Nu Online
Momenteel zijn er 682 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

te veel nichten en neven

11-6-2008 12:28:05
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem als Inge maar niet met collega´s maar met nichten en neven mijn schat en ik hebben nogal wat nichten en neven echt niet normaal en die hebben ook nog eens allemaal ne resem kinderen. maar de kwestie van heel de zaak is dat wij maar met 2 van echt contact hebben we willen hen er dan ook de hele dag bij en de rest alleen op het dansfeest na het diner. Maar is dit wel een goed idee. Ik ben bang dat ze in hun gat gaan gebeten zijn.

Groetjes Sylvia

sylvia
9-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 623

Inge
3-4-2009
 Meld misbruik11-6-2008 12:32:47

Begrijp je volkomen. Bij mij is het ook zo. Veel neven en nichten en slechts enkele waar we contact mee hebben. Heb er eens samen met mijn ouders over gebabbeld en wat gaat het worden. Sommige neven en nichten worden voor de receptie uitgenodigd en anderen voor het avondfeest. En of ze nu in hun gat gebeten zijn of niet, het is onze trouwdag en wij nodigen uit!

Succes ermee!

Inge

Inge
27-9-2008
 Meld misbruik11-6-2008 12:55:24

Even een reactie, op Inge hieronder, dat is niet de Inge van de collega's hè.
Er zijn dus twee Inges op dit forum, ene met niet-graag gezien collega's en ene met veel nichten en neven.
Dit even ter verduidelijking.

Evi
30-5-2009
 Meld misbruik11-6-2008 15:06:06

Wij hebben ook enorm veel neven en nichten. Wij hebben met hen eigenlijk buiten familiefeestjes geen contact, maar wij houden aan beide kanten wel goed familie. Bij elk familiegebeuren amuseren wij ons dan ook met neven en nichten ook al zien we hen daarbuiten nooit.
Wij vragen hen allemaal (+ liefje/vriendje of partner), hun kinderen niet, dat gaat te ver. Het is ook traditie in de familie dat er gevraagd wordt tem neven en nichten. Om je maar een idee te geven: met onze familie alleen zitten wij al aan 120personen voor het avondfeest en dat is gerekend zonder nog extra vriendjes/vriendinnentjes die er dit jaar nog kunnen bijkomen.
Voordeel voor ons is dat wij het zo willen en dat we wel financieel gesteund worden door de ouders, anders gingen ze mss niet gevraagd zijn.

grtjs

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik11-6-2008 15:09:58

Hoi hoi,

wij zitten met hetzelfde probleem: ik heb 9 neven en nichten en mijn vriend heeft 8 neven.

Het probleem is dat we een goed contact hebben met zijn neven en hun vrouwen/vriendinnen, dus die zou ik er eigenlijk wel graag bij willen bij het dinner, maar met mijn eigen neven en nichten zie ik hoop en al 1 keer per jaar dus die willen we eigenlijk enkel uitnodigen voor het dessertenbuffet en dansfeest. Klinkt misschien stom maar ik heb geen zin om 65 euro te betalen voor hen, heb er totaal geen band mee, en als ze dan ook nog eens allemaal hun lief meebrengen, die mensen heb ik allemaal nog nooit gezien!

Zouden we het kunnen maken om mijn vriend zijn neven + partner wel te vragen voor het dinner en mijn neven en nichten enkel voor het avondfeest, of vinden jullie dat dit niet kan?

Groetjes,

Liese
09/05/2009
jurgenenliese.bruiloftsite.nl

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik11-6-2008 15:33:39

Hallo Liese,
Je begrijpt waarom ik dit Topic starte het is dus echt niet eenvoudig om voor iedereen goed te doen he.
als het naar mij gaat komen alleen zij waar ik veel contact mee heb en de rest komt na het diner, maar ja je wil dus ook geen ruzie.
We hebben ze in de suite er allemaal een voor een uitgehaald het wordt anders echt enorm veel. en das niet haalbaar, ook al door dat we op het gemeentehuis enkel in de voormiddag kunnen trouwen en zomede moeten we hen´s middags ook nog eten geven want enkele onder hen rijden meer dan een uur je kan dus echt niet maken om ze terug naar huis te sturen.
pppfff... niet evident al een geluk heb ik nog even tijd.
Hoewel anderzijds mag het ook morgen zijn ik kijk er echt naar uit.
Groetjes sylvia

kaat
25-10-2008
 Meld misbruik11-6-2008 16:40:21

Hallo,

Ikzelf heb 21 neven en nichtjes, de meeste met partner (en baby), mijn vriend heeft er 'slechts' 7, waarvan de helft met partner. Ze mogen van ons allemaal (!!!) komen, ik heb niet met hen allemaal een even nauw contact, maar voor mij is trouwen een familiefeest en daar hoort mijn gigantische familie in zijn totaliteit bij. Ik zou het niet anders willen! Waar wij elkaar vroeger op communiefeesten zagen, is dit nu verschoven naar de trouwfeesten, en bij alle voorgaande huwelijken is het steeds een gezellige boel geweest...
Zo kan het dus ook....

Esther

Meld misbruik11-6-2008 17:43:59

Wij hebben ook veel nichten en neven samen. Sommigen zien we zelden, maar toch hebben we ze allemaal uitgenodigd. Dit soort gelegenheden is nu net waar je je familie bij moet hebben, vinden wij. Ook al zie je ze niet vaak, het blijft familie.

Ik denk dat je zoiets best overlegt met je ouders. Zij zien je tantes en nonkels waarschijnlijk nog redelmatig en zullen dus hun eigen gedacht hierover hebben. Hoe voelen jullie ouders hiertegenover als je bepaalde mensen niet uitnodigt?

