Nu Online
Momenteel zijn er 744 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

argument

21-5-2008 17:11:23
er wordt in mijn vriendenkring steeds gevraagd 'waarom trouwen, wat heeft het voor zin'.
wij vinden gewoon dat het net dat tikkeltje meer geeft, dat je ten overstaan van iedereen die je kent aan elkaar belooft eeuwig trouw te blijven...
wat zijn voor jullie de argumenten voor te trouwen? als wij iets zeggen wordt elk argument precies weerlegt, ben wel eens benieuwd waarom jullie het doen?

sandra
22-9-2007
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 1323

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik21-5-2008 17:29:35

meestal zijn het ook nog mensen die getrouwd zijn die je voor gek verklaren...

Lindsey
1-5-2009
 Meld misbruik21-5-2008 17:50:31

Ik reageer meestal van :

maar allez, das toch duidelijk : ik ben een Leeuwtje en wil gewoon een hele dag in de spotlights staan...

Doordat mensen mij kennen en weten dat ik inderdaad nogal theatraal ben, is daar de discussie mee afgelopen...En dat is ok voor mij, ik vind niet dat ik deze beslissing aan iemand moet verantwoorden.

Je kunt ook aanhalen dat je nog altijd iets beter beschermd bent wettelijk als je getrouwd bent, hé. Of u beroepen op extreme religieuze meningen...

Zo lang jij en je verloofde maar weten waarom jullie deze stap willen zetten, hé

Nog veel plezier!

Lindsey

maja
25-10-2008
 Meld misbruik21-5-2008 18:10:30

Hallo,
Dat is dus inderdaad het eerste wat de mensen vragen. Waarom nog trouwen? Die vraag komt soms voor proficiat. Mijn eigen grootmoeder wist ons te vertellen dat we ouderwets zijn. En belde een paar weken geleden naar mijn moeder om te vragen of 'dienne trouw' nog doorging. Ze wist ons te vertellen dat we trouwden om een feest te geven. En daarbovenop ging ze ons zeggen wie we wel en niet mochten vragen. Wat moet je daarop zeggen? 25 oktober zullen ze wel weten waarom we trouwen. En nee niet voor het feest.
Zolang ieder koppel dat beslist om te trouwen, weet waarom ze trouwen... Dan heeft niemand daar commentaar op te geven.

Fijne dag toegewenst

Ina

Meld misbruik21-5-2008 18:28:52

Ik wil trouwen, om aan iedereen duidelijk te maken dat we elkaar écht graag zien!!! DAt we het écht menen, want daar twijfelen sommigen wel aan!En natuurlijk horen daar het feest en de hele dag bij!

Céline
26-9-2008
 Meld misbruik21-5-2008 19:15:28

Mijn eigen zus zei me onlangs dat ik 'ouderwets' was omdat wij nog trouwen. Maar dit lijkt me gewoon een logische stap in mijn leven. We wonen een jaar samen, gaan nu trouwen en gaan dan voor kindjes. Ik ga nog steeds voor traditie en wie daar problemen mee heeft, die heeft pech!!!

Geniet er gewoon van, zoals jullie het zelf willen!

wendy
27-9-2008
 Meld misbruik21-5-2008 19:16:58

hallo sandra,
het is toch net dat tikkeltje meer. het is maar een papiertje zeggen ze dan maar voor mij is het anders. je voelt je toch meer verbonden met elkaar en je weet waar je voor vecht.
persoonlijk trouwen wij omdat we elkaar graag zien en dat zelf echt willen.
groetjes

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik21-5-2008 19:46:15

Wij trouwen vooral uit traditie en dat we aan iedereen willen tonen dat we echt voorgoed samen zijn. Wettelijk met alles in orde zijn, is heel mooi meegenomen.
Het is voor ons nu een logische stap.

patricia
26-7-2008
 Meld misbruik21-5-2008 20:12:23

Hey,Voor mij is het dat tikkeltje meer, het voelt "echter" als gezin.Maar bij ons werd er heel dikwijls de vraag gesteld:"heeft hij een romantisch en origineel aanzoek gedaan?" Precies of daaruit bestaat het allemaal:uit een aanzoek en de vraag waarom!
Maar voor ons is dit vééél meer!!
Grotjes,
Patricia

