Nu Online
Momenteel zijn er 669 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

probleempje met verlof voor huwelijksreis

18-6-2008 12:12:38
Hoi lieve bruidjes,

wij trouwen op 9 mei 2009 en we zouden graag één of enkele dagen na ons trouwfeest op huwelijksreis vertrekken voor 10 dagen naar Mexico of Cuba ofzo.

Het probleem is dat ik op mijn werk de verantwoordelijk ben voor de loonsadministratie, en de maand mei is een erg drukke maand: lonen, vakantiegeld, premies,... . Ik vrees dus dat ik geen verlof ga mogen nemen volgend jaar in mei, maar daar ga ik dus echt niet mee akkoord! Ik heb geen zin om na mijn trouw nog weken of maanden te wachten op de reis, en dan is er natuurlijk ook nog het prijsverschil.

Toevallig had ik het daarstraks met mijn directe leidinggevende hierover en ze begon al: ja maar in mei is het echt druk, dat ga ik toch nog eens moeten bekijken en blablabla. Terwijl zij nota bene mijn werk perfect kan overnemen én ze in mei zelf 2 weken verlof heeft gepakt!

Ik ben mij nu dus al aan het opjagen en mij aan het afvragen hoe ik dit moet gaan aanpakken, want ik wil écht op huwelijkreis in mei!!

Is er iemand die tips heeft of die in dezelfde situatie zit? Alle reacties welkom, want ik vind dit een heel ambetante situatie!

Groetjes,

Liese
09/05/2009
jurgenenliese.bruiloftsite.nl

Liese
9-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 20 | Gelezen: 858

Delphine
12-9-2008
 Meld misbruik18-6-2008 12:18:57

de vakbond... maar zou ik pas gebruiken als je echt niet anders kan

evy
1-3-2009
 Meld misbruik18-6-2008 12:30:40

Als ik op voorhand zou weten dat het werk moeilijk kan doen omdat dat de drukste maand is, dan koos ik gewoon voor een andere trouwdatum. Het is een kwestie van geven en nemen he...

Laura
9-8-2009
 Meld misbruik18-6-2008 12:36:32

wij hebben gedaan gelijk evy. Trouwdatum afgestemd op kalme tijd op het werk. We krijgen wel vaak te horen dat er in de vakantie veel mensen op vakantie zijn, maar ja, liever minder volk op mijn feest en op huwelijksreis kunnen gaan dan andersom (lekker egoïstisch :-) )

Kan je de datum nog veranderen? Want ik denk dat je niet kan afdwingen om zo'n lange tijd weg te mogen. Enkele de dagen klein verlet voor trouw zijn verplicht op te nemen binnen de week voor en na de trouw.

Succes

Sylvia
25-4-2009
 Meld misbruik18-6-2008 13:05:14

Hallo,

wij trouwen op 25 april volgend jaar en ik zit ook op de personeelsdienst waardoor ik normaal gezien nooit de laatste week (lonen) en de eerste week vakantie kan nemen. Mijn hoofdverlof 1x/jaar mag ik echter nemen wanneer ik wil en neemt mijn baas mijn taken over. Ik ga dus gewoon volgend jaar mijn hoofdverlof eind april nemen. Kan je niet al een aantal zaken voorbereiden zodat je verantwoordelijke enkel nog de laatste zaken moet doen? Ik zorg ook wel altijd dat - wanneer ik mijn hoofdverlof neem - alle zaken die gebeurd zijn en die nog moeten gebeuren duidelijk op papier staan zodat het overzichtelijk is voor haar. Misschien toch nog eens proberen te praten...

groetjes, Sylvia

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik18-6-2008 13:18:51

Heyla,

we zijn verloofd sinds eind januari 2008 en we wilden graag trouwen in de lente of zomer. Aangezien we het niet zagen zitten om in een half jaar snel snel een trouw te regelen hebben we gekozen voor 2009. Juni ging niet want dan hebben onze broers en zussen examens, in juli en augustus zijn er veel mensen op vakantie, en september vonden we al veel te laat.

