Nu Online
Momenteel zijn er 696 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

bediening op feest

21-5-2008 11:20:42
hallo,
op 11 juli 2008 treden ik en mijn ventje in het huwelijk en ons feest gaat gewoon thuis te Zedelgem door in een feesttent.
Het eten, drank, ringen,... zijn al allemaal besteld en de uitnodigingen zijn verstuurd.
Maar opeens vandaag dacht ik opeens, help we hebben niemand voor de bediening.
Nu vragen wij ons af: hebben we dat wel nodig. voor eten hebben we een walking dinner en mijn aanstaande stelde voor voor de drank dat de genodigden het zelf mogen nemen zoveel ze willen.
Wat denken jullie ervan?
Bediening of niet???

Heidi
11-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1213

hilde

Meld misbruik21-5-2008 11:39:25

Heerlijk zo'n gezellig feest lijkt me. Het is allemaal losjes, dus ik zou de gasten ook gewoon zelf de drank laten nemen. moet je niet meer achter bediening zoeken. En dan kan niemand zeggen dat ze moesten wachten op het drinken! Veel plezier ermee!

groetjes

Hilde

Lien
30-8-2008
 Meld misbruik21-5-2008 12:11:55

Ik denk inderdaad dat iedereen drank en eten zelf kan nemen. Maar het is niet slecht enkele mensen aan te duiden die de boel een beetje in de gaten houden: frigo's aanvullen, lege schotels wegnemen, lege glazen wegnemen én afwassen,... het is toch niet de bedoeling dat jij je daar moet mee bezighouden hé?!
Traiteur kan soms voor bediening zorgen, of nichtjes of buurmeisjes,...

veel plezier!
Groetjes, Lien

Lieke
6-9-2008
 Meld misbruik21-5-2008 13:57:44

Hoi Heidi,

Wij doen ook ons trouwfeest bij mijn papa thuis in een feesttent. We voorzien een buffet, en een toog en al onze gasten zullen zelf naar hartelust hun eten en drinken halen. Wij zorgen wel voor bediening voor het afruimen.

Groetjes en succes!

Lieke
06/09/2008

Lore
5-7-2008
 Meld misbruik21-5-2008 14:44:59

Heidi,

Ik zou er zeker voor zorgen dat er een paar mensen het initiatief nemen als er iets moet gebeuren: inderdaad frigo's bijvullen, opruimen als er iets valt, afruimen. Je wil toch niet meemaken dat jij -in je mooie kleren- daar de brokken moet oprapen.

Ik heb ooit eens een grote barbecue georganiseerd en had eigenlijk zelf toen iemand nodig gehad. Ik had die niet en heb me heel de avond beziggehouden met voor de gasten te zorgen, zonder de tijd te hebben om echt met mensen te praten.

ZEKER doen dus! En liefst iemand die er helemaal buitenstaat en die ervoor betaald wordt. Op die manier moet je niet iemand van het feest ermee belasten en verklein je het risico dat hij/zij de opdracht in de wind slaat en gewoon meefeest.

Ik denk dat je meer op je gemak gaat zijn die dag, dat je weet dat er iemand in de zaal is die het allemaal wat opvolgt.
Groetjes,

Lore

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik21-5-2008 16:13:41

ik zou toch ook zeker een paar mensen voorzien, mensen die inderdaad niets met het feest te maken hebben en ervoor betaald worden. je gaat je meer op je gemakt voelen!!

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik21-5-2008 17:21:38

wij hadden wel een feest met bediening, maar we hadden ook een grote champagnebar vol ijs, met daarin flesjes en flessen.

Als je wil kan ik je wel een foto mailen.

Maar ik zou wel bediening voorzien, want wat met lege flesjes, afruimen,..

wij hadden een receptie thuis en hadden een nichtje voorzien. Ik kreeg daar de zenuwen van! liep wel wat in de mist

annemie
4-8-2007
 Meld misbruik21-5-2008 20:40:46

Hallo
wij hadden de receptie ook thuis en ik was toch blij dat we bediening hadden dan moesten we ons daar niets van aantrekken. Mijn man en mijn moeder zijn nogal van het opruimende type en ik zag hen al de hele tijd over en weer lopen. Bij ons waren het vrienden van vrienden, dus geen wildvreemden maar geen mensen die ik perse op ons feest wilde. We hebben hen natuurlijk wel betaald.

shirley
12-7-2008
 Meld misbruik22-5-2008 9:11:39

hoi,
wij doen ons feest ook niet in een trouwzaal maar huren een zal en werken met een traiteur en die zorgt voor de drank,eten ,bediening,afruiming.
ik denk dat als je frigo's vult dat de mensen getoch wat geremder zullen zijn om iets te drinken dan als ze het aan een garcon moeten vragen
bij ons is het wel bbq en dessertbuffet
maar ik ben toch blij dat we zelf niets zullen moeten doen want we hebben al twee kindjes die op het feest zullen rondlopen
veel plezier op je dag
shirley
12/072008

Heidi
11-7-2008
 Meld misbruik22-5-2008 9:15:34

dank u shirley.
Ik weet wat je bedoelt wat heb zelf ook 3 kinderen die op het feest zullen rondlopen.
Ik dek enkele schoonzussen aan te spreken voor een beetje te helpen daarmee. Mijn oudste is nog maar 3.5 en onze jongste spruit is nog maar 5 maanden dus zal ik daar al mijn handen mee volhebben denk ik hé. Och, ik weet nu al dat het een mooie dag zal worden

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...