Nu Online
Momenteel zijn er 670 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer trouwkleed kiezen?

13-6-2008 9:07:25
Hoe lang op voorhand kan je best een trouwkleed gaan kiezen?

Mijn vriend en ik trouwen pas in de zomer van volgend jaar, maar ik kijk nu al uit naar het kiezen en passen van een trouwkleed.
Ik ben voorlopig van plan om naar een winkel te gaan en daar een trouwjurk te kopen en niet om naar een naaister te gaan.

Ik lees hier vaak op het forum dat een trouwkleed dan besteld moet worden, een aantal keer gepast moet worden en (eventueel)nog worden aangepast. Op tijd erbij zijn is dus de boodschap volgens mij.

Mijn moeder zegt dat ik pas in januari kan gaan kijken omdat dan pas de zomercollectie binnen is. Klopt dit?

En kent er iemand een goede bruidswinkel in de omgeving van Maaseik (Genk - Hasselt - Nederlands Limburg)?

Katrien
22-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1157

Els
19-7-2008
 Meld misbruik13-6-2008 9:17:56

Hoi,
Ik trouw op 19/07/08 en ben vanaf oktober beginnen kijken. Half november heb ik mijn kleed gekocht. De nieuwe collectie is er vanaf september-oktober dacht ik.

groetjes,
Els

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik13-6-2008 9:18:55

Hoi Katrien,
Volgens mij kan je nu al kiezen. Mijn kleedje heb ik gekozen in juni vorig jaar, ook al trouwen we pas nu in augustus.
Ik heb ruim 7 maanden wachttijd gehad. Dus ik ben pas in januari voor de eerste keer gaan passen. De verkoopster en baas waren heel soepel. Zij vonden het geen probleem dat de jurk nog 8 maanden moest blijven hangen.
Ik zou gewoon eens informeren bij je bruidswinkel. Tenzij je graag de nieuwste collectie wil, zal je moeten wachten tot oktober-november...
Veel succes met je zoektocht!
xxx
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik13-6-2008 9:31:01

Ik trouw deze zomer, eind juli, en ben in november mijn jurk gaan kiezen, zo'n 8maanden voordien dus.
De jurk is ook pas eind mei aangekomen.

Lieselot
5-7-2008
 Meld misbruik13-6-2008 9:44:38

Dag Katrien,

De nieuwe collectie komt inderdaad binnen in de maanden oktober en november. Je gaat dus best dan al eens gaan rondkijken in de winkels. Reken erop dat je je kleed moet gekozen hebben 8 tot 6 maand op voorhand.

Veel succes!

Barbara
7-11-2008
 Meld misbruik13-6-2008 9:46:40

Hoi Katrien,

Het ideale moment om je kleed te kiezen is 8 tot 6 maanden voor je huwelijksdatum. Dan is er nog voldoend tijd voor de productie ervan en de retouches achteraf.

Een echte zomer- en wintercollectie bestaat trouwens niet in bruidskledij. Wij trouwen in novemaber en ik heb dus een gewoon kleed met een stola genomen. Het grootste gedeelte van de dag breng je toch binnen door. De nieuwe collectie komt ieder jaar in oktober - november in de rekken en vaak zijn er in die periode ook heel wat modeshows waar je ideeën kan opdoen. Die data vindt je meestal wel terug op de website van de winkel.

Ik heb mijn kleed gevonden bij bruidsboutique Alliance in Tongeren: www.bruidalliance.be Ik ben daar heel goed geholpen door de bazin zelf die erg vriendelijk was. Het is een iets kleinere winkel, dus ik weet zelfs niet of er wel personeel werkt... Ik heb zoveel jurken mogen passen als ik wou en moest geen pasgeld betalen. Ze was trouwens helemaal niet opdringerig.
Mijn nicht heeft haar kleed gevonden bij Le Chapeau in Bree en was daar ook heel tevreden.

Alvast veel succes met de voorbereidingen!

