Terug naar overzicht
Hey,Wij nemen over het algemeen geen klassieke muziek in de misviering, maar op twee momenten vond ik toch, als muzikant, dat "klassieke" muziek het best paste. Die momenten zijn;ondertekening van het huwelijksregister: Largo van Haëndelcommunie: canon van Pachelbell (is geen echte klassieke muziek, maar wel rustig)Ik wou op die twee momenten in de viering echt rust brengen vandaar de keuze.Groetjes en succes.
Hallo Jennifer,Wij hadden een mis met redelijk klassieke muziek. Mijn man en ik hebben mekaar leren kennen via de muziek. We hadden een koor en een orkest.Dit waren de stukken van het koor:Jauchzet - MendelssohnDown to the river to pray - uit 'O Brother where art thoughI'm gonna sing - negrospiritualAn Old Irish BlessingVater Unser - weet niet meer van wieTischgebet - weet ook niet meer van wieHet orkest heeft de volgende stukken gespeeld:Allegro uit een suite van TartiniTraag deel uit de dubbelconcerto voor twee violen van BachDan hadden we nog een hoboïst en die heeft Gabriel's Oboe uit de Mission gespeeld en onze dirigente heeft toen op het orgel gespeeld.Binnenkort spelen we met ons orkest weer een trouwmis van iemand van ons orkest.Daar spelen we:Canon van Pachelbelweer traag deel uit dubbelconcerto van Bachook allegro uit suite van Tartinieen Ierse folksongEen paar stukken uit de watermuziek van HändelEn een paar stukken uit een suite van BoyceWat je ook veel hoort van klassieke muziek of instrumentale muziek:Badinerie van BachMenuet BoccheriniPor una cabeza - Carlos Gardel (uit Scent of a woman)Inderdaad, Avé MariaPanis Angelicus - GounodSerenade HaydnGroetjesFran
Hoi,vrienden van ons hadden Watermark van Enya als intredelied, en ik vond dit echt heel mooi!Groetjes,Liese09/05/2009jurgenenliese.bruiloftsite.nl
Dag JenniferMocht je nog ideeën willen opdoen: op de site www.imperialbrass.be vind je onder 'repertoire' een lijst met veelgevraagde klassieke nummers voor tijdens huwelijksvieringen (+60 tal luisterfragmenten). Misschien kan dit jullie ook wel op ideeën brengen!Vriendelijke groeten,Tom