Cindy
12-9-2008
 Meld misbruik21-5-2008 20:38:04

voor mij is het ook een teken van liefde voor mijn partner! een logisch gevolg. iets wat eigenlijk niet kan ontbreken bij mij.

en natuurlijk nog de wettelijke voordelen en gemakken van getrouwd te zijn... het voelt gewoon goed aan!

wij krijgen die vraag ook heel veel hoor, troost u...

cindy 12/09/08

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik21-5-2008 20:39:49

Hey Sandra,
Niet op reageren :) ik heb zo ook reacties gekregen, ene van een meisje die liever niks zou doen dan trouwen met haar vriend, maar hij wil dat nooit doen... dus ja zei ook niet (duh?) Dermee van allez, da's toch hetzelfde als samenwonen & ze is zwanger, dat betekend meer dan een trouw en bla bla.

Niks van! Ik vind ge trouwt voor elkaar, uit liefde & moet zich niemand mee moeien, daarenboven zijn bepaalde dingen nog atlijd beter geregeld via het wettelijk stelsel huwelijk, vb. pensioenen etc... weet ik van een vriendin die op de gemeente dienst pensioenen werkt;
groetjes & geniet ervan
Marieke

Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik21-5-2008 21:03:44

Voor mij is trouwen toch wel dat ietsje meer aan je relatie toevoegen. De meeste mensen vinden het tegenwoordig overbodig maar ik blijf erin geloven dat je als getrouwd koppel net dat ietsje meer inspanning zal doen voor elkaar als het eens wat minder gaat. kVind het veel meer dan enkel een officieel briefje, eerder een hele waardevolle belofte tegenover elkaar. tIs natuurlijk ook wel meegenomen dat je op zo'n dag eens in het middelpunt van de belangstelling mag staan en zo'n supermooie jurk mag aandoen. kDenk dat ieder meisje daar al sinds haar kinderjaren van droomt.
Groetjes

betsy
6-6-2008
 Meld misbruik21-5-2008 21:54:01

hoi sandra,
die vraag stellen ze mij ook bijna dagelijks...mn antwoord op die DOMME vraag is...WAAROM NIET? en meestal weten ze geen antwoord dan...
trek je van al die opmerkingen maar niks aan...en het is zoals je zegt...tis dat tikkeltje meer...
veel succes!!!
06-06-2008

Tamara

Meld misbruik21-5-2008 22:30:45

Ik vond het al een tijdje niet genoeg dat ik hem 'mijn vriend' moest noemen. Hij is zoveel meer ...
Wij zien elkaar gewoon heel graag en mijn liefste ventje vindt ook gewoon dat iedereen dat mag weten!

Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik21-5-2008 23:48:43

Wij zijn 3 mei al voor de wet getrouwd (groot feest volgt 7 juni). En ik moet zeggen dat het vooral een boost geeft aan je relatie! Ik zie mijn man precies nog liever dan ervoor (al dacht ik dat dat niet kon :-)). Bovendien voel je je plots veel intenser met elkaar verbonden.

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik22-5-2008 13:03:27

Hey Sandra,

Ik ga ook nog even reageren. Wij zijn vorig jaar in de zomer getrouwd. Bij ons vroegen er heel veel mensen waarom we nog voor de kerk wilden trouwen.
Wel, voor ons was dat heel belangrijk. Dat we nu voor God verbonden waren. En het mooiste van onze dag was de misviering. Dat hebben we echt heel intens beleefd.

