Nu Online
Momenteel zijn er 432 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dagindeling?

11-4-2005 15:34:33
Op onze grote dag zitten wij met een groot gat tussen de kerkelijke plechtigheid (13u) en de receptie van het avondfeest (18u). De grote receptie (vrienden en collega's van de ouders, kennissen, buren, enz) begint om 15u. Dit valt op zich wel mee... We kunnen ondertusen foto's gaan maken.

Maar: ik zit met een héél grote familie die helemaal uit Brussel komt en veel vrienden uit A'pen die WEL naar het avondfeest en NIET naar de grote receptie komen.
Moeten wij die opvangen bij ons thuis (veel werk en we zullen er niet bij zijn) of zijn er andere alternatieven?

Wij willen het liefst ook wat prijselijk houden: enige ideetjes?

Hoe ziet jullie dagindeling eruit?

Veel liefs,
Jozefien

Jozefien
17-9-2005
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 491

Els
7-5-2005
 Meld misbruik11-4-2005 16:22:08

Hallo Jozefien,
We hadden hetzelfde probleem (familie kwam van vrij ver). Wij hebben er voorgezorgd dat de receptie (+/-16u) aansluitend is aan de kerkelijke plechtigheid (15u). We doen wel maar 1 receptie voor allen. Mensen die niet naar de kerkelijke plechtigheid komen worden uitgenodigd vanaf 17u30, zodat ze ook nog een kleine receptie hebben.
Ik weet niet direct een oplossing voor jouw probleem.

Veel succes nog met de planning.

Els
07-05-2005

annelies
8-7-2005
 Meld misbruik11-4-2005 16:53:02

Wij nodigen ook enkele mensen uit van vrij ver. (niet de moeite om over en weer naar huis te rijden), maar die zeggen zelf: we gaan wel énen gaan drinken ondertussen!

liefs, annelies

Ann
2-7-2005
 Meld misbruik11-4-2005 16:59:39

Wij hebben ook zowat mensen die vanuit alle kanten komen. Wij voorzien enkel voor ouders, getuigen, broers en zussen iets.

Gr,
Ann

bruid
26-8-2006
 Meld misbruik11-4-2005 18:27:36

De familie van mijn vriend moet ook van ver komen. Daar hebben we van in het begin mee rekening gehouden. We trouwen om 11u voor de wet, gaan dan foto's nemen, trouwen om 15u voor de kerk en geven geen receptie, maar nodigen iedereen op het avondfeest uit zodat we de gasten niet een paar uur moeten bezighouden. Omdat we graag veel volk in de kerk wilden en dachten dat de mensen anders niet zouden eerder komen voor 1 uurtje om dan 3 à 4u zitten te koekeloeren.
Kan je je dagindeling nog veranderen?
Ben je er zeker van dat die mensen van ver allemaal naar de mis komen? Je kan misschien eens polsen. Anders maak je je druk om niks.
Je kan ook op voorhand een zoektocht door een naburig stadje of dorpje opstellen, een quiz over jullie ineen steken en die laten oplossen, een filmpje opnemen over jullie en dat laten zien, adresjes geven van leuke caféetjes of winkels, ...
Groetjes,
Tinne

An
13-8-2005
 Meld misbruik11-4-2005 23:35:13

Hey,
De familie van mijn verloofde komt ook van over heel vlaanderen.. en wij trouwen in Limburg. Wij trouwen om 13u voor de kerk, om 13u30 voor de kerk. Er is een receptie voor de buren en vrienden van de ouders van 16u tot 18u. Het avondfeest met familie, vrienden en onze collega's start om 19u of 19u30. De familie die naar de kerk wil komen is welkom, maar wij voorzien geen entertainment tussen kerk en feest. In de buurt is vanalles genoeg te beleven zodat diegene die willen, er een dagje 'Limburg' van kunnen maken. Toen de familie van in Brugge getrouwd was, zijn ze met z'n allen pinten gaan pakken.. wij gaan er vanuit dat iedereen zich wel weet bezig te houden.
Ik zou me er in ieder geval niet teveel zorgen over maken.. iedereen zal wel oud en wijs genoeg zijn om de tijd nuttig en plezant weten in te vullen.
Groetjes en veel succes!
An & Mathias

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...