Nu Online
Momenteel zijn er 613 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

enkel burgerlijk huwelijk: discriminatie door de gemeente?!

19-4-2005 14:32:14
Wij trouwen pas in juni 2006. Onze zaal is al vastgelegd en we hebben besloten om enkel voor de wet te trouwen. We zijn recent verhuisd naar een nieuwe gemeente. Blijkt nu dat je er op zaterdag alleen maar in de voormiddag kan trouwen voor de wet als je niet voor de kerk trouwt. Als je wel voor de kerk trouwt, dan mag je wel in de namiddag voor de wet trouwen. Wij vinden dit absoluut niet eerlijk en gaan hier ook niet mee akkoord. Je kan wel een uitzondering vragen aan de burgemeester. Blijkt nu dat je wel al je burgerlijk huwelijk kunt vastleggen voor volgend jaar (en er staan al sommige huwelijken vast voor juni 2006), maar dat je de uitzondering nu nog niet kan aanvragen aan de burgemeester.
Wat moeten wij nu doen??
Ik stel voor dat we ons burgerlijk huwelijk zo laat mogelijk in de voormiddag laten vastleggen en binnen enkele maanden toch nog een uitzondering aanvragen. Mijn vriend daarintegen wil zich zo vlug niet laten doen en wil nu al een uitzondering aanvragen.
Heeft er al iemand ervaring met zo een situatie?? Wordt een uitzondering vlug toegestaan?

Bedankt

decuyper
10-6-2006
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1075

Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik19-4-2005 16:07:14

in welke gemeente zijn jullie gaan wonen? en van waar komen jullie ?
Groetjes Cindy

Els
1-4-2006
 Meld misbruik19-4-2005 16:41:11

bij ons kan je simpelweg op zaterdagnamiddag niet trouwen... die mensen mogen toch ook een beetje van hun weekend genieten zeker??

Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik19-4-2005 17:02:53

Sté

Bij ons, in Beernem is dit ook zo hoor. Je krijgt voorrang als je trouwt voor de kerk. Ik weet dat dit in Oostkamp ook het geval is, want een vriendin trouwt er enkel voor de wet. Ik vind het ook discriminerend naar de mensen toe die niet voor de kerk trouwen.

Groetjes
Valerie

Ann
2-7-2005
 Meld misbruik19-4-2005 17:03:50

Bij ons kan je op zaterdag enkel tussen 11.00 en 13.00 trouwen.
Maar als ik van jou was zou ik nu al de burgemeester contacteren en jullie situatie uitleggen.
Gr,
Ann

An
13-8-2005
 Meld misbruik19-4-2005 18:31:43

Hey,
Bij ons wordt er in principe en bij voorkeur ook niet getrouwd op zaterdag. Wil je dat toch, moet je persoonlijk contact opnemen met de burgemeester. Wij hebben dat dan ook gedaan en t was geen enkel probleem. Als ik jou was, zou ik gewoon bellen met de burgemeester.. t zijn ook maar gewone mensen hoor..
Groetjes en veel succes!
An

Veerle
8-7-2006
 Meld misbruik19-4-2005 21:07:36

Wij mogen ook niet huwen op zaterdagnamiddag, maar het mag dan ook voor niemand dus ik heb er geen probleem mee...

Maar als het voor de ene mag, dan voor de andere ook. Ik zou dus nu al bellen.

Trouwens, het is niet omdat je niet voor de kerk trouwt dat er geen andere huwelijksplechtigheid meer volgt!

Wij huwen ook niet voor de kerk, maar hebben wel nog een vrijzinnige huwelijksviering na ons wettelijk huwelijk...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...