Nu Online
Momenteel zijn er 438 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Heeeel beperkt budget

3-6-2008 15:22:04
Hallo trouwertjes

Graag hadden we van jullie wat ideetjes gekregen, we zitten momenteel zo een beetje in de put. We zouden graag trouwen, niet op de traditionele manier - en ook enkel voor de wet - maar er toch een feestelijke dag van maken met de naaste familie en goede vrienden en natuurlijk lekker eten. Als huwelijkskado - te spenderen naar eigen believen - krijgen we van onze ouders in totaal 2000euro. We dachten er zelf ook nog eens dat bedrag in te steken, maar na wat zoekwerk komen we zo tot de conclusie dat dit niet zal lukken. Alles moet immers met dat budget: ringen, kledij, eten en kleine receptie voor vrienden (zelfs geen dansfeest). Hoe doen/deden jullie dat?

Wendy
4-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 968

eva
26-10-2008
 Meld misbruik3-6-2008 15:49:26

Dag Wendy,

laat je niet omver blazen door alle hoge prijzen! Voor 4000 euro is het feest wat je beschrijft echt te doen! Gewoon voor alles lekker lang zoeken tot je iets goedkoop vindt. Ik heb bv vorig weekend een prachtige nieuwe trouwjurk gekocht, wel een kort model, maar echt trouwjurk voor de rest voor 260 euro! En een kostuum huren voor je vriend kost 80 euro of zo. Als je even zorgt dat je op een dag trouwt dat je niet moet betalen in het gemeentehuis (hangt van gemeente tot gemeente af), is dat ook uitgespaard. Als je een beetje creatief bent kan je je ringen zelf maken! Echt zilver, super persoonlijk en als ik mij niet vergis kan je dat in een namiddag per ring en ben je aan zilver nog geen 200 euro kwijt!

Dus stel gewoon vragen hier op het forum en ik ben zeker dat jullie dag dan super gaat worden en binnen het budget blijft!

Veel succes!
eva

Meilan
3-7-2008
 Meld misbruik3-6-2008 16:35:17

Ons trouwfeest kost net iets over 3000 euro en ik heb alles! Nieuw trouwkleed van Linea Rafaelli, kasteel, diner, dansfeest, dessertbuffet, kilt van mijn vriend, ...
Zeker te doen dus, gewoon goed shoppen.

Meilan
3-7-2008
 Meld misbruik3-6-2008 16:37:58

De huwelijksreis is uiteraard niet inbegrepen!

Daphne
20-9-2008
 Meld misbruik3-6-2008 17:06:05

Als je goed zoekt, kan je inderdaad een budgetvriendelijke trouw organiseren. Dit was ook onze bedoeling, maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat we uiteindelijk toch aan een 10.000 euro zullen komen. Als we gewild hadden, had het echter goedkoper gekund.
Veel bewondering voor Meilan die een huwelijk organiseert voor 3.000 euro met alles erop en eraan, maar mij is het in ieder gaval niet gelikt.
Daphne

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik3-6-2008 17:09:32

@meilan
hallo met hoeveel mensen waren julie en op welk kasteel
groetjes sylvia

Ilse

Meld misbruik3-6-2008 18:37:49

Hey Wendy,

ik denk dat en feest organiseren met dit budjet een haalbare kaart is...
Ik heb mijn kleed laten maken bij een naaister (450 euro ipv 1300 in de winkel)
Ik liet mijn ringen maken door een juwelenontwerpster (famlie) en betaalde voor beiden 500 euro samen.
We hebben veel feestzalen vergeleken en veel menu's vergeleken...
De auto waar we in vervoert worden is eentje van een vriend (gratis)
Een kostuum kan je gaan huren (dat is zo'n 80 euro)
En wat de feest e de menu betreft krijg je veel terug (cadeaus)

Veel succes
Ilse

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik3-6-2008 20:02:39

Hey Wendy,

ga eens kijken bij Scarpellini in Oostende, daar hebben ze mooie kledij die uit de collecties van vorige jaren komt & die deruit gaan... voor een mooie prijs & der is niks verkeerd met die jurken.