Desirée
13-6-2008
 Meld misbruik22-5-2008 19:22:13

wij trouwen omdat we elkaar graag zien. wij zijn al 7 jaar samen en wonen al 6jaar samen. Nu zijn we zeker van elkaar en we weten dat we samen oud zullen worden dus waarom niet trouwen? iedereen weet zo al dat we elkaar graag zien maar deze dag is voor ons vooral elkaar te laten weten dat we eewig samen blijven. tuurlijk ook een beetje voor het feest . ik sta wel es graag in belangstelling. Het belangtrijkste is dat wij dit willen en ik laat de anderen maar zeggen wat ze willen

Natacha B

Meld misbruik22-5-2008 21:16:15

Omdat we elkaar supergraag zien en voelen dat we dat voor heel lange tijd zullen kunnen.
Omdat we aan iedereen willen laten zien dat wij elkaar zo graag zien en dat het menens is.
Omdat dit een feest echt voor ons is, waar je met z'n twee intens kan van genieten (in ons geval zonder kinderen enzo).
Omdat het nu eenmaal zo moest zijn (hebben er gelijk nooit echt over getwijfeld).

Niet omdat het allemaal zo superromantisch is, niet voor de zekerheid, niet voor de cadeaus, niet omdat het 'in' is, niet voor een reis ...

Tijdens de voorbereidingen had ik soms wel iets van: het kost wel nen hoop geld (maar is redelijk meegevallen dankzij vele stortingen) en we kopen een huis en willen nog kindjes en die kosten ook geld ... is dat wel verstandig?
Maar ergens wist ik wel dat het zo moest zijn en achteraf gezien is het ook echt wel de moeite waard!

Jammer dat er toch steeds mensen zo stom moeten reageren eigenlijk hé ... Elk zijn eigen keuze en ook elk zijn eigen keuze bij hoe hij die dag wil invullen!

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik24-5-2008 9:23:40

wij trouwen omdat we elkaar graag zien en nogal traditioneel hierin zijn trouwen we ook voor de kerk.
we vinden het belangrijk om je tradities van je omgeving te houden. tegenwoordig wordt alles zo "multicultureel" dat precies niemand meer een eigen geloof, overtuiging en waarden heeft.
Ik ben ervan overtuigd dat trouwen een stap is dat je elkaar , voor het oog van iedereen een belofte doet die niet zo snel te breken is als een relatie zonder huwelijk.
het is een blijk van durf dat je in deze tijd nog durft zeggen tegen elkaar , ik teken een contract dat ik van je hou en bij je blijft en dat lef zullen wij dan hebben zeker.

en als ze het niet snappen zeg ik , ik doe het voor de kadoos, dan zwijgen ze ☺

Sabine
5-4-2008
 Meld misbruik24-5-2008 10:36:04

2 dagen na onze trouwdag waren we 7 jaar samen. Wij zijn altijd dolverliefd geweest op elkaar, echte soulmates, de vlinders zijn altijd blijven fladderen.

En toch, zo'n trouwdag geeft NOG dat extra's. Ongelooflijk wat een roes je daarvan krijgt. Het geeft echt meer diepgang aan je relatie.

Wij zijn nu 7 weken getrouwd en vinden het heerlijk om gewoon naar elkaar te kijken en te beseffen 'dat is mijn man/vrouw'. Heerlijk!!!

Geniet van elke seconde!
Sabine

Karen
13-9-2008
 Meld misbruik24-5-2008 11:02:01

Hey Sandra!

Ik vind het raar dat zoveel bruidjes de 'waarom'-vraag krijgen, wij hebben die nog nooit gehoord ... Iedereen van mijn familie- en vriendenkring vindt dit een normale stap in een relatie, en iedereen wist ook dat dit vroeg of laat zou gebeuren bij ons.
Ik denk dat in mijn familie en bij mijn vrienden eerder de omgekeerde vraag gesteld zou worden: "Waarom trouwen jullie niet?" Misschien heb ik gewoon een ouderwetse (of romantische) familie- en vriendenkring :-)
Als ik die vraag zou krijgen, zou ik gewoon antwoorden: "Waarom niet?" En als ze blijven aandringen: "Omdat we van elkaar houden en iedereen willen laten weten dat we voor altijd voor elkaar kiezen." Wat natuurlijk de beste reden is om te trouwen :-)

Groetjes,
Karen
13/9/2008

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...