Nu Online
Momenteel zijn er 693 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Waarmee begin je best??

20-6-2008 10:46:08
Hallo iedereen,

Jaja, ik ben helemaal nieuw! ;-)

Mijn vriend heeft me ongeveer 2 maanden geleden ten huwelijk gevraagd en natuurlijk heb ik JA gezegd anders zat ik hier niet ;-).

Maar nu begint het dus: het regelen en plannen ... We hebben eigenlijk nog helemaal niks geregeld, moeten ook nog eens nadenken hoe we het juist zien ... Ouders en grootouders, broers en zussen weten het ondertussen wel al, zover zijn we al :-).

Maar waar begin je het best mee? Natuurlijk met een datum vast te leggen maar ... Hoe deden jullie dat? Eerst de datum kiezen en dan de zaal? Of beter omgekeerd, eerst je zaal kiezen en dan kijken wanneer die nog vrij is?

Voorlopig zien we als "richtlijn" ofwel net voor de zomer ofwel (iets waarschijnlijker) net na de zomer van 2009, maar later kan eventueel ook. Vroeger denken we niet, kwestie van voor alles voldoende tijd te hebben al denk ik dat we nu ook weer geen HEEL groot feest in gedachten hebben ...

Een kerkelijk huwelijk komt er sowieso niet, maar we denken wel na over iets alternatiefs want alleen het gemeentehuis is zo "droog" ...

Wie helpt ons op weg??

Groetjes!!

Ellen
1-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 912

Kim
28-3-2009
 Meld misbruik20-6-2008 10:54:16

Hoi Ellen

Welkom hier!
Wij hebben eerst een datum gekozen omdat we wilde trouwen op een symbolische datum voor ons en hebben dan de zaal in orde gemaakt. Als de datum vrij te kiezen is, dan kan je best met een zaal beginnen.
Ideetjes genoeg hier te lezen, lees berichtje met een onderwerp dat voor jouw ook belangrijk kan zijn, maar post gerust ook zelf berichtjes. Surf website af op het internet. En koop bijvoorbeeld een Loving You ofzo.. Nieuwe komt pas uit in september, maar oude moet nog te vinden zijn. In de Loving You staat altijd een volledige weddingplanner, dan weet je wat, wanneer ongeveer moet gepland worden.
Groetjes
Kim

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik20-6-2008 10:54:43

Hoi Ellen,
Allereerst van harte welkom op dit forum!
Wat best eerst regelt is:
-gemeentehuis (datum kan je normaal al reserveren)
-de zaal (heb je een bepaalde datum voor ogen, begin dan zeker al rond te kijken)
-het vervoer
-de fotograaf
-eventuele alternatieve viering
-ceremoniemeester
Dat zijn toch de belangrijkste dingen. De rest komt later wel. Meer kan je op dit ogenblik nog niet doen. In het najaar zijn er huwelijksbeurzen enz. Daar kan je ook veel ideetjes op doen. Verder zijn er ook tal van bruidsmagazines die een soort "planner" erin zetten. Daar heb ik ook veel info uitgehaald.Zelfs op deze site staat er ook eentje.
Het volgt allemaal vanzelf...
Veel succes, en moest je verder vragen/problemen hebben: This is the place to be!! :-)
xxx
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl
nog 50 dagen

Ellen
1-9-2009
 Meld misbruik20-6-2008 11:09:04

Bedankt voor de reacties!

- gemeentehuis: hoe lang op voorhand moet je dat eigenlijk vastleggen? Ik dacht dat het tegenwoordig niet meer moet om je huwelijk te laten "aanplakken" maar ik kan me vergissen ... ?

- alternatieve viering: waar kan je daarvoor terecht? Ik heb daar eigenlijk geen idee van ... Sommigen zeggen al "rent a priest" maar we willen dus helemaal niks katholieks.

- datum op zich maakt niet zoveel uit, we hebben eigenlijk geen symbolische datum of zo

- ceremoniemeester: eigenlijk was het niet direct mijn idee om er eentje te nemen en ik denk ook niet dat van mijn vriend. Is dat echt nodig?

- fotograaf: we zijn er nog niet uit of we een professionele fotograaf willen ... misschien wel, maar vaak krijg je bv de negatieven of de digitale formaten van je foto's niet tenzij je flink oplegt (hebben we al gehoord van vrienden die recent getrouwd zijn). Moet je die echt al zo lang op voorhand vastleggen????

- vervoer: idem ... ik denk niet dat we per se speciale trouwauto's willen of zo. De (liefst gewassen ;-)) auto's van de familie zullen wel volstaan zeker?? Nemen jullie misschien enkel een bruidsauto of ook auto's voor de suite?

Want er zijn (ivm vervoer, fotograaf, ceremoniemeester bv) natuurlijk nog een paar budgettaire overwegingen ... ;-).

Zonder indiscreet te willen zijn, op welk budget moet je zo ongeveer rekenen?

We twijfelen trouwens ook nog of we de formule receptie + avondfeest of feest + dansavond verkiezen (met dan ofwel mensen enkel voor de receptie gevraagd, ofwel mensen enkel voor het dansfeest, of natuurlijk beide voor de familie en goede vrienden). Persoonlijk hecht ik veel belang aan het dansfeest (we zijn allebei salsaliefhebbers bv ;-)) maar ik kan me voorstellen dat sommige gasten die al wat ouder zijn en/of van ver moeten komen, eerder naar een receptie zouden komen dan naar een (laat) dansfeest ... Aan de andere kant zouden de vrienden misschien liever dansen natuurlijk ;-))

Nele
6-6-2009
 Meld misbruik20-6-2008 11:54:58

Hoi Ellen,

Ik ben net als jij heel nieuw op dit forum. Mijn vriend heeft me 2 weken geleden ten huwelijk gevraagd en er is toch al wat geregeld. Wij zullen op 06/06/2009 trouwen.
We hebben eerst datum gekozen en bij verschillende zalen gehoord of dit vrij was. Als je echt voor een feestzaal wil gaan, kan je best snel zijn als je voor de zomer wil trouwen. Bij sommige zalen waren alle zaterdagen tot oktober 2009 volzet.
We hebben dan gekozen voor een gewone zaal, waar ze zelf een traiteur laten komen. Hier heb je veel meer keus qua datum.
Wij trouwen ook enkel voor de wet, maar we hebben onze datum en uur al laten opschrijven. Dit is wel vroeg, maar dan is het ook al in orde hé.
De fotograaf en dj ligt ook al vast.
Misschien zijn wel wel redelijk vroeg met alles, maar dan ben ik zeker dat je voldoende keuze hebt en dat je iets kan boeken naar je eigen zin.
Nu zal het wat kalmer zijn tot oktober, november, want dan komt de nieuwe collectie bruidskledij in de winkels.

Nog veel plezier met je planning.

Groetjes,
Nele

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik20-6-2008 12:08:22

Hallo maar weer,
Ik zal proberen je verder te helpen (maar dat vergeet niet dat er nog tal van andere manieren zijn dan de mijne..)
-Gemeentehuis hebben wij een jaar op voorhand gereserveerd, nadat we een feestzaal hadden gevonden die de datum nog vrij had. Het klopt dat een huwelijk niet meer wordt "aangeplakt", maar je moet natuurlijk nog steeds ondertrouw doen.

-Alternatieve viering kan ik je niet mee helpen, wij trouwen voor de kerk. Er zijn hier wel enkele bruidjes die het alternatief deden, en dat klonk heel erg mooi. Zet hierover maar een topic, je zal zeker respons krijgen.

-Ceremoniemeester: dat moeten jullie zelf beslissen. Aangezien wij het allemaal op de traditionele manier doen, vonden wij dat onontbeerlijk. Het is ook makkelijk dat je op de dag zelf niet constant op je horloge moet kijken. Een ceremoniemeester neemt dat allemaal over.

-Fotograaf: Wij hebben iemand die dat in bijberoep doet. Dus stuk goedkoper, en we krijgen alles digitaal op cd-rom. Je legt dat het beste zo snel mogelijk vast, die mensen hebben het over het algemeen razend druk.

-de indiscrete vraag: lees mijn topic "over het budget...wat nu?".Tja, ik ben er wel open over. Wij hadden op 11000 euro gerekend, maar zitten er spijtig genoeg 2000 euro over... Onze eigen schuld, maar we passen er wel een mouw aan. Ik denk dat je een huwelijk zo duur en zo goedkoop mogelijk kan maken als je zelf wil.

-Voor de formule: Daar moet je samen goed over nadenken. Het belangrijkste is dat er voor ieder wat wils is. Probeer een mix van alle dingen samen te stellen. De feestzaal kan je hierover ook wel raadgeven,denk ik.

Zo hopelijk ben je er al wat wijzer uit! :-)
xxx
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl
nog 50 dagen

stephanie
23-8-2008
 Meld misbruik20-6-2008 12:17:22

Dag Ellen

Welkom bij de toekomstige bruidjes!

Wij hebben een maand vastgelegd waarin we wilden en kunnen trouwen (verlof en zo) en hebben dan eerst onze dj opgebeld met de vraag op welke data in die maand hij nog vrij was. Dan hebben we zalen gecontacteerd en rekening gehouden met de vrije datums van de dj. Dat is best vlot verlopen.

Bij het gemeentehuis kan je je nu al gaan aanmelden en de datum en uur aanvragen.

Wij hebben ook niet voor een kerkelijke viering gekozen maar wel voor een alternatieve viering. Onze viering zal voorgegaan worden door Norbert Bethune van rent-a-priest. Ik dacht ook eerst dat het nogal redelijk katholiek zou worden maar integendeel! De ganse viering gaat over 'ons'. Je hebt ook de vrije keuze of hij al dan niet een priesterkleed aantrekt, of je een communie wil of niet,... Echt aan te raden. Je kan hen contacteren via de website. Ik geloof dat er op deze pagina ook een link staat.

Wij hebben wel een ceremoniemeester aangesproken omdat ik van die dag wil genieten en mij met niets anders wil bezighouden. Er zijn altijd wel kleine dingen waar je de dag zelf op moet letten (wie zit waar?, wanneer moeten ze wat doen?), ik doe dat liever niet, laat een ander het op dat moment maar oplossen. Het is meer een persoonlijke keuze denk ik.

Wij hebben ook geen professionele fotograag aangesproken. Een kennis van ons doet fotografie als hobby, heeft ook heel degelijk materiaal en die zal onze foto's nemen. Daar kan je natuurlijk redelijk veel mee uitsparen.

Wat het vervoer betreft, onze viering vind plaats in Geraardsbergen, zowat een uur ver van bij ons. Daarom hebben wij een bus geregeld voor de familie en wij gaan met de limousine, samen met onze ouders. Het hangt er natuurlijk vanaf wat jij wilt en de afstand die je moet afleggen.

Het budget is voor iedereen verschillend, daar kan je niet echt een bedrag op plakken. Het hangt samen met de keuzes die je maakt ivm al de rest.

Veel succes nog bij het voorbereiden en geniet ook hier maar van. Mss 1 tip om stress te vermijden: begin tijdig aan alles. Wij hebben vandaag nog 64 dagen te gaan en alles is eigenlijk geregeld. De uitnodigingen zijn verstuurd en de mensen beginnen al te reageren. Momenteel hier nog geen stress dus.

Groetjes
Stephanie

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik20-6-2008 12:45:08

Eerst en vooral: bepaal je budget en deel dat verder uit per post. Ga je in de ene post er over dan moet je wat in de andere besparen.
Bepaal verder met je ventje wat nodig is om er voor jullie (!) een onvergetelijk dag van te maken: voor de ene is dat de DJ, de ander de auto en nog iemand anders het eten of de jurk. Hieraan kan je dan wat meer geld uitgeven dan gemiddeld.
Houdt ook goed voor ogen wat julie willen want je zal door van alles en nog wat in de verleiding worden gebracht.
Bepaal ook al ongeveer hoeveel mensen je wil uitnodigen.

