Nu Online
Momenteel zijn er 636 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

administratie na huwelijk

15-6-2008 18:35:42
we zijn enkele weken geleden getrouwd. na enkele weken rustig genieten, moeten we nu natuurlijk ook wel aan de administratieve rompslomp beginnen. Alleen weten we niet goed waar te beginnen, wie moeten we allemaal op de hoogte brengen?
het enige wat we tot nu toe gedaan hebben is de werkgever en voorhuwelijks sparen. Welke instanties moet je nog allemaal op de hoogte brengen? Iemand hier meer info over?

karolien
31-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1943

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik15-6-2008 18:38:43

Voor zover ik weet:
Syndicaat
Ziekteverzekering
Bank

Om het juist te weten kan je het ook navragen op het gemeentehuis,daar zij jullie al de documenten moeten bezorgen.

Grtz sarah

Kaatje
23-5-2009
 Meld misbruik16-6-2008 12:37:21

Hey,

Er komt inderdaad nogal een rompslomp bij.

Je moet zeker je werkgever verwittigen, de bank (maar dat is gewoon fomaliteit denk ik).
De notaris ook (indien je al een woning bezit) maar meestal gebeurt dit voor de trouw denk ik.

Ik had ook nog een vraagje, voorhuwelijkssparen, hoe moet je dat doen?
Mijn ma heeft dat ook voor mij gedaan maar ik heb natuurlijk niet meer al die uittreksels, is dat een probleem??

Groetjes
Kaat

karolien
31-5-2008
 Meld misbruik16-6-2008 13:11:45

notaris is ok, want we zijn met een contract getrouwd. als er nog dingen zijn zullen we er ooit wel eens achter komen veronderstel ik :)

voor het voorhuwelijkssparen heb ik een formulier gekregen dat ik moest invullen. moet het terugsturen met een kopie van de huwelijksakte en indien mogelijk uittreksels. die heb ik dus ook niet meer, dus zal wel zien of het zonder ook lukt. veronderstel dat ze dat zelf wel kunnen opzoeken als ze de moeite willen doen :)

Lientje
8-11-2008
 Meld misbruik16-6-2008 14:12:25

Wij zijn vrijdag langsgeweest op de burgerlijke stand en hebben daar een attest gekregen waarop staat dat wij op die datum gaan trouwen. Volgens de ambtenaar van burgerlijke stand was dat voldoende voor het voorhuwelijkssparen en kon dat zelfs voorafgaand aan ons huwelijk. In sommige gemeenten wordt er zelfs een premie gegeven en krijg je dus een bepaald percentage bovenop het bedrag dat je gespaard hebt via voorhuwelijkssparen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...