voor de kerk trouwen. (nu enkel voor de wet). Ik ben er heel goed behandeld geweest, maar mijn toekomstige is een week later geweest om eens te gaan kijken naar de kostuums en hij is er serieus geaffronteerd weer buiten gekomen, omdat hij op zoek was naar een kostuum dat ook geen schatten van mensen kostte (ook in de redenering van de "2e" trouw...). Bijgevolg zal het bij mij de volgende keer ook niet meer bij Pierre-Yves zijn. Bij mij was het goed, maar vond het onbeschoft wat mijn vriend mij allemaal vertelde dat ze tegen hem gezegd hadden!(Ik had over de prijs enkel gezegd dat het onder de 1000 euro moest zijn, meer had ik niet gezegd) Ik heb dus de indruk dat het te besteden budget jammer genoeg wel meespeelt in de vriendelijkheid...

Veel succes nog!

Inge
14-7-2009
 Meld misbruik20-5-2008 21:35:11

Bij Sofie in Deinze is er momenteel uitverkoop en ze verkopen er alle kleedjes uit de stock (collectie 2008) met dertig procent korting.
Wij trouwen ook pas in de zomer van 2009 maar ik zag daar een prachtig kleedje en het kostte 965 euro (Rembo). Heb het dus gekocht. Er hingen nog een twintigtal kleedjes dus met een beetje geluk vind je je zin er ook. De retouches moet je dan wel al in juni dit jaar laten doen of je moet zelf iemand vinden die dat voor jou kan doen (mijn ma kent iemand die vroeger veel kledij maakte dus dat is voor mij geen probleem).
Of anders kijken op kapaza, daar staan ook veel kleedjes op (maar dan moet het lukken dat je jouw maat vindt...)

Tati in Rijsel is inderdaad goedkoop maar ik vind dat je dat ook wel wat ziet, ik ben er een tijdje geleden eens gaan kijken maar vond er niets naar mijn zin. Je mag ook maar twee kleedjes passen als je alleen komt om te passen (eerste keer). Dus om daarvoor naar Rijsel te rijden, vond ik het niet echt de moeite...

Astrid
11-7-2009
 Meld misbruik21-5-2008 12:12:45

Heel Erg bedankt allemaal ... nooit gedacht zo'n goeie feedback te krijgen ...
ik zal nog veel beroep doen op jullie !! ik ga het nodig hebben.

De Bedoeling is idd om dit jaar (op 1 augustus) voor de wet te trouwen en dan volgend jaar voor de kerk.

Bedankt !!
groetjes,

Astrid

eline
5-9-2008
 Meld misbruik21-5-2008 13:13:54

Hey Astrid

Proficiat met je huwelijk
Je hebt hier inderdaad al veel feedbach gekregen
Bij deze zal ik er nog een beetje aan toevoegen.

Bij Claire de femme kun je ook aan goedkope prijs aan een kleedje geraken zo rond de 600 euro en soms goedkoper, zij hebben een website en daar staat ook de prijs van elk kleedje vermeld, enigste nadeel ze spreken er alleen frans, dus zeker eens op googlen om ideen op te doen.

Ik ben nooit naar claire de femme geweest omdat is mijn kleedje al had gevonden in de bruidsschat in Brugge, die doet ook aan tweede hands kleedjes. Ook bij mij was budget belangrijk
Ik ben niets negatiefs te melden ivm De Bruidsschat, mijn kleedje heb ik 795 euro betaald en het kwam van 1500, wel tweedehands maar daar is niets van te zien.

Naar rijsel ben ik ook geweest omdat dit van Brugge niet zo ver rijden is.
In Tati heb ik ook gelopen was wel leuk maar ik had mijn kleedje al en ze hadden niet wat ik zocht.
In Rijsel is er ook nog een straat waar 3 bruidwinkels zeer dicht bij elkaar zijn daar waren ook goedkoper kleedjes te verkrijgen

Zie zo dat was mijn toevoeging
nog veel voorbereid plezier
groetjes ELine
05/09/2008

Ilse
20-12-2007
 Meld misbruik26-5-2008 19:34:19

Hoi Astrid;
Proficiat met je aanstaande huwelijk. het organiseren en het zoeken naar het juiste kleed is een hele leuke periode. Ik wou gewoon even laten weten, dat ik mn kleed verkoop. Ik had dit al eens op de site geplaatst. Mocht je interesse hebben, stuur ik wel foto's op. Mocht ik je niet kunnen helpen, weet ik zeker dat je je 'droom' kleed gaat vinden.
vele groetjes ilse

Astrid
11-7-2009
 Meld misbruik27-5-2008 12:52:36

Hi Ilse,

je mag gerust foto's doorsturen ...
mijn email adres is : anne1974@hotmail.co.uk
ik ben ongeveer 1,66m groot en weeg 50-51 kg.
groetjes,

brenda
1-7-2010
 Meld misbruik11-6-2008 9:57:23

hallo
kijk eens op www.acinderellastore.nl mooie kleedjes voor weinig geld. als je die mevrouw een mailtje stuurt dan stuurt ze nog 2 collecties toe via de mail en een prijslijst. alle kleedjes tussen de 150 en 450 euro. in woerden bij utrecht.
hoop dat je er iets aan heb.

groetjes brenda

Astrid
11-7-2009
 Meld misbruik11-6-2008 14:55:50

Beste Brenda,

Hartelijk dank voor de tip - ik ga die website eens uitpluizen.
groetjes,
Astrid

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info