Kim
28-3-2009
 Meld misbruik11-6-2008 20:24:48

Hoi Sylvia

Ook wij zien een trouwfeest als een feest voor familie en vrienden. Als ik had mogen kiezen had ik mijn neven en nichten met partner zijn er dat 70, naar de receptie laten komen. Maar mijn ma en pa staan er op dat ze op het avondfeest komen en het zijn allemaal leuke mensen en de pa en ma sponseren dus was het geen probleem. Gelukkig want anders waren we failliet. Want we hebben 220 genodigden hebben op het avondfeest.
Groetjes
Kim

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik11-6-2008 21:36:38

HALLO IEDEREEN DIE HIER AL OP GEREAGEERD HEEFT, IK STARTE DIT TOPIC NIET OMDAT IK HEN ER NIET BIJ WIL HEBBEN MAAR ALS IK MOEST KIEZEN GAAN ANDERE VOOR WAAR IK VAKER EN INTENSER CONTACT MEE HEB.
EN WAAROM MOET IK KIEZEN OMDAT WE GEKOZEN HEBBEN VOOR EEN LOCATIE WAAR WIJ GRAAG VERTOEVEN EN VAKER KOMEN EN DAAR IS NU EENMAAL ENKEL PLAATS VOOR 40 VOLWASSENEN VOOR DE KINDEREN IS ER PLAATS GENOEG.
NA HET DINER KUNNEN WE MEER PLAATS MAKEN EN HEBBEN MEER STATAFELS VOOR HET DANSFEEST EN DAN KUNNEN WEL ALLE NEVEN EN NICHTEN ERBIJ.
GROETJES SYLVIA

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik11-6-2008 22:57:38

Hey

Ik begrijp je zeker, wij willen het heel klein é gezellig houden net zoals jullie, ik heb maar één nicht & mijn vriend heeft paar nichten & neven maar we zijn er nog niet echt uit, geen kwestie van geld & plaats, gewoon ik wil enkel de mensen erbij die ik er echt wil bijhebben...

Ik heb geen zin om gezichten te staan trekken naar mensen die derachter toch achter u gat bezig zijn (want zo is het met die neef & nicht)-> die ik trouwens nog nooit gezien heb (???!!!) omdat ze nergens mee naartoe gaan... dus ik heb zo ook iets van, moet ik die nu vragen? Zelf m'n vriend wil ze niet vragen.
We gaan het nog eens bekijken met de ouders, wnt die gaan tenslotte een stuk bijdragen.

Groetjes & succes

Marieke
18-04-2009
honnay@hotmail.com

Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik12-6-2008 9:15:40

Hey Sylvia

Ik heb zelf rond de 30 nichten en neven waarvan ik ook eigenlijk maar met een aantal echt contact heb. Hij heeft veel minder nichten en neven + goede contacten. Daarenboven is het budgettair niet haalbaar om iedereen uit te nodigen.

Zijn nichten en neven komen naar het geheel. Langs mijn kant komen er twee naar het geheel, al de rest is uitgenodigd voor het dessertenbuffet en dansfeest. kinderen hebben we niet mee uitgenodigd. Ook daar hebben we een uitzondering gemaakt. Mijn neef is gehuwd met een buitenlandse. Zij kunnen dus met hun kinderen nergens terecht want al de familie zal op ons huwelijk zitten. Ze vertrouwen ze niet graag toe aan vreemden, beide kindjes mogen per uitzondering wel komen...

Wellicht zullen er vooral op die twee kindjes bemerkingen komen, maar als je weet waarom je uitzonderingen maakt en je kan ze uitleggen dan valt dat wel mee denk ik.

wat je ook doet, zorg dat het logisch blijft en dat je het kan verkopen (de neven en nichten die wel naar ons avondfeest mogen komen zijn er waarmee we echt opgegroeid zijn of die jonger zijn dan 16, als we die regel uitleggen begrijpen de mensen wel waarom die iets meer zijn dan iemand anders)

Groetjes
ellen
21/06/08

Laura
9-8-2009
 Meld misbruik12-6-2008 11:50:35

Hey,

Hier hetzelfde probleem. Ik heb zelf tegen de 40 neven en nichten. Met sommigen heb ik goed contact, andere zouden zonder de uitnodiging mijn naam zelfs fout durven zeggen.
Toch hebben we ze allemaal uitgenodigd (op het avondfeest) om geen ruzie in de familie te veroorzaken. Mijn vriend heeft ook veel neven en nichten en hij wou ze er absoluut bij, de ene kant wel uitnodigen en de andere kant niet was geen optie voor mijn ouders. Ik heb er lang over getwijfeld wat het is inderdaad veel geld en bovendien zal het feest in een andere sfeer verlopen met zoveel volk. Maar dat heb ik er zeker voor over om de goede vrede te bewaren in de familie. Je hebt nog wat tijd om te beslissen dus praat er af en toe over met ouders/ vrienden en dan kom je er zelf wel uit.

Succes nog

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik12-6-2008 13:24:53

Hoi bruidjes,

ik deel de mening van Sylvia en Marieke, ik heb gewoon absoluut geen band met mijn neven en nichten, voor mij zijn ze eigenlijk een beetje vreemden.

Mijn ouders willen gerust betalen voor hen, maar voor ons is het niet nodig, ik heb geen zin om ze enkel en alleen uit te nodigen om de goede vrede te bewaren (trouwens, onze ouders hebben gezegd dat we het helemaal moeten doen zoals wij het wil en dat is: klein en gezellig met de mensen waar we wel echt een band mee hebben). Bovendien denk ik dat de meeste van mijn neven en nichten zelf niet zullen trouwen, en àls ze trouwen zullen ze eerder een fuif geven dan een echt feest.

Groetjes,

Liese
09/05/2009
jurgenenliese.bruiloftsite.nl

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info