TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ilka
7-6-2008
|
10-6-2008 0:12:20
Misschien kan dit helpen:
Het is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapengaan, of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb pijn gedaan, of ik geen ogen heb doen schreien, geen weemoed op een wezen lei of ik aan liefdeloze mensen een woorddeken van liefde zei.
En vind ik in het huis van mijn hart dat ik een droefenis genas, dat ik mijn armen heb gewonden rondom één hoofd dat eenzaam was, dan voel ik op mijn jonge lippen de goedheid gelijk een avondzoen. Het is goed in eigen hart te kijken en zo zijn ogen toe te doen.
|
|
stefabue
30-6-2008
|
10-6-2008 10:45:58
Wij kiezen ervoor om zelf onze vergeving te lezen; met de micro in de hand blijven we aan de bidbank staan en lezen. Zo is ons vergevingsmoment opgebouwd
Zuster (non die we goed kennen):
De aanvang van dit feest, deze huwelijksviering brengt eerst een blik naar het verleden met zich mee. In die x jaar en x maanden dat ze mekaar kennen, hebben ze elkaar zeker al eens pijn gedaan; en ook hun ouders, broer, zus of vriend gekwetst. Niemand is immers perfect en iedereen maakt fouten. In een gelukkig huwelijk moet men vergevingsgezind zijn. Daarom staan we eerst even stil bij de dingen waar X en Y zoveel spijt van hebben. Ze kozen ervoor hun eigen gebed om vergeving te lezen. Ze vragen vergeving aan elkaar,hun familie en vrienden en aan God.
Priester:Heer ontferm U over ons. Samen: Heer, ontferm U over ons.
(IK) :Liefste (naam van mijn vriend), ik wil je vergiffenis vragen voor alles wat ik verkeerd gedaan heb:Kwetsende woorden, Boze reacties op onbenulligheden, Je in de steek laten, Er niet voor je zijn,… En nog vele andere dingen; Allemaal dingen waar ik spijt van heb. Daarom vraag ik aan God om vergeving.
Priester:Christus, ontferm U over ons. Samen:Christus, ontferm U over ons.
(mijn vriend):Liefste X(mijn naam), ik wil je vergiffenis vragen voor alles wat ik verkeerd gedaan heb: Kwetsende woorden,Boze reacties op onbenulligheden,Je in de steek laten, Er niet voor je zijn,…En nog vele andere dingen;Allemaal dingen waar ik spijt van heb.Daarom vraag ik aan God om vergeving.
Priester:Heer, ontferm U over ons. Samen:Heer, ontferm U over ons.
Samen:Amen.
|
|
shirley
12-7-2008
|
10-6-2008 18:56:16
hoi ann, kun je me je mailadres doorgeven dan stuur ik het onze tekst door naar jou wij hebben deze genomen omdat we er ons echt helemaal kunnen in terugvinden shirley 12/07/2008
|
|
An
27-9-2008
|
10-6-2008 20:09:58
Mijn mailadres nog even geven....
anderoey@hotmail.com
|
|
|
|