Nu Online
Momenteel zijn er 627 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

paniek! tijd trouwjurk echt zo lang?

14-6-2008 13:50:16
hey

Ik begin hier serieus in paniek te geraken!ik zie hier overal berichten van zoveel maand wachten op trouwjurk, dan nog eens zoveel weken op eerste,tweede enz pasbeurt. Wij zouden willen trouwen in oktober en ik moet alles nog zoeken en regelen. Heeft nog iemand op korte termijn een trouwjurk gevonden of ben ik aan onmogelijke zaak bezig?

mien
27-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1083

caroline
15-9-2007
 Meld misbruik14-6-2008 14:16:04

geen reden tot paniek! Ik ben vorig jaar eind mei op zoek gegaan naar mijn kleed voor september. De verkoopsters in alle winkels keken wel raar op dat het zo kort dag was (sommige waren zelfs ronduit onbeleefd), maar eigenlijk heb ik totaal geen problemen gehad om mijn droomkleed te vinden. Ze proberen je wel onder druk te zetten en je zo snel mogelijk te laten beslissen! Dus een goede raad is: blijf kalm, ga zeker naar 2 verschillende bruidswinkels en neem alleen een kleed waar je je echt 100% goed in voelt! SUcces!

Kimberley
12-9-2008
 Meld misbruik14-6-2008 15:52:10

hey,

een collega van mijn is op 3 weken tijd getrouwd. Zij had wel al een zaal maar nog geen kleed. En dit was bij de meeste zaken wel een probleem maar bij 1 niet en daar heeft zij haar droomkleed gevonden. Dus het kan zeker nog. Laat je niet doen.

Groetjes!!

Kimberley
12/09/2008

Liesbeth
2-8-2008
 Meld misbruik14-6-2008 19:22:49

ik ben 4 maanden op voorhand beginnen zoken en nergens maakten ze er een probleem van, hoewel ze wel zeiden dat ik niet té lang mocht wachten om te kiezen ...

Inge
27-9-2008
 Meld misbruik14-6-2008 19:31:00

Hallo Mien,
Wij trouwen op 27 september en ik ben vorige week mijn kleed gaan kiezen, en inderdaad, ik kon uit niet zoveel modellen meer kiezen, vooral de buitenlandse en meestal goedkopere kleren vielen uit.
Tenzij je een pasmodel zou kiezen natuurlijk, dat is eigenlijk ook nog nieuw, alleen hebben enkele toekomstige bruidjes het al eens gepast, maar als je een nieuw truitje koopt, ben je vast ook niet de eerste die het paste, en het wordt toch gekuisd en hersteld indien nodig.
Verder heb ik me laten vertellen dat je naar 't stad moet gaan om nog op het laatste nippertje aan een kleed te geraken, daar zijn de wachttijden naar het schijnt korter. Een proberen en dringend bellen.
Veel succes
Inge

liesbeth
11-10-2008
 Meld misbruik14-6-2008 22:03:21

Dag Mien,

Wij trouwen op 11 oktober en ik ben vorige week mijn kleed gaan kiezen (wij zijn nog geen maand verloofd). Ik had er een hele zaterdag voor uitgetrokken en 3 afspraken gemaakt in bruidswinkels (10u - 12u30 en 15u30) Ik heb al in de eerste winkel (=Bruidsparadijs - Straalstraat 2 - Merksem) mijn keuze gevonden en heb de andere 2 afspraken afgebeld. 'k Had wel op voorhand op het internet gezocht in welke stijl ik wou en opgezocht waar ze die merken dan verkochten. Ook een aantal foto's afgedrukt om in de winkel te laten zien.
Mijn kleed zal half september klaarliggen voor de eerste pasbeurt. De verkoopster daar zei ook nog dat als je echt kort op voorhand komt kiezen (vb. maar 2mnd) dat je dan wel een kleed uit de winkel krijgt dat ze dan nog aanpassen.

Veel succes ermee!

Groetjes,
Liesbeth

iris
30-8-2008
 Meld misbruik14-6-2008 23:24:15

Ik ben eind vorige maand mijn kleed gaan kiezen. Ik trouw 30 augustus. Nu moet ik eind deze maand terug gaan om het te laten aanpassen op mijn maat. (Dat ging vorige keer nog niet omdat ik zelf voor lingerie wou zorgen). Tijd genoeg volgens mij

Karen
18-7-2008
 Meld misbruik15-6-2008 10:13:57

Echt geen schrik hebben. Bijvoorbeeld in Le Chapeau laten ze je niet van doeken afkomen om het paskleed niet te beschadigen. Ik zag bijna geen kleedjes met vlekken of zo.

Good luck!
Het lukt je zeker nog. Blijf erin geloven!

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik16-6-2008 8:54:00

ik ben vorige maand getrouwd en ben in oktober beginnen zoeken (toen waren alle bruidjes al aan het kiezen voor hun trouw in november het jaar daarop). De ene winkel zei dat het nog goed op tijd was, de andere zei dat het toch al op het randje was, maar ik heb daar geen problemen mee ondervonden.
Zij calculeren volgens mij gewoon veel tijd in omdat ze meestal maar met één of twee naaisters werken en dat aanpassingen aan een trouwkleed nu eenmaal moeilijk en tijdrovend zijn. Maar ze kunnen altijd een tandje bijsteken! Ze houden dit gewoon zo lang om niet in de problemen te komen!
Het kan wel zijn dat hoe later je gaat, hoe kleiner het gamma wordt. Aangezien sommige kleedjes besteld moeten worden!
Maak je niet al te druk, maar ik zou er niet te lang meer mee wachten om jezelf niet te zenuwachtig te maken of niet te dikwijls afgescheept te worden.

saskia
9-6-2008
 Meld misbruik16-6-2008 9:38:19

Hallookes,
'k Ben half maart mijn trouwjurk gaan kiezen en ben eergisteren getrouwd (de verkoopsters zegden allemaal wel dat de meesten toch een half jaar of een jaar op voorhand hun kleed kiezen omdat dit meestal nog besteld moet worden), maar het is allemaal nog in orde gekomen zene.

Saskia

Maya

Meld misbruik18-6-2008 14:23:55

Hallo,

Mijn man en ik hebben beslist in juli om te trouwen in november, ook een korte termijn dus! Mijn zus heeft mijn kleed op maat gemaakt, en had nog meer of tijd genoeg.
Stuur me jou email en ik stuur een foto van mij en haar adres!

veel succes verder nog
Maya

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info