Terug naar overzicht
Hey,Ik denk dat jullie moeten afwegen of het verschil tussen een huwelijksviering met of zonder eucharistie groot is voor jullie. Indien jullie echt een met eucharistie willen, dan kan je misschien een andere pastoor vragen (als dat kan). Anders zou ik een andere kerk zoeken. Klinkt nogal drastisch, maar ik zou het ook helemaal niet leuk vinden moesten we verplicht worden om het orgel te nemen.Succes ermee!
Mijn verloofde is ook van Hamme maar ik Woonde al in Mechelen. Gelukkig gaat onze trouw door in Mechelen!! Je bent natuurlijk niet verplicht om in die kerk te trouwen!! Trouwen kan overal en moet niet in de gemeente zijn waar je woont want wij hadden ook een optie om in Lier te trouwen. Kzou toch eens ergens ten rade gaan!! Ik wil jullie toch wel hééél vééél geluk toewensen want wij trouwen op dezelfde dag als jullie!!Groetjes,Patricia
dank u wel dames voor de steun, maar het probleem is natuurlijk weer, dat de uitnodigingen al gedrukt zijn (ja loop een beetje achter met mijn schema op sommige dingen). Denk dat we maar zullen gaan voor een mis zonder eucharistie, ik vind dit echt heeeeeeeeel spijtig,Veel geluk met de voorbereidingen!!Sally
oei dat is inderdaad wel jammer. Je moet je afvragen wat het belangrijkste is: de muziek of de eucharistie. Wij hebben ook gekozen voor een viering zonder eucharistie, maar dat was wel onze keuze. In ieder geval maak er het allerbeste van. Het zal sowieso een superdag worden met eucharistie of niet. en hopelijk ook met mooi weer want wij trouwen dan ook!groetjeshilde
hey Sally!Ik begrijp je ontgoocheling heel goed!Maar je moet idd afwegen wat het belangrijkste is voor jou.Wij hebben een mis met eucharistieviering en de muziek was ook enkel het orgel.Wij wilden dit wel zelf, dus dat is een groot verschil natuurlijk.Maar het was echt mooi.Je moet gewoon bij jezelf stilstaan of je echt presé die liedjes wil.Wij vonden dat moderne hype liedjes een beetje afbreuk deden aan de traditie van een misviering, maar dat moet ieder voor zich natuurlijk uitmaken!Veel succes nog!
een mis met of zonder eucharistie is maar zeer weinig verschil hoor. het enige verschil is dat in een mis zonder eucharistie de hosties reeds in een vorige mis gebruikt zijn , dat er een gewoon dankgebed is ipv een groot dankgebed en dat hij ook door een diaken kan gegeven worden.wij trouwen met de diaken en ben er zeker van dat 95% van de kerk niet zal doorhebben dat de eucharistie niet gegeven is.je huwelijk is evenzeer een huwelijk voor de kerk en je wordt ook in de kerkboek opgenomen.maak je geen zorgen, wij hadden de keuze en hebben voor een mis zonder eucharistie gekozen
tja,als je écht voor de kerk wil trouwen, dan heeft dat natuurlijk consequenties!Anders moet je alternatieven gaan zoeken!