TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
WANDA
27-6-2008
|
4-6-2008 21:14:01
Hey Karlien,
Heb jij geen bestelbon gekregen ofzo? Heb je een voorschot betaald? Ik weet ook niet hoe het verder in zijn werk gaat, Maar als je ziet dat ze 1 dag voor een huwelijk nog aan mooie kleedje kunnen geraken, zullen er hier wel bruidjes zijn die U zeker en vast willen en kunnen helpen hoor.
Groetjes Wanneke
|
|
julien
|
4-6-2008 21:26:59
|
|
sylvia
9-5-2009
|
4-6-2008 22:13:37
Hallo, het klinkt allemaal nogal drastisch en ja je kan dit inderdaad allemaal doen, maar denk eraan dat je je kleed nog niet hebt. Ik heb zelf in een hogere functie in de Handel en verkoop gewerkt en weet uit ervaring dat het hard kan worden gespeeld. Heelaas kunnen we weinig aan het gedrag van mensen doen hoe onbeleefd ze ook zijn, zie het maar als het zijn zij die zich verlagen en niet jij. Over een onbeschoft gedrag kan je je beklagen bij het hoofdbureau maar vaak haalt dit weinig uit, tenzij je niet de enige bent die haar beklag doet. Bij dit soort dingen is het altijd een beetje risico lopen je kleed moet blijkbaar nog aangepast worden, als je nu gaat klagen zou het kunnen dat ze het slecht doen, niet doen, ... maar om je kleed te krijgen moet je het eerst betalen, dus niet helemaal betalen is ook geen optie. Dreigen met slechte reclame haalt bij onbeleefde mensen ook vaak weinig uit, ze trekken zich daar weinig van aan. De hoofdzetel daarintegen zal dit minder leuk vinden, en eerder geneigd zijn hier misschien een oplossing voor te vinden. Je kan inderdaad hulp vragen in een wetswinkel of een consumentenvereniging ze kunnen je zeker zeggen wat je kan ondernemen en eventueel verwachten, in een consumentenvereniging kunnen ze ook zien of er zich al eens iemand over deze zaak heeft beklaagd. Je kan ook al je papieren die je hebt meenemen. Als je schrijft aan de hoofdzetel voeg je kopie´s bij van de documenten die je hebt gekregen bij bestelling enz... Indien je een rechtsverzekering hebt kan je dit laten schrijven door een advocaat kost je niets tot nauwelijks iets Firma´s en bedrijven reageren dan nogal positief omdat ze merken dat je het meent en niet met je laat sollen. Over het algemeen moet een advocaat maar een brief schrijven om zo een kwestie te verhelpen; bovendien kunnen ze zulke zaken ook beter inschatten. Maar dat is eerder iets voor als je een rechtsverzekering hebt anders kost het +/-85€. Veel geluk en laat je huwelijk er niet door vergallen dat zou jammer zijn. lieve groetjes Sylvia
|
|
Vicky
6-9-2008
|
4-6-2008 22:14:13
Over welke winkel gaat dit want ik kan mij voorstellen dat toekomstige bruidjes die hun kleed nog moeten gaan kiezen, hier niet al te graag willen binnenkomen. Schandalig! Het probleem is denk dat zij weten dat jij geen kant op kan..en dat geeft hen een heel vieze machtspositie.. Ik zou het hier ook niet bij laten!
