Nu Online
Momenteel zijn er 156 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dresscode?

28-5-2008 13:16:14
Zijn er nog mensen die een soort dresscode willen invoeren? Bij ons gaan wel enkel de getuigen mee in de suite en dus niet alle broers en zussen maar voor de (schoon)broers die niet meegaan in de suite wordt wel hetzelfde kostuum gehuurd als voor de mannen in de suite, kwestie van dat ze anders kostuums moeten gaan kopen. Nu heb ik gevraagd aan de vrouwen in de suite om geen wit of zwart aan te doen. Verder mogen ze totaal kiezen: kleed, broek, rok, lang kort maakt me niks uit.

Nu zou ik eigenlijk graag ook aan de resterende (schoon)zussen dit opleggen. Aangezien hier een paar lastige gevallen bijzitten vrees ik voor een hoop verzet... Mijn kleed is echter wit dus dat wil ik liever niet. Maar aangezien we in november trouwen, wil ik ook geen zwart. Mijn vriend zijn pak, noch die van de suite zijn zwart. In de zomer zou ik dat nog niet zo erg vinden omdat je dan toch van die feestelijke dingen, die vrij vrolijk zijn int zwart toch kan vinden. In november is het echter normaal gezien koud! Dus da's normaal al soberder, dan nog zwart, vind ik echt niks feestelijk meer aan, is net rouwkledij. Bovendien worden van deze mensen natuurlijk ook (familie)foto's genomen hé. Ik zou dit dus echt liever niet willen!

Kan ik dit zomaar opleggen? De meisjes van de suite zijn akkoord, de andere weet ik natuurlijk niet...

Lientje
8-11-2008
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 532

An
28-6-2008
 Meld misbruik28-5-2008 13:28:22

Hallo,

Ik vind dat je zoiets gerust mag vragen en dat andere mensen voor jouw mening als bruid respect moeten hebben. Trouwens, wit is sowieso not done op een bruiloft, dat moet elke mens met gezond verstand toch weten dat wit gereserveerd is voor de bruid.
Uit ervaring weet ik ondertussen dat het niet zo evident is om zo'n dingen van mensen te vragen. Verwacht je dan ook maar aan een paar negatieve reacties. Mijn gevolg was ook niet even happy met mijn dresscode. Maar toch moet je het proberen, het is jouw dag hé en zo heb je er maar eentje!

Succes.
Groetjes,
An

Joke
25-4-2009
 Meld misbruik28-5-2008 16:46:13

Ik zou het zeker vragen, ook al verwacht je dat erop wordt gereageerd.
Het is inderdaad jouw dag !
En het lijkt mij inderdaad dat wit sowieso voor de bruid is en het not done is voor anderen om in het wit te komen; maar het kan nooit kwaad om sommigen daar eens uitdrukkelijk aan te herinneren :-)

Veel succes,
Joke

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik28-5-2008 22:02:17

hou er rekening mee dat als je een dresscode op wil leggen dat je er voor moet betalen. Ik zou het niet apreciëren als iemand me zou verplichten om iets bepaald (niet) aan te doen en er zelf voor moet betalen. niet iedereen gaat nieuwe kleren kopen voor een huwelijk en ik zou niet weten wat er mis is mee zwart... ik draag bijna altijd zwart omdat je dat slanker maakt dus als het geen zwart zou mogen zijn zou ik heel donker blauw of bruin dragen en ik denk niet dat dat veel fleuriger is.
probeer je in de andere hun plaats te zetten en na te denken of je dit mag eisen van hen.

Joke
25-4-2009
 Meld misbruik1-6-2008 15:27:07

Ik ben het er niet mee eens dat je, als je een dresscode oplegt, je er ook zelf voor moet betalen...
Als je enkel zegt geen wit of zwart, en voor de rest maakt het niet uit (broek, lang, kort,...) lijken er mij nog mogelijkheden genoeg te zijn opdat iedereen iets naar haar keuze kan dragen zonder daarvoor iets te moeten kopen dat ze niet kunnen afdragen. Als jij niet graag zwart ziet in november, zou ik dit zeker laten weten.

Veel succes !

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...