Bovendien liggen zaal, kerk, fotograaf, enzo al vast. Ik vind het ook een vervelende situatie, maar aan de andere kant: ik ben hier in mei ook 2 weken alleen geweest, en er was inderdaad veel werk met dan nog eens de sociale verkiezingen erbij, maar ik heb het ook gedaan. Mits een beetje medewerking van mijn collega's zou er dus geen enkel probleem mogen zijn, maar ja... .

Liese

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik18-6-2008 13:24:44

Hey,

ik begrijp je frustratie, maar om eerlijk te zijn, je wist met bijna 100% zekerheid dat je in deze situatie terecht zou komen toen je de datum vastlegde... Dus ik begrijp niet goed dat je jullie trouw dan juist dan hebt gezet.

Wij trouwen ook volgend jaar in mei en gaan pas op huwelijksreis in oktober / november. Ik kan voor mn werk ook geen verlof krijgen in mei (zelfs niet juni & juli) wegens verantwoordelijkheden en hetzelfde geld voor mn verloofde....

Ik zou dus zeggen of een andere datum zoeken, of paar weekjes wachten. Je kan mss je dagen wettelijk verlof opnemen onmiddellijk na je trouw en een citytrip ofzo doen om toch even weg te zijn.

Groeten,
Karolien.

Elke
9-8-2009
 Meld misbruik18-6-2008 13:26:23

Ha, OK, dan begrijp ik het, als je al zoveel afwegingen hebt moeten maken.
Een rustig moment zoeken waarop je met haar samen zit en ev ook maar eens laten weten dat je het ook al eens alleen hebt gedaan in mei.

Succes hoor

evy
1-3-2009
 Meld misbruik18-6-2008 13:53:42

Ook ik kreeg geen verlof om op huwelijksreis te gaan. Nu ja, ik kreeg in totaal 1 week. Ik trouw in het groot verlof en dan is het drukker dan normaal. Wij trouwen op vrijdag en op zondag vertrekken wij op citytrip. Onze eigenlijke huwelijksreis is eind september. Simpel opgelost. We trouwen, we trekken er even op uit, maar onze échte reis komt bijna 2 maanden later.
Ik zou ook wel via vakbond kunnen dreigen dat ik mijn verlof wou, maar dan sla je je eigen ruiten in... Je gaat nooit meer iets gedaan krijgen van je baas!

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik18-6-2008 14:15:07

Hoi,

Karolien, ik wist dat het niet gemakkelijk zou zijn, maar ik had gedacht te kunnen rekenen op mijn collega die perfect alles kan overnemen net zoals zij op mij heeft kunnen rekenen in mei. Ach ja, ik zal wel zien zeker... .

Groetjes,

Liese

patricia
26-7-2008
 Meld misbruik18-6-2008 14:22:38

Hey,
Wij trouwen op 26/07/08 dus midden in het groot verlof.Waarom? Omdat mijn vriend gebonden is aan het bouwverlof. Bij mij is dat op het werk een heel slechte periode (ik ben verpleegkundige) Daar is het altijd ploeteren en dabberen om iedereen zijn verlof te geven. Maar ik vind dat je je trouwdatum niet mag laten afhangen van je werk! Iedereen heeft wel een reden waarom hij op dat moment wil trouwen. Vb: de reis is goedkoper en het weer op een verre bestemming is dan ideaal in die periode,komt beter uit voor familie die bijvoorbeeld zelfstandigen zijn ,... enzovoort.
Ze zijn verplicht om je dat verlof te geven, tenzij het in je contract staat dat je die periode geen verlof mag nemen. En dat laatste zal wel het geval niet zijn zeker?!
Dus gewoon stoute schoenen aandoen en zeggen dat hetzo is en niet anders. Kheb al dikwijls ondervonden dat diegene met de grote mond, diegene is die alles krijgt wat hij wil!! Dus ...
Groetjes,
Patricia

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik18-6-2008 14:27:36

Dag dames,

ondertussen heeft er één of ander zielig persoontje een berichtje in het gastenboek van onze huwelijkssite achtergelaten:

Naam: uw baas
Bericht: Gelieve uw persoonlijke zaken te regelen voor of na het werk en geen gebruik te maken van Uw pc om te surfen en te tutttebellen ! Als je niet akoord gaat met de wettelijke 3 dagen, neem dan verlof of ontslag.