|
|
Isabelle
6-9-2008
|
5-6-2008 8:05:45
Ik denk dat het hard spelen in dit geval weinig zal uithalen, toch wat betreft een onmiddellijk effect. Keuze zal zijn om jouw kleed te kopen en volle pot te betalen of elders te gaan - nog in speedtempo een andere jurk moeten zoeken (quasi onmogelijk gezien trouwdatum) en je voorschot kwijtspelen. Bovendien ga je hier een hele hoop stress en negatieve energie aan verspelen, wat een rustig toeleven naar je huwelijk niet ten goede komt. Ik zou dan ook het supplement betalen, maar na de trouw - als alles achter de rug is - hiermee verder gaan. Schrijf nu een aangetekende brief naar de winkel stellende dat je gezien de timing niet meer anders kan dit bedrag te betalen, maar dat je protest uitbrengt tegen het supplement en dit achteraf wenst te recupereren. Anders, als je nu betaalt zonder enig voorbehoud op papier te zetten, heb je geen poot meer om op te staan. Na de trouw maan je een 2e keer aan: geen reactie? -- > vrederechter gaan die in verzoening kan oproepen (= quasi kosteloos!) voor betaling van het verschil. Als ze totaal elke medewerking weigeren, is naar Testaankoop stappen ook een goede optie -- > geen enkele handelaar ziet het zitten om door hen eens grondig aangepakt te worden. In ieder geval: amuseer je eerst met de laatste voorbereidingen van je huwelijk en maak er een mooie dag van - mét een mooi kleed ((da's het bijzonderste!).
Geloof me: procederen kost veel tijd en energie (ik kan het weten want ben advocate)
|
|
Karolien
23-5-2010
|
5-6-2008 9:02:16
Hey,
ik zou zoals Isabelle het zegt nu gewoon betalen, het aangetekend schrijven bezorgen en na je huwelijk verdere stappen ondernemen.
Het is ongelooflijk onbeschoft van de winkel, maar ik zou er echt geen energie aan verspelen zo net voor je huwelijk. En ook al is het niet eerlijk, op die 200 euro zal het nu ook niet steken he. Maar het is uiteraard het principe, en ik zou ook moord en brand roepen, maar voor je eigen rust en vrede zou ik het nu laten voor wat het is. Ik zou t hen wel eens heel goed doorwrijven, dat je de winkel nooit aan iemand zal aanraden!
En ik dacht trouwens (ben geen advocate) dat een bestelbon bindend is, en dat ze zich aan dat bedrag moeten houden. Het is hun fout, wat dus wil zeggen dat zij de kosten moeten dragen. Vraag het eens na.
Groeten, Karolien.
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
5-6-2008 13:21:58
hey Karlien
Ik vind het heel jammer voor jou, maar ik denk dat je er weinig aan zal kunnen doen. Uiteindelijk is het in veel winkels zo dat bepaalde maten meer kosten dan kleinere maten. Je kan proberen verdere stappen te nemen, maar uiteindelijk zal je toch botsen op het feit dat dat gewoon de verkoopprijs is... Hetgeen je nu voor hebt is een hele slechte ervaring en een verkeerde levering. Maar nu het goede kleed er is, kan je alleen nog maar zeggen dat de baas heel onvriendelijk is en geen tijd wil vrijmaken. Daarmee kan je moeilijk naar de rechter natuurlijk :-s Die baas voelt zich natuurlijk sterk hé. Jij hebt geen tijd meer om elders een kleed te gaan halen, dus je zal sowieso dat kleed kopen en bij hem betalen en uiteindelijk is dat alles wat voor hem telt... Hoe spijtig ook! De naam van de winkel hier zetten en de toekomstige bruidjes behoeden is het enige dat je kan doen denk ik...
|
|
Leen
18-7-2008
|
5-6-2008 20:35:59
Hey Karlien,
ik vind persoonlijk ook dat de zaak een fout heeft gemaakt en jij zeker niet moet betalen. Dat het niet je fout is, kan je gelukkig staven via jouw diëtiste. Is er geen ombudsdienst waar je beroep op kan doen? Ik zou het in ieder geval proberen! Ik zit zelf ook in zo'n schuitje. Mijn kleed kon aan de zijkant niet gewoon losgemaakt worden (zoals ze bij het verkopen vertelden). Nu wordt er een extra stuk en borduursel aangezet. Morgen mag ik gaan passen. Hopelijk zeggen ze me dan ook niet dat ik moet bijbetalen!!! Anders zal ik zeker verdere stappen overwegen! Het is een schande dat ze bij zoiets belangrijks fouten durven maken en dan nog eens het lef hebben om niet terug goed te maken. Veel succes en laat alsjeblief weten hoe het verder gaat met jou. Liefs,
Leen.
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|