Nu Online
Momenteel zijn er 541 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vergevingsmoment

9-6-2008 21:56:27
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met het zoeken naar leuke teksten voor onze huwelijksviering. Ik ben vnl op zoek naar gedichten. Heeft iemand een leuk gedicht dat kan dienen als vergevingsmoment?

Alvast bedankt.

An

An
27-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 3427

Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik10-6-2008 0:12:20

Misschien kan dit helpen:

Het is goed in eigen hart te kijken
nog even voor het slapengaan,
of ik van dageraad tot avond
geen enkel hart heb pijn gedaan,
of ik geen ogen heb doen schreien,
geen weemoed op een wezen lei
of ik aan liefdeloze mensen
een woorddeken van liefde zei.

En vind ik in het huis van mijn hart
dat ik een droefenis genas,
dat ik mijn armen heb gewonden
rondom één hoofd dat eenzaam was,
dan voel ik op mijn jonge lippen
de goedheid gelijk een avondzoen.
Het is goed in eigen hart te kijken
en zo zijn ogen toe te doen.

stefabue
30-6-2008
 Meld misbruik10-6-2008 10:45:58

Wij kiezen ervoor om zelf onze vergeving te lezen; met de micro in de hand blijven we aan de bidbank staan en lezen. Zo is ons vergevingsmoment opgebouwd

Zuster (non die we goed kennen):

De aanvang van dit feest, deze huwelijksviering brengt eerst een blik naar het verleden met zich mee. In die x jaar en x maanden dat ze mekaar kennen, hebben ze elkaar zeker al eens pijn gedaan; en ook hun ouders, broer, zus of vriend gekwetst. Niemand is immers perfect en iedereen maakt fouten. In een gelukkig huwelijk moet men vergevingsgezind zijn. Daarom staan we eerst even stil bij de dingen waar X en Y zoveel spijt van hebben. Ze kozen ervoor hun eigen gebed om vergeving te lezen. Ze vragen vergeving aan elkaar,hun familie en vrienden en aan God.

Priester:Heer ontferm U over ons.
Samen: Heer, ontferm U over ons.

(IK) :Liefste (naam van mijn vriend), ik wil je vergiffenis vragen voor alles wat ik verkeerd gedaan heb:Kwetsende woorden,
Boze reacties op onbenulligheden,
Je in de steek laten,
Er niet voor je zijn,…
En nog vele andere dingen;
Allemaal dingen waar ik spijt van heb.
Daarom vraag ik aan God om vergeving.

Priester:Christus, ontferm U over ons.
Samen:Christus, ontferm U over ons.

(mijn vriend):Liefste X(mijn naam), ik wil je vergiffenis vragen voor alles wat ik verkeerd gedaan heb:
Kwetsende woorden,Boze reacties op onbenulligheden,Je in de steek laten,
Er niet voor je zijn,…En nog vele andere dingen;Allemaal dingen waar ik spijt van heb.Daarom vraag ik aan God om vergeving.

Priester:Heer, ontferm U over ons.
Samen:Heer, ontferm U over ons.

Samen:Amen.

shirley
12-7-2008
 Meld misbruik10-6-2008 18:56:16

hoi ann,
kun je me je mailadres doorgeven dan stuur ik het onze tekst door naar jou
wij hebben deze genomen omdat we er ons echt helemaal kunnen in terugvinden
shirley
12/07/2008

An
27-9-2008
 Meld misbruik10-6-2008 20:09:58

Mijn mailadres nog even geven....

anderoey@hotmail.com

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info