Hilarisch toch dat er mensen zijn die echt niks beters te doen hebben he?

Groetjes,

Liese

Ellen
21-6-2008
 Meld misbruik18-6-2008 15:08:33

Hey Liese

Je hebt inderdaad een aantal afwegingen moeten maken en bent bij juni uitgekomen, wetende dat dit misschien een probleem ging zijn met je werk.
Volgens mij heb je drie opties:
-ofwel verzet je de trouw (maart, april, zijn ook lentemaanden die eventueel in aanmerking kunnen komen). hiervoor heb je wellicht nog ruimschoots de tijd en je kan zaal, fotograaf, wellicht wel nog van tijdstip veranderen...
-ofwel behoud je je datum en plan je je huwelijksreis op een ander moment...
-ofwel behoud je je datum en maak je ruzie op je werk omdat je verlof wilt en kom je voor je het weet in een conflictsituatie terecht die de voorbereiding van je huwelijk noch je verdere carrière vooruit helpt.

Dit klinkt misschien cru maar het is zo niet bedoeld. ook wij hebben afwegingen gemaakt. Beslisten in november 2006 dat we gingen trouwen liefst in lente of zomer. 2007 was te kort bij dus dan maar 2008. Juli en augustus veel volk op verlof, september al veel te ver. Zelf volgde ik een opleiding die pas in juni zou afgerond zijn en ik plande de trouw liefst niet tijdens mijn opleiding. We wilde ook een zaterdag. Bleven er uiteindelijk twee data over 21/06 of 28/06. Het is 21/06 geworden, bij ons op t werk ook de drukste periode van het jaar. geen haar op mijn hoofd dat eraan dacht om op dit ogenblik verlof te vragen. Twee dagen voor huwelijk genomen en twee dagen na. Maar ik klaag niet...in t leven moet je een aantal zaken tegen mekaar afwegen en compromissen sluiten...

Groetjes
ellen
21-06-08

Patricia

Meld misbruik18-6-2008 16:44:15

Liese

Het is al meer voorgekomen dat iemand in naam van iemand anders op een trouwsite van een koppel een stom bericht heeft geplaatst. Ik weet niet wie zich daarmee bezig houdt.

Het zal 90% zeker niet van je baas zijn, want:
*wat zou die tijd maken om een login aan te maken om de berichten hier te komen lezen en dat van jou uit alle berichten er dan uit kunnen pikken.
*je baas zou dan wel zijn/haar naam gebruiken en niet "uw baas"

Vind dit maar flauw hoor!

Ik kan je zelf geen echt advies geven ivm wel of niet je datum verzetten.
Bij mij is het zo opgelost dat ik één week later in verlof ga en één week later terugkom dan normaal voorzien is. Een aantal collega's nemen dan voor die week een stuk van het werk over en ik moet toch bijna alles als ik terugkom inhalen.

Je kan mss toch nog eens een gesprek vragen met je baas en op een rustige manier een compromis te vinden samen?

Sterkte met je beslissing!

Patricia
01-08-08

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik18-6-2008 17:48:28

Hoi Patricia,

ik begrijp ook niet wie er zo belachelijk is om een bericht op onze site te posten dat dan ook nog vol spelfouten staat :).

Bedankt voor je reactie en nog veel succes!

Groetjes,

Liese

Sheron
2-2-2008
 Meld misbruik18-6-2008 19:07:16

Beste Liese,

Ik vind toch da uw baas toch wat moet meehelpen, het is nu niet dat je dit elk jaar gaat doen hé, in mei vertrekken (en je vertelt het haar één jaar op voorhand, dan kan ze toch een soort vervanging zoeken)... En misschien, zoals een bruidje hier al heeft gezegd, alles wat je op voorhand kan doen, al doen en dan zal ze ook wel wat 'softer' worden.
Ik vind dat als mensen met kinderen of zo, voorrang krijgen om hun vakantie eerst te kiezen (en waarvan meestal jonge mensen de duppe van zijn) dan mag iemand die trouwt ook ne keer congé pakken wanneer ze wil, zeker als het kan!

Trouwens, een hele schone trouwsite met foto's! En ik zie dat uwen verlovingsring van Tollet komt op de bond in leuven, de mijne ook :-) uw ventje heeft smaakt!