Verder kan je misschien eens bij het gemeensthuis nagaan wanneer je er kan trouwen: sommige gemeentehuizen is het bv. niet mogelijk de zaterdag of enkel in de voormiddag. Vraag ook direct naar het kostenplaatje(zaterdag of weekdag: kan behoorlijk wat verschil in prijs tussen zitten) en wanneer je alles kan vastleggen en of je al officieus een datum en uur kan prikken.

Daarna de feestzaal. Ga de mogelijkheid na of je daar ter plaatse je viering kan doen en de (eventuele) meerprijs dat men er voor vraagt. Dat scheelt dan al een hoop gezoek.

Er op volgend de fotograaf en dan de DJ. Daarna jurk etc.
In bruidsmagazines vindt je een verdere planning en ook op deze site.

Wat je viering betreft: wij zijn met UVV getrouwd, is vrijzinnig. Wij vonden het echt leuk (onze gasten ook) en het is echt een persoonlijke viering. Info en contactadressen vindt je op www.uvv.be . Als je feestzaal en datum vaststaan, neem dan contact met hen op.

Om je een idee te geven van prijzen: dit was het bij ons. En alles kan goedkoper en duurder....

Bruidsjurk (+ lingerie + accessoires): 1100
huur 8 jacquets: ca. 900
Kledij bruidskinderen: 350
schoenen bruid + bruidegom: 250
schoenen bruidskindjes: 100
kapper (+ proef), zonnebank, make-up (+ proef), aankoop hypo-allergene make-up, manicure: 250

Druk uitnodigingen (eigen idee dat werd uitgewerkt) + verzending: 250 voor 65 stuks
bedankkaartjes ( van fotograaf) + verzending: 220
Zelf maken menu's en boekjes viering: 100

Fotograaf: 1250 incluis album
Bruidsboeket en 8 corsages: 115
DJ: 300
Vrijgezellendag: 300

feestzaal: 5800 (receptie, 4 gangen, dessertbuffet en drank voor 75 p)
gastronomische lunch over de middag: 1900 (20 p.) --> wij vonden het eten dus belangrijk ;-)
Ringen: 720
Gemeentehuis: 220, ja de zaterdag hè
Viering: in principe gratis, maar wij geven wel een gift voor hun werking

Auto's: niets, iedereen heeft zijn wagen gebruikt

Huwelijksreis zit hier wel niet bij, maar dan kan je ook mee doen wat je wil.

Veel succes en vooral plezier bij je voorbereiding!!!

Een reeds 55 dagen getrouwd bruidje

eline
5-9-2008
 Meld misbruik20-6-2008 12:48:04

Dag ellen,

Welkom hier als kersvers bruidje to be.

Ik zal het over een andere boeg smijten over wat best eerst.

Ik denk dat jullie best eerst kijken welk budget jullie willen spenderen want trouwen kan echt veeeel geld kosten.
Afhankelijk van wat jullie willen spenderen en nog moeten sparen kunnen jullie kijken voor of na de zomervakantie.

Dan moeten jullie voor jullie zelf uitmaken wat jullie willen van type trouwfeest want dit bepaald ook welk type zaal jullie moeten hebben.

Dan kunnen jullie op zalenjacht.

De gemeente is wettelijk gezien 6 maanden en 2 weken voor de trouwdatum, soms kan je vroeger reserveren maar veelal niet.

Voor een alternatieve viering heb je dacht ik 3 opties rent a priest - de goed herder - uvv
Ik heb er zelf geen ervaring mee daar wij enkel voor de wet trouwen, wij hebben daarvoor wel 30 min zodat we kunnen personalisren anders duurt de wet 10 tot 15 min

Wat de ceremoniemeester betreft, wij hebben geen professionele genomen maar een goede vriend van ons met veel organisatie talent heeft deze taak gekregen en alles zal dus ook in goed banen geleid worden.

trouwvervoer: wij rijden met eigen wagens
fotograag is een kennis
maar ik denk dat je met deze zaken nog even kunt wachten tot september

Nu wat budget betreft hier een aantal richtprijzen

trouwkