Nu Online
Momenteel zijn er 367 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

intrede kerk op zijn amerikaans of erehaag?

28-5-2008 13:29:01
Hoi bruidjes,

Hoe doen jullie de intrede in de kerk?
Op zijn amerikaans waarbij de volledige suite en mensen al in de kerk zitten en de bruid met haar vader dan pas binnen komt.
Of op de methode die tegenwoordig het meest wordt toegepast waarbij de suite een haag vormt vooraan waar het bruidskoppel dan doorheen moet...
Dilemma... Ik zou het graag op zijn amerikaans doen. Vind dat super romantisch.
Mijn vriend zou het liever op de gewone manier doen. Wat vinden jullie?
Hoe gaan jullie het doen of hoe was het bij jullie?

Groetjes

Nathalie
6-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 3878

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik28-5-2008 13:32:11

wij hadden het principe van die haag.
Gebruikelijk zal dat hier ook in België toegepast worden en wil je het anders dan zal je dat aan de pastoor moeten vertellen.
De onze vroeg ons dat tijdens één van de ontmoetingsmomenten.
Je moet doen wat jullie willen hé!
Ik wou eerst ook dat mijn vader mij naar voor bracht, maar mijn vriend - ondertussen man - zag dat niet zitten, dus hebben we de andere manier genomen.
Groetjes!

joke
12-7-2008
 Meld misbruik28-5-2008 13:33:32

Bij ons gaat eerst de suite naar binnen (ouders en getuigen) en wij komen nadien onder ons tweetjes binnen. Nog iets anders dus!

Grts, Joke

Liesbet
22-8-2009
 Meld misbruik28-5-2008 13:36:20

Hallo, ik ben vooral te vinden voor de amerikaanse intrede en als je naar buiten gaat (na de viering) kan je gerust tesamen naar buiten gaan als getrouwd koppel. Dat vind ik persoonlijk toch het meest romantisch. Laat je dan u man de suite intreden of niet? En de bruid dan met haar pa als laatste. Superromantisch, vind je niet?

anuschka
30-8-2008
 Meld misbruik28-5-2008 14:15:36

Wij gaan op de Amerikaase manier binnen!

Groetjes

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik28-5-2008 14:27:18

dag Nathalie

wij zijn op 16 juni getrouwd op amerikaanse manier en ik ben er nog altijd blij mee dat het zo is gebeurd.
De moment dat je met je papa voor de grote kerkdeur staat, al het volk ziet zitten, muisstil, en dan plots de bruiloftsmars, iedereen gaat rechtstaan en kijkt naar jou
.....dat moment is ongeloofelijk
en dan je ventje daar vooraan vol zenuwen zien staan glunderen ;-)

ik denk dat het voor de man ook toch mooi is , zijn bruid zo te zien binnenkomen, niet?

eigenlijk wou ik strikt amerikaans, dus dat niemand mijn kleed zou zien tot aan de kerk, maar ja, dat is praktisch echt niet mogelijk hoor zeker niet omdat we een uur daarvoor voor de wet getrouwd zijn

Hopelijk komen jullie tot een mooie oplossing
Je kan ook aan het stadhuis een erehaag vormen, dan is elk tevreden

Groetjes
Christel
www.jimmyenchristel.bruilofsite.nl

sandra
22-9-2007
 Meld misbruik28-5-2008 15:56:41

en voor de papa zelf is het natuurlijk ook heel leuk om in de kijker te staan met ZIJN dochter!!

Nathalie
6-7-2011
 Meld misbruik28-5-2008 17:20:04

Hallo,

Bedankt voor de leuke reacties, ik ben blij dat er nog veel mijn idee delen...
Ik zal mijn kleed ook niet "geheim" kunnen houden tot aan de kerk want net voor de kerk trouwen we ook voor de wet... Ik had er ook al aan gedacht om bij de wet de haag te nemen en aan de kerk op zijn amerikaans. Eens voorstellen aan mijn toekomstig ventje wat hij van die deal zou vinden ;o)
Aan de kerk zou dan eerst de suite naar binnen gaan en dan mijn toekomstige met zijn ma, alle mensen en dan pas erna als iedereen binnen is ik met mijn vader...
Volgens mij moet dat echt wel een kippevelmoment zijn. En uiteraard blijf ik ervan overtuigd dat dit méga romantisch is...
Nadien gaan ik en mijn ventje dan als eersten de kerk uit gevolgd door de suite...
Bedankt voor de raad!
Nog 10 dagjes te gaan!!!

Groetjes,
Nathalie

heidi
7-6-2008
 Meld misbruik28-5-2008 17:55:03

hallo,
wij hebben de half amerikaanse manier.

hierbij vormt de suite aan de kerk een erehaag. eerst gaat dan mijn vriend binnen met zijn mama vlak gevolgd door de bruidskindjes, mij en mijn papa. daarna volgt de suite ons naar binnen. dit ook omdat wij er maar niet uitgeraakten.

groetjes
heidi

Femke
14-6-2008
 Meld misbruik30-5-2008 12:46:02

Hey Nathalie,

Wij gaan ook voor de amerikaanse manier. Mijn vriend ziet me voor het eerst in de kerk. We hebben speciaal de burgerlijke trouw op een andere dag gezet. Mijn vriend zal aan het altaar wachten, dan komt de suite en als laatst ik met mijn broer ( mijn papa is 2 jaar geleden overleden)op het liedje 'voor haar'.
Ik kijk er al naar uit, nog exact 3 weken:)

Femke

Nathalie
6-7-2011
 Meld misbruik1-6-2008 19:29:55

Hoi Femke,

Ondertussen voor mij nog minder dan een week te gaan! We zijn er inmiddels uit geraakt en ik zal de kerk op zijn amerikaans doen... Ik verheug me ook al op dat moment. Voor jullie zal het wel nog des te spannend zijn zeg als je vriend je jurk nog nooit zal gezien hebben!!! Ik wens je alvast nog veel succes en geniet van je dag en je moment!!!

Vele groetjes,
Nathalie

Myriam
1-10-2008
 Meld misbruik9-8-2008 14:25:28

Wij zijn onder ons tweetjes binnengekomen.Ik heb mijn vader nooit gekend en we trouwden in een klein kapelletje. De rolls royce heeft ons afgezet en dan zijn mijn man en ik binnengekomen op het liedje: for the love off a princess, heel romantisch en mooi moment! Na de viering kwam de ober met champagne en hebben we met z'n allen getoast. Het binnenkomen in de feestzaal hebben we gedaan op het liedje: togheter forever... Heel leuk! Groetjes! Myriam

Griet
23-11-2013
 Meld misbruik13-2-2013 23:03:39

Als je trouwt op zijn Amerikaans, hoe gaat dit dan met het bruidsboeket?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info