TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
ulrike
|
17-6-2008 22:42:13
Wij trouwen deze zomer in hof van de putte, heb enkel ervaring met de eerste afspraken met de eigenaars en met afspraken omtrent forfait enzo anders mag je me gerust mailen, we moeten een dezer dagen nog eens langsgaan om praktische zaken af te spreken mijn e-mail is liekey_dt@hotmail.com
|
|
joachim
|
17-6-2008 23:48:47
wij zijn gisteren ook bij de eigenaars van hof vandeputte langsgeweest om eens te kijken. De locatie bevalt ons wel maar het totaal is tochwel prijzig. 1500 voor zaal, tot daar aan toe; 8 euro de man er bij (voor tafels en linnen e.d.) komt bij ons dan al op 2500 in totaal en dan vragen ze een forfait van 15 euro de man voor drank voor het avondfeest (dat vind ik echt wel veel). dus al bij al komen wij rond 6500 euro voor een zaal met drank voor een feest van 200 man waarvan slechts 120 man eet. Hmm beetje veel denk ik. O ja, water moet bij hen gekocht worden (3 eruo per fles) tafelnappen zijn extra, enz.
Maar ja dan heb je nog altijd geen eten, he. (je moet trouwens ook een van hun voorgestelde traiteurs nemen) Leve de speciale feestlocatie, maar het zal helaas niet aan ons besteed zijn.
|
|
Mieke
16-5-2009
|
18-6-2008 8:16:55
hallo joachim,
als je spreekt van een forfait voor de drank, wil dit dan zeggen dat ze een soort kurkrecht aanrekenen en zelf je drank moet meebrengen of wil dit zeggen dat iedereen daar kan drinken de volledige avond voor 15€?
groetjes, mieke
|
|
ulrike
|
18-6-2008 10:20:33
Zij rekenen hun forfait als volgt drank tot 5h 's morgens, huur tafels, stoelen en linnen (tafelnappen zijn hier wel inbegrepen, trouwens bij heel wat zalen is dit apart te betalen of moet je daarvoor traiteur aanspreken als het zaal zonder traiteur is) en de bediening (kelners). De reden waarom ze liever hebben dat je met één van de traiteurs werkt waar ze ervaring mee hebben is omdat ze (naar eigen zeggen natuurlijk) in het verleden met andere minder goede ervaringen hebben en hiermee liever niet geassocieerd worden want als iets qua eten niet in orde is denkt men natuurlijk direct aan de zaal wat ergens wel begrijpelijk is. Wat ik me nog herinner van onze zoektocht naar een traiteur is dat ze er drie voorstelden, maar dat je wel vrij was om nog een andere voor te stellen in overleg met de zaal natuurlijk. Ik kan me ook niet herinneren dat we verplicht zijn het water bij hen te kopen en zit nu op mijn overeenkomst te kijken water was 2 euro de fles. Dit is wat er vorige zomer is overeengekomen, prijzen kunnen natuurlijk als iets hoger liggen nu. Maar heb van zalen gehoord forfait tot 4h in de aard van 12 tot 17 eur, dus of dit zoveel scheelt weet ik niet. Wij zullen rond 120 hebben voor dans en ong 100 die eten en qua drank kom ik wel een veel lagere prijs uit, maar prijs kan natuurlijk intussen al gestegen zijn dat weet ik niet. Bij ons is het van juli geleden dus ...
Groetjes, ulrike
|
|
Esther
|
18-6-2008 14:04:06
Bij ons was het dranken forfait 23 euro per man, vanaf 6 uur savonds tot smorgens (geen einduur). Wij moesten dan weer geen zaal, obers, of linnen betalen.
Ik denk dat je voor elke zaal die je gaat bekijken best eens uittelt wat de totaal som zal zijn. Dan kan je verschillende zalen beter vergelijken en uiteindelijk zien wat bij je budget past.
|
|
joachim
|
18-6-2008 17:26:58
hallo mieke,
die forfait was voor het dansfeest (dus na het eten voor elke persoon 15 euro). Je kan wel zelf flessen wijn kopen voor tijdens het eten en dan iets betalen aan je traiteur om te laten schenken. En Ulrike, inderdaad de prijzen zullen wel wat gestegen zijn, maar er zijn toch we al nog wat dingen veranderd. De tafelnappen zouden niet inbegrepen zitten evenals de servietten. En ik vind het dan wel een beetje bedriegelijk dat ze niet direct zeggen: het wordt 2500 a 3000 euro voor de zaal. Mijn zus bijvoorbeeld heeft niets voor haar zaal betaald nog voor servies enz in het kasteel van moerkerke vorig jaar. En dat was ook een zeer mooie lokatie + superlekker eten
|
|
ulrike
|
18-6-2008 17:53:36
mja prijzen zullen dan idd gestegen zijn, zei enkel hoe het is voor ons ... is idd afh van elke zaal zoals esther zei overal heb je voor- en nadelen
|
|
Elke
|
19-6-2008 8:47:52
Dag Mieke, Wij hebben ons trouwfeest gegeven in Hof Van De Putte, en zijn er zeeeeer tevreden over. Ook wij hebben toen prijzen vergeleken met verschillende feestzalen, zo waren er zalen bij waar ze maar 1200 € vroegen, en dan kon je deze laten aankleden door de traiteur ; tafels-stoelen-servies-tafelnappen kandelaars en zoveel meer, dit was een enorme kost. Wij hebben ook zalen bezocht die hun eigen keuken hadden, en minder geld voor de zaal vroegen, maar dan was de menu prijs wel zeer hoog.Ook zalen waar ze per consumatie werkten !!! 1,20€ per consumatie + de kelners betalen. Wij hadden een zeer voortreffelijke menu voor 46€/pp. de wijnen hebben wij zelf mogen meebrengen wat voor ons wel een voordeel was. De tafelnappen zijn ook zeer mooi, maar je kan ook de nappen van de traiteur gebruiken, deze zijn dan berekend in de menuprijs. Wij zijn ook al naar het Kasteel van Moerkerke geweest, (mijn nicht) en ja zij moesten niks betalen voor de zaal en servies zoals Joachim zegt, maar de menuprijs (wijnen inbegr.) was wel 108 €. zoals je ziet je moet berekenen wat voor jou het voordeligste is / zaal met een goede traiteur of zaal met eigen keuken. De sfeer tijdens het dansfeest was enorm er waren er die aan de bar stonden-dansers-en mensen die rustiger konden zitten. Mijn ventje en ik hebben enorm genoten van onze dag en moesten wij het overdoen zou het zeker op het Hof Vandeputte zijn.
Groetjes en een fijne trouwdag.
|
|
Mieke
16-5-2009
|
19-6-2008 15:46:42
hallo
dank je wel voor de reacties. Ik ben benieuwd. Vanavond ga ik kijken naar ferme dewulf en zaterdag naar hof van de putte. En dan wil ik eindelijk de knoop doorhakken. Begin het een klein beetje vervelend te vinden om telkens weer nieuwe zalen te moeten zoeken.
Groetjes, mieke
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|