Nog veel succes,
Groetjes,
Sheron
2-2-2008

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik18-6-2008 19:39:49

Hoi Sheron,

bedankt voor je reactie. Ik deel dezelfde mening, een huwelijksreis is inderdaad iets eenmalig, en met goede afspraken en medewerking van alle partijen zou dit geen immens probleem mogen zijn.

Ja bij Tollet hebben ze inderdaad mooie ringen he! Proficiat trouwens, want ik zie dat jullie ondertussen al getrouwd zijn!

Groetjes,

Liese

Sarah
30-5-2009
 Meld misbruik18-6-2008 23:19:59

Wij trouwen ook in mei, maar kozen er toch voor onze huwelijksreis te nemen in juli, tijdens het bouwverlof aangezien mijn vriend geen ander verlof krijgt. Hopelijk sta ik tegen die tijd in het onderwijs, dus zal ik ook niet moeten hopen op verlof. Wat we waaschijnlijk wel zullen doen is enkele dagen ertussenuit trekken. Een soort van mini-honeymoon dus :)
Is ook leuk idee, je gaat bovendien twee keer op huwelijksreis :p

Groetjes,
Sarah

www.30mei2009.telenet.be

Sarah
30-5-2009
 Meld misbruik18-6-2008 23:20:00

Wij trouwen ook in mei, maar kozen er toch voor onze huwelijksreis te nemen in juli, tijdens het bouwverlof aangezien mijn vriend geen ander verlof krijgt. Hopelijk sta ik tegen die tijd in het onderwijs, dus zal ik ook niet moeten hopen op verlof. Wat we waaschijnlijk wel zullen doen is enkele dagen ertussenuit trekken. Een soort van mini-honeymoon dus :)
Is ook leuk idee, je gaat bovendien twee keer op huwelijksreis :p

Groetjes,
Sarah

www.30mei2009.telenet.be

Hanne
5-7-2008
 Meld misbruik19-6-2008 23:13:06

Dag Liese,

Ik wil toch ook even reageren. Eerlijk gezegd vind ik de reacties van sommige andere bruidjes hier een beetje cru. Wij trouwen 5 juli 2008 (bijna dus!) en hebben dit niet gekozen omdat we dan verlof konden pakken. Neen, wij hebben dit gekozen omdat we tijdens de grote vakantie wilden trouwen. Nu, ik vind als jij graag in mei wil trouwen dat ook moet doen! Wij zijn na onze trouw twee weken thuis en gaan dan twee weken op reis. Maar ik zou ook niet maanden na mijn huwelijk nog op huwelijksreis willen hoor!. Als jij in mei wil trouwen, punt uit, doe dat dan! En wat je reis betreft, ik vind ook dat je baas voor 1 keer je gevraagd verlof kan toestaan.Je trouwt maar 1 keer hè. En die ene keer zullen ze het wel opgelost krijgen op het werk zeker. Jij hebt daar trouwens ook al alleen gezeten en al het werk gedaan. Ik zou toch nog eens met je baas proberen te praten hoor. En wat die andere bruidjes hier zeggen over het feit dat jij je trouwdatum fout gekozen hebt, ja sorry hè,... .
Wat je als laatste oplossing nog kan doen is begin juni op vakantie vertrekken, dan zijn er maar drie weken tussen, dat kan nog meevallen. Maar van prijs weet ik niet natuurlijk.

Ik zou zeggen: ga ervoor, ik duim voor je!

Hanne

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik20-6-2008 14:07:01

Hoi Hanne,

ja om eerlijk te zijn had ik ook wel wat meer begrip verwacht en van sommige reacties, hoe goedbedoeld ze ook zijn, ben ik inderdaad een beetje geschrokken... . Als we een andere maand hadden kunnen kiezen, dan hadden we dat wel gedaan, maar ik had natuurlijk geen zin in een verloving van meer dan anderhalf jaar.

Ik ben blij dat er toch enkele mensen mijn mening delen, want inderdaad, een huwelijksreis is iets eenmalig!

Bedankt voor je reactie en alvast een prachtige dag toegewenst!

Groetjes,

Liese
09/05/2009
jurgenenliese.bruiloftsite.nl

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums