Nu Online
Momenteel zijn er 175 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Inbinden misboekje

5-6-2008 10:53:25
Hoi hoi
ik ben met de vieringsboekjes bezig en druk ze zelf af in "boekvorm", ik plooi dus mijn A4tjes in 2... maaaaarrrrr ... hoe houd ik ze bij elkaar ? Ik had al lint gekocht om ze zo te binden, maar als ik de boekjes zou perforeren, dan krijg je de bladzijden niet helemaal opengedraaid.. verlies je tekst aan de binnenzijde (waar de gaatjes zitten. Ik heb al gedacht aan zo'n groot nietmachine, maar waar vind ik dat ? Ik ontwerp/druk alles zelf, dus ik denk niet dat ik naar zo'n drukker moet gaan om even nietmachine te lenen. Ik wil het ook niet te duur maken, dus beginnen met van die "inbind-methodes" zie ik niet zitten. Iemand een creatief idee ??

Alvast bedankt !
Nikje
08/08/08

Monique
8-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1809

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik5-6-2008 11:50:32

waar woon je juist?
Mijn mama heeft zo'n groot nietjesmachine.
misschien iemand bij jullie in de buurt ook?
Is misschien ook al te laat: maar je kan ook de marges groter maken, zodat je niks verliest aan de binnenkant met de gaatjes. (gewoon eens even uitmeten tot waar die gaatjes komen)
een andere tip die ik hier eens heb zien passeren: een gewoon nietjesmachine heel openplooien, dan er iets piepschuimachtig onderleggen. boekjes ertussen, nieten en nietjes omplooien.
1 gaatje in een bovenhoek maken en daar een lintje indoen, dan heb je zo een 'los' boekje
de nietjes heel kort bij de rand doen (dus het boekje niet openplooien om te nieten)

Ik breng maar ideetjes he

Groetjes
Heidi
13/09/2008

Monique
8-8-2008
 Meld misbruik5-6-2008 12:02:44

@ Heidi
Ik woon in oost vlaanderen, De Klinge en werk in Olen, en trouw in St Truiden ... haha ... reis rond België ;o)
Maar idd goeie ideetjes. Zo 1 lintje had ik ook al gedacht, maar das dan ook weer niet zo practisch. Had ook al gedacht aan het lint er gewoon over te schuiven (in het midden van het boekje, dat het strikje langs buitenkant zit, heb je ook een los boekje natuurlijk.
Ach, ik ben weer veel te perfectionistisch eh :o))

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik5-6-2008 13:02:50

hey
wij hebben onze boekjes ook volledig zelf afgedrukt in boekvorm zoals jij. Maar wij zijn er wel mee naar een copy center gestapt, zij hebben ze daar geplooid en geniet voor ons, dat was totaal geen probleem hoor!

An
28-6-2008
 Meld misbruik5-6-2008 13:16:12

Ik heb de oplossing voor als je geen groot nietmachine vindt en niet naar een copycenter wilt stappen.
Je legt je misboekje open, legt aan de onderkant van de plooi waar het nietje moet komen een gom, doet het nietmachine open en slaat het nietje op de juiste plaats er in. Je trekt de gom er voorzichtig uit en het enige wat je nog moet doen, zijn de nietjes dichtplooien.
Heel arbeidsintensief wel, maar een goede oplossing voor wie het zelf wil doen.

Succes.
Groetjes,
An

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik5-6-2008 13:49:54

inderdaag an, dat bedoelde ik ook, wel nog niet zelf uitgeprobeerd.
Ik woon wel in de buurt van st truiden, maar dat zal je dus niet helpen waarschijnlijk

Groetjes
Heidi

Vi
7-6-2008
 Meld misbruik5-6-2008 14:43:22

Hey Monique,

Wij hebben ook een nietjesmachine met L-arm gebruikt om onze misboekjes in te binden. Gekocht voor 15€ de nietjes waren spotgoedkoop 1€ voor 2000 nietjes...
Een investering voor de volgende stap in ons leven... viering doopfeest?
x
Vi en Tony
07/06/08

Ben van Antwerpen dus kan je het helaas ook niet uitlenen...

Monique
8-8-2008
 Meld misbruik5-6-2008 15:10:49

Waar kan ik zo n nietjesmachine kopen ???

Thnx !!! :o)

www.liefde-is.bruiloftsite.nl

kelly
14-6-2008
 Meld misbruik5-6-2008 21:55:25

Ken je pipoos?

Dat is een winkeltje waar je allerhande knutselgerief kan kopen, daar heb ik zo een nietjes machine zien staan.
Heb wel niet gekeken naar de prijs.

Groetjes

Monique
8-8-2008
 Meld misbruik6-6-2008 14:24:24

ok bedankt, kan ik eens gaan kijken dan ;o)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...