Succes marieke

Heidi
11-7-2008
 Meld misbruik3-6-2008 21:32:44

hallo,
ons buget is ook heel beperkt. de uitnodigingen hebben we zelf gemaakt. een kleed heb ik van een vriendin gekocht en het feest gaat gewoon thuis door in een feesttent.
in totaal komen wij aan 2500 euro. net haalbaar dus. succes

11juli2008

Meilan
3-7-2008
 Meld misbruik3-6-2008 22:38:00

Voor diner zo'n 60 personen, voor het dansfeest zo'n 120. In Kasteel Den Brandt.
Je moet echt al jouw vrienden en familie aanspreken. Uiteindelijk kent iemand altijd iemand. Zo hebben we twee professionele fotografen die enkel kosten aanrekenen, hadden we de keuze tussen 2 DJ's die het beide voor 200 euro wilden doen, de nieuwste Audi's circuleren in de familie, ... En we hebben nooit moeten inboeten aan kwaliteit. En al de rest van het geld gaat naar onze huwelijksreis!

Katty
29-8-2008
 Meld misbruik3-6-2008 22:39:13

Hoi Wendy,

ons budget is gelijkaardig. Tot nog toe zitten we er zelfs nog onder onze trukkendoos... Originaliteit door:
RECEPTIE in onze tuin voor alle buren en kennissen op de trouwdag vrijdagnamiddag en de FEESTZAAL = een leuke parochiezaal (en ook wij trouwen enkel voor de stad) op zaterdagavond waardoor je tweemaal kan genieten van je jurk en de sfeer :o) DINER voor alle 110 genodigden door een gezellig italiaans feest met oa zelfbereide spaghetti (maar we gebruiken de échte italiaanse benamingen staat chique) PERSONEEL vrienden van onze ouders welke nadien ook mee feesten. VERVOER terug vrienden KLEED EN KOSTUUM met vorige solden gekocht en gezien ik al niet in het wit wou, een knap ding gevonden bij de suitekledij. RINGEN inderdaad het geluk om ook een vriendin te hebben welke ze maakt tegen goudprijs. Maar elke juwelier heeft wel iets naar jullie budget.
ZAALVERSIERING, mooie feestelijk stoffen bij zuiders winkels te Bxl en plantenverhuur + ballonnen, wordt samen met de kameraden.
FOTO's professional omdat deze écht wel mooi en blijvend horen te zijn. REIS = kilometerbijdrage als cadeau UITNODIGING en GESCHENKJES zelf gemaakt. En verder heb je gewoon nog een kleine portie geluk nodig voor het weer en vooral veel plezier met al je genodigden !!!!

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik4-6-2008 8:37:20

Misschien ook eens kijken op Vitaya, daar tonen ze ook trouwfeesten met heel beperkt budget... Ik hoop dat ze het nog spelen en dat je leuke ideetjes kan opdoen :-)

Verder moet ik zeggen: chapeau! Ik ben normaalgezien een crack in budgetteren maar met ons trouwfeest is dit toch helemaal niet het geval geworden :S Ik denk dat het ook een verschil geeft als je in de zomermaanden en op zaterdag trouwt. Maar dat is enkel een vermoeden.

Groetjes en heel veel succes!!!!!

saskia
18-7-2020
 Meld misbruik4-6-2008 15:40:47

wij dachten ook eerst aan een heel budgetvriendelijk huwelijk maar moet toegeven het is gegroeid en gegroeid.
wij wilden eerst gewoon barbecue doen bij mij op het terras van mijn zaak(heb klein volkscafeetje)voor de familie en nadien daar dan een drink organiseren.alleen ik krijg onmogelijk 100 mensen binnen dan moest ik de straat al afhuren.
mijn moeder zag een barbecue echt niet zitten,vieze vingers mooie kleertjes dus alle ja op zoek naar een zaal gegaan.alle opties bekeken en berekend vonden we dat we het meeste waar voor ons geld kregen in salons luithagen maar moet hier wel eerlijkheidshalve aan toevoegen dat mijn moeder de helft van de rekening voor haar neemt en dat we de goedkoopste optie (broodjesbuffet)genomen hebben.
mijn jurk(broek) heb ik gekregen van mijn moeder maar dat is het enige budgetvriendelijke aan heel ons huwelijk 277 euro is niet te veel.mijn aanstaande gaat zijn pak huren ongeveer 80 euro.
het is beginnen groeien bij de ringen,die zijn 1100 euro samen maar mijn aanstaande wou op alles besparen maar niet op de ringen.en toen kwamen de kleinere minder belangrijk lijkende dingen die alles samen toch ook wel kunnen tellen.de uitnodigingen heb ik zelf gemaakt met de computer met mooi kalkpapier van bij ava en daar hebben we ook een zacht geprijsd gestenboek gekocht.alles samen ongeveer 120 euro dacht ik.
de kleding van mijn zoon komt van C&A (ong 35 euro) en dat van de dochter van bij het follieke en was in solden (18 euro).de echte uitschieter bij de extra kosten waren de cadeaus voor de ouders en de getuigen,voor de middaggasten en de avondgasten alles samen ongeveer 400 euro.de fotograaf is een nichtje van mijn aanstaande en die rekent alleen de kosten van afdrukken.kapster is een vriendin die gratis mijn kapsel komt doen en voor de make-up betaal ik de visagiste 45 euro.voor mijn nagels heb ik een tijdje terug een bon gewonnen voor een gratis nagelbehandeling en mijn wenkbrauwen laat ik epileren bij yves rocher (6,5 euro).wat het vervoer betreft weet ik het niet aangezien het een verrassing is van mijn ventje maar mijn moeder heeft laten weten dat ze die rekening voor haar neemt aangezien mijn ventje een kort reisje heeft voorzien en zij dat als huwelijkscadeau wilde geven maar hij was haar voor.ook over de huwelijksreis weet ik niets dat is nogmaals een verrassing.
ik denk dat ik alles wel heb overlopen en wat eerst budgetvriendelijk moest worden max.4000 a 5000 euro is gegroeid naar ik schat verrassingen inclusief minimum 8500 euro.en nou schrik ik zelf als ik het bedrag hier zo intik.ben wel blij dat mijn moeder ongeveer 3500 euro hiervan voor haar rekening neemt.
ik vind dat ongeacht het bedrag je wil spenderen aan een huwelijk het belangrijkste 'ja,ik wil' is en dat is onbetaalbaar.
dus veel succes bij het organiseren en weet zeker dat het het een mooie dag zal worden.

saskia
18-7-2020
 Meld misbruik4-6-2008 15:41:55

oeps reactie valt wat groter uit dan gedacht.sorry!

purdey
28-6-2008
 Meld misbruik4-6-2008 17:33:36

je kan mooie trouwkleden vinden in rue de brabant in brussel , ook juwelen en stoffen voor decoratie

Wendy
4-5-2012
 Meld misbruik5-6-2008 15:01:52

Hallo iedereen, erg bedankt voor alle reacties. Het heeft ons toch opnieuw wat hoop gegeven!

@Katty: je sprak van een receptie in de tuin, hebben jullie daarvoor een cateraar aangesproken? Zo ja, welke? Aan welk budget per persoon zitten jullie voor de receptie?

kathleen

Meld misbruik12-6-2008 18:59:11

Hoi Wendy,
Ook wij geven een feest met een beperkt budget aangezien wij gekozen hebben om ons huis te verbouwen. Momenteel zitten we aan het bedrag van 4.200 euro. We hebben 60 genodigden, het eten komt met traiteur op 1020 euro en omvat een buffet met 1 warme schotel en de rest koud, ringen 1000 euro, drank en aperitief wordt ongeveer 1000 euro, kleren van mij en mijn vriend 1000 euro, zaal 60 euro, uitnodigingen zelf 20 euro en bij ava hebben we voor 200 euro gekocht om de tafels te decoreren en suikerbonen. Dus als je wat oplet en hier en daar kijkt kun je er wel komen. Wij dachten ook eerst niets te doen maar omdat mijn ouders mijn kleren van toch 750 euro betalen vonden we een feestje toch wel nodig en heb ik mijn vriend kunnen overhalen. Groetjes en succes Kathleen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...