Groetjes,

Barbara

Elke
7-3-2009
 Meld misbruik13-6-2008 10:24:23

Wij trouwen in maart 2009, en mij hebben ze in de bruidswinkels aangeraden om te wachten tot de nieuwe collectie binnen is in november. Dus jij zal dan ook wel voldoende tijd hebben!

Groetjes!

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik13-6-2008 12:44:05

Hey katrien,ik heb mijn kleed in februari gekozen voor de trouw in juli,dit is dus krap wat tijd betreft.
Maar het is nog gelukt.

Winkels in limburg
-lieben -genk
-primo piano -genk
-linx - hasselt
-karin -dilsen-stokkem

Succes sarah

Mandy
8-5-2009
 Meld misbruik13-6-2008 14:45:09

Hey Katrien,

Ik trouw op 8 mei 2009 en heb mijn jurk al besteld. Oke het is mss vroeg maar ik vond die jurk zo mooi. Ik had schrik dat die bij het binnenkomen van de nieuwe collectie er niet meer zou zijn dus heb ik ze besteld. Als je nu al iets van een jurk gezien hebt waarvan je zoiets hebt van WAUW dan zou ik het doen.

Maar als je nu nog niet echt aan het kijken bent zou je beter wachten tot de nieuwe collectie, dan heb je ook veel meer keuze.

Groetjes Mandy
www.joost-mandy.bruiloftsite.nl

Inge
14-7-2009
 Meld misbruik13-6-2008 17:42:09

Wij trouwen op 1 augustus 2009 en ik wou ook zo graag eens gaan kijken in een winkel met trouwjurken. Mijn vriend had me vorige zomer al ten huwelijk gevraagd maar we hebben gewacht tot kerst om het bekend te maken. Uiteindelijk heb ik me nog kunnen inhouden tot de paasvakantie, maar toen ben ik een kijkje gaan nemen bij Sofie in Deinze. Ik paste er een vijftal jurken en vond er eentje die ik prachtig vond. Hij kostte teveel naar mijn budget dus besloot ik om af te wachten.
Na een tijdje alle dagen op kapaza en ebay te zoeken naar een tweedehands versie van dat kleed, zag ik een maand geleden dat er uitverkoop was bij Sofie in Deinze. Ze verkopen daar momenteel uit en mijn droomjurk hing er nog. Hij was een klein beetje te groot aan mijn taille maar ik kon het niet laten en heb hem gekocht (was 30 % afgeprijsd dus kon hem gewoon niet laten hangen).
Nu hangt hij dus bij mijn ouders en ik ga hem volgend jaar laten aanpassen bij een naaister die we kennen (want hij moest wel uit de winkel zijn voor juli dit jaar).
Heb er nog geen spijt van, nu heb ik alle tijd om te zoeken naar de perfecte schoenen, juwelen, lingerie enz.
Uiteindelijk heb ik me toch 400 euro bespaard en het is echt de jurk die ik wou...
Dus doe wat je wil, wie weet vind je iets in de collectie van 2008 dat afgeprijsd is, en dan spaar je veel geld uit. De nieuwe collectie komt binnen tegen oktober, vertelden ze me.

Nog veel succes!
Groetjes,
Inge

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik13-6-2008 22:48:14

Dag Katrien,

Ga eens bij Annuna in Hasselt een kijkje nemen, nieuwe zaal, volledig in expansie, ben er vorige week zaterdag eens binnengestopt, echt héél vriendelijk en veel keuze.

succes!

Marieke

Tamara

Meld misbruik14-6-2008 1:47:40

Ik heb mijn kleedje gevonden bij Issa Moda in Hasselt. Het is een Marylise geworden.
Hele vriendelijke mensen, aangename winkel en ruime pashokjes. Veel succes met het zoeken.

Laura
9-8-2009
 Meld misbruik14-6-2008 13:34:00

Als je een Linea Raffaeli wilt en je hebt een standaardmaat: bij linx doen ze uitverkoop van de pasmodellen van de collectie 2007 tijdens de solden. Soms tot 50% korting...

Succes met de zoektocht

Annuna in Hasselt vond ik ook een aanrader, héééél vriendelijke begrijpende en behulpzame verkoopsters.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info