Nu Online
Momenteel zijn er 424 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Orgineel gastenboek

27-5-2008 14:05:57
Hey iedereen!
Ik ben opzoek naar een alternatief voor een gastenboek. Ik zou het leuk vinden mocht iedereen iets opschrijven of tekenen ergens, maar liefst niet in een gewoon boek, want velen lopen dit gewoon voorbij. Ik dacht een kaartjes ofzo op de tafels... Of een groot kunstwerk waar iedereen aan kan werken. Heeft iemand hier reeds ervaring met?

Bedankt!!

Bruidje Joke

Joke
9-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 2551

Patricia

Meld misbruik27-5-2008 14:14:37

Nog geen ervaring mee, maar heb zo wel al dingen gezien (op tv):
Een wensboom, waar ze dan ronde kaartjes met een lintje aan bij legden en een stiftje bvb. De mensen konden dan hun wens op het kaartje schrijven en in de boom hangen. Die kaartjes kan je later in een album kleven bvb.

Een groot stevig papier, op bvb een schildersezel of zo. Daarop zetten jullie in het midden een klein tekstje.
bvb "wij duimen voor de toekomst".
Daar zet je dan een potje verf (met dan vochtige doekjes bij voor het afkuisen nadien of zo) of een stempelkussentje en iedereen moet dan zijn duimadruk zetten en kan er eventueel een tekstje bijschrijven.

Ivm een soort van kunstwerk, je kan dan iets op voorhand maken, of t op papier laten doen en dan bvb kleurtjes verf zetten en borstles en dat ze dan op het papier iets mogen doen en dan bvb iedereen op hetzelfde (grote) papier iets schilderen. Mr dat lijkt mij als gast dan al moeilijk, want ben zelf niet zo creatief daarin.

Wij gaan het iets traditioneler doen.
Ik heb bij AVA een schrift gekocht (met harde kaft en witte bladen in).
Bij de inkom gaat een "fotograaf" (schoonbroer) staan en er staan een paar formaten grote kaders klaar (min 2).
Iedereen die binnenkomt kan in koppel, alleen of in groep een kader opnemen dat op een leuke manier vastnemen (ze mogen doen wat ze willen) en daar wordt een foto van gemaakt.
Deze ga ik dan in het schrift kleven en daarnaast gaan ze hun tekst mogen schrijven.

De foto komt wel nadien, dus heb ik een voorbeeld gemaakt met onze foto in, met daarbij de uitleg van wat de bedoeling is.
Ze moeten nl plaats vrijlaten voor de foto hé.

Veel succes met je zoektocht nr ideeën
Patricia
01-08-08

Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik27-5-2008 14:27:37

Hoi,

ik ben ooit eens naar een trouwfeest geweest en die hadden hun toiletdeur gebruikt als gastenboek. Wel tof om bij hun naar het toilet te gaan :-)...

Groetjes
Ilka

Vi
7-6-2008
 Meld misbruik27-5-2008 14:30:17

Joke,

Mijn collega had een mooie houten bank gekregen voor in haar tuin. Deze was nog niet bewerkt. Alle gasten schrijven hun wensen, namen,... op. Nadien werd er een beschermlaag opgezet. Deze bank staat nu in haar tuin. Echt leuk met al deze boodschappen.
Een tweede mogelijkheid is een schildersezel met doek. En op die doek laat je iedereen de vrije loop. Ook origineel en kan je nadien ergens ophangen.
Voila, hopelijk ben je er iets mee....
x
Vi en Tony
07/06/08

Katrien
9-8-2008
 Meld misbruik27-5-2008 14:40:33

Hey,

Wij hebben dit: http://www.dvdbabbelbox.be/

Groetjes, Katrien

Ilse
14-6-2008
 Meld misbruik27-5-2008 14:48:56

hallo, wij hebben een foto van ons laten maken met een brede passe-partout, daar kunnen de mensen dan hun wensen opschrijven en kunnen wij nadien nagenieten wanneer het ophangt in de woonkamer!
Ilse
14/06/08

eva
26-10-2008
 Meld misbruik27-5-2008 15:13:35

Wij gaan iets proberen met losse kaartjes met leuke vragen op . Lijkt me makkelijker voor de gasten om iets op te schrijven voor wie niet veel inspiratie heeft.
De details zijn nog niet uitgewerkt en ik weet dus ook niet of het veel succes heeft. Maar ik denk in ieder geval dat het leuker is dan een gewoon boek.
Als iemand het al gedaan is, laat dan zeker weten hoe het was!

groetjes,
eva

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik27-5-2008 15:35:46

Tot nu toe gaan we kaartjes op de tafel of apart leggen, en een mooie doos (of brievenbus...)
Op die kaartjes kunnen ze dan schrijven of tekenen of zo wat ze willen.
Daarna scannen we ze in en bewerken ze in onze album, of in een boek apart.
zo heb je tenminste nooit lege pagina's in het boek.

Groetjes
Heidi
13/09/2008

lieve
28-6-2008
 Meld misbruik27-5-2008 15:46:45

Hoi! Wij nemen van ieder koppel een foto die we dan afprinten en op het einde mogen de mensen daar dan iets opschrijven.

Groetjes,
Lieve 28/06/08

Jill
24-1-2010
 Meld misbruik27-5-2008 16:33:37

Hey!

Wij gaan een maquette maken van ons huis dat op de moment van ons huwelijk nog in opbouw is. We maken het zo dat het dak opengekanteld kan worden en waarop staat 'vul ons huis met uw wensen' Naast de maquette of op de tafels (dat gaan we nog zien) leggen we voldoende losse briefjes waarop diegene die willen, hun boodschap/wensen kunnen schrijven en het dan via het dak in ons huis kunnen leggen.

De toiletdeur of die tuinbank vind ik ook wel een leuk idee :-)

In ieder geval veel plezier en succes met de voorbereidingen.

groetjes,

Jill

annelies

Meld misbruik27-5-2008 17:15:55

@vi
heb je geen foto van die bank?
lijkt mij heel erg tof, zou het mij graag eens visueel voorstellen

Eline

Meld misbruik27-5-2008 17:21:23

hej ik was drietal weken geleden naar een trouw geweest.. en daar hadden ze op losse gekleurde bladeren vragen gesteld als in een vriendenboek ;) en dat was echt heel leuk!!

xxx eline

els
28-6-2008
 Meld misbruik28-5-2008 13:56:14

Ik heb van de Hema een zwart foto-album, met zwarte bladen en wit pergamijn tussen.

Ik heb er al de fotos van de reportage voor uitnodigingen in geplakt. Met dan er naast, errond, of hier en daar een leeg blad met plaats voor tekst.

De foto's zijn zwart-wit of sepia. Helemaal zo in jaren '40-'50 stijl. Beetje Bonnie&Clyde...
Ik ga er dan een zilveren stift bij leggen.....

Ik ben ooit op een trouw geweest, waar dan (een geheim voor het bruidspaar) de getuigen buiten op de parking een oude auto (zeg maar een kapotte) wit hadden geverfd met gewone lakverf. Iedereen van de gasten mocht er een wens op schrijven met alcoholstift.....

Tuline
4-7-2008
 Meld misbruik29-5-2008 0:48:09

Hoi,

Wij hebben een blanco schildersdoek (van 80 cm op 100 cm) gekocht en gaan dit op een ezel plaatsen. De gasten kunnen dan hun wensen erop schrijven en achteraf hangen we deze op in onze woonkamer!

Groetjes en veel succes
Tuline

shirley
12-7-2008
 Meld misbruik29-5-2008 10:11:13

hoi,
doordat wij met het thema rozen/klimop werken gaan we ook geen gastenboek gebruiken maar we hebben hartjes gemaakt met aan de boorden overal roosjes op
daarop mogen de mensen dan een wens invullen en we gaan een mand met takken in het zand plaatsen en daar mogen de mensen hun hartjes inhangen
zo kunnen we de boom dan nog eventjes bij ons thuis laten staan en daarna in een album kleven
we gingen dit eerst in de kerk doen mar besloten om dit in de feestzaal te doen
alhoewel ik dat "vriendenboeke" ook wel heel leuk vind
gr shirley
12/07/2008

Natascha
7-6-2008
 Meld misbruik29-5-2008 21:57:02

Vraagje voor Tuline,Mag ik vragen hoeveel je betaald hebt voor dat blanco schildersdoek?Want ik vind dit een heel tof idee!

Groetjes Natascha

Joost

Meld misbruik11-7-2008 0:14:29

Beste Joke,
Proficiat met je trouwplannen!

Kennen jullie Het Feestviltje? Jullie gasten pennen hierbij hun creatieve reacties neer op echte bierviltjes in plaats van in te spreken in bijvoorbeeld DE PRAATPAAL (www.depraatpaal.be ).
Dit zorgt uiteraard altijd voor extra ambiance en pittige gespreksonderwerpen!

Meer info: www.hetfeestviltje.be

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...