Nu Online
Momenteel zijn er 747 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

help help help

16-6-2008 13:23:13
hallo medebruidjes
een half jaar geleden hebben men vriend en ik besloten aan kinderen te beginnen! Dit lukte ons niet dan heeft mijn vriend me op 19 april ten huwelijk gevraagd en op 5-6-09 trouwen een drie tal weken hebben we besloten als ik terug ongesteld wordt terug met de pil te starten om te voorkomen dat ik met een dikke buik zou trouwen! het probleem ale probleem is het niet echt!! We waren op men ongesteldheid aan het wachten en ja voila te laat we verwachten ons kindje in februari! maar financieel is het nu al zwaar want we moeten alles zelf betalen van den trouw ik zit momenteel thuis met 350 euro stempelgeld en van 1 loon leven en sparen voor de trouw is ook moeilijk!! Dus wij zijn op zoek naar een goedkope dj en fotograaf! Ik denk dat ik alles voor de trouw best nu al in orde maak want als de kleine is hebben we andere dingen aan ons hoofd he!! ik begin nu al enorme zenuwen te kweken hoe we het financieel gaan aanpakken en hoe we het allemaal gaan doen !!

els
20-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1052

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik16-6-2008 14:28:53

Hallo,
super mega dikke proficiat!!! ook al was het misschien niet meer zo geplant maar toch he super fijn. twee leuke dingen om naar uit te kijken.
Ok voor een goedkope dj kan je naar een lokaal jeugdhuis gaan ze hebben er meestal meer en zo kan je ze ook eens horen spelen die gasten vinden dat meestal heel leuk om eens ergens anders te spelen en zijn goedkoper dan een prof. dj misschien is dat dus een optie.
voor een goedkopere fotograaf ga eens langs op een school of akademie waar het vak fotografie wordt gegeven, in je buurt en vraag daar eens na ook dit zijn geen prof. maar vaak hobbyisten die al jaren fotograferen en even goed zijn, je kan daar ook meestal wel kijken naar werk dat ze al gebracht hebben en betaal je misschien net iets meer dan de matriaal kosten.
Het is dus gewoon en kwestie van vragen vragen vragen veel succes groetjes sylvia

els
20-7-2009
 Meld misbruik16-6-2008 14:31:02

dank je sylvia
u tips gaan we zeker en vast beoefenen
groetjes

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik16-6-2008 15:59:14

dag els,

Ik wil u nu niet ontmoedigen he, maar zowel een trouw als een kindje kosten veel geld.
En idd je kan veel besparen op je huwelijk, goedkoper fotograaf, dj enzovoort.
Maar er komen ook een hoop onvoorziene kosten bij.
Verder vraag ik me af, of je 4 maanden na je bevalling al 'klaar' bent om te trouwen?
Je figuur is dan nog niet terug hetzelfde, moeilijke nachten, ... ik voelde mij (en vriendinnen die ongeveer gelijk met mij bevallen zijn) echt niet op en top vrouw.

Voor de rest heb ik altijd zoiets van 'mijn zoontje heeft ons een auto gekost in zijn eerste jaar'
Buggy, kamertje, maxi cosi, autostoel, badje, elke 2 a 3 maanden nieuwe kleedjes, medische kosten,...
op een gegeven moment had hij pap voor koemelkallergie nodig, deze kostte ons ongeveer 250 euro per maand. We moesten gemiddeld 2x per maand naar kinderarts + apothekerskosten.

Als ik van jullie was zou ik overwegen om de trouw toch wat uit te stellen.
De geboorte van een kindje brengt zoveel met zich mee, dat het denk ik moeilijk te combineren valt met de organisatie van een huwelijk.

De eerste maanden met je kindje zijn zo mooi, maar ook o zo vermoeiend. Ik persoonlijk zou de organisatie van mijn huwelijk er niet gecombineerd kunnen hebben.
(wij hadden nu wel een zorgenkindje, die 10x per nacht wakker werd)

Sorry dat ik u nog meer stof tot nadenken geef. Maar ik heb geprobeerd realistisch weer te geven hoe ik mij voelde na de bevalling.
En ook hier kan je weer veel besparen.
Je moet maar eens kijken naar de babydump winkels in nederland. Daar krijg je echt veel gratis. vb bij kamertje krijg je een autostoel en bij een buggy een box

en het zijn net dezelfde artikelen als hier in dure babywinkels

succes

Sietske

Meld misbruik16-6-2008 16:39:21

Beste Els,

Graag zou ik jullie uitnodigen om een kijkje te nemen op mijn website:

www.fotograafsietske.nl

Mochten de foto's jullie aanspreken

Wil ik jullie tegemoed komen met een speciaal tarief voor de fotoreportage

Graag hoor ik of jullie geintresseerd zijn.

Met vriendelijke groet,

Sietske Willems

Rik

Meld misbruik16-6-2008 18:29:16

Beste Els, we kunnen je (te)véél exclusiefs bieden voor een degelijke prijs...of kies zelf wat je op je feest wil.
Naast de muziek en ambiance op projectiescherm, wordt de beste momenten van je feest op DVD gemonteerd.

Kijk eens via:
www.wijtrouwen.com/discovideo
mvg, Rik
meer info@discovideo.be

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik16-6-2008 21:06:35

Ik kan me alleen maar helemaal aansluiten bij Sarah... Het leven is lang genoeg om alles te beleven ten gepaste tijde. Misschien is het zelfs leuker als je trouwt wanneer je zoon of dochter de ringen kan aangeven aan papa en mama?
Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Lien, 121 dagen getrouwd

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik17-6-2008 10:14:38

hey Els

Je kan op veel manieren snoeien in je budget.
De tips van studenten aan te spreken is zeker een goede. Voor hen is het ervaring en ze weten al veel dingen om geen slechte foto's te trekken. Besef wel dat je geen op en top professionele foto's moet verwachten voor een lage prijs. Een DJ die je niet kent is altijd duur (€400-€500), maar spreek vrienden aan of ze niemand kennen. Ze hebben wij ook onze dj goedkoper gehad (€250), de welbekende vriendendiensten.

Andere tips: je hebt heel veel bruidmodewinkels die kleedjes van €500 à €600 verkopen of minder. Je hoeft er heus geen maandloon aan te hangen om mooi te zijn.
Trouw voor het gemeentehuis op de dag dat het gratis is. De Kerk kost je sowieso €200, wanneer je ook trouwt.
Laat je vriendinnen je helpen met make-up en je haar als er enkele handige meiden tussen zitten! Professionele make-up en kapper kosten rap veel geld!
Probeer het eten met zo weinig mogelijk mensen te doen en laat de rest voor het feest komen. een menu kost in een feestzaal immers snel €60 à €70 pp.
Maak je uitnodigingen zelf tenzij je een bevriend drukker hebt die je tegemoet wil komen.
Koop eenvoudige ringen, tirelantijntjes kosten heel snel veel geld. Wij hebben voor onze ringen €660 betaald bij Fede di Oro in Izegem, en mijn ring bevat 8 briljantjes, dus als je voor 1 briljantje zou gaan, zou de prijs ook ferm slinken.
Vervoer kan je regelen met mensen die je kent en die willen rijden.
Als je snoepjes wil geven aan de kindjes, koop dan in de supermarkt een grote doos of een grote zak en steek alles zelf in zakjes.
Een goedkopere trouw nastreven, vraag wel veel inspanningen en veel werk.
Het één brengt het andere met zich mee natuurlijk.

Ik wens je heel veel succes met de trouwvoorbereidingen en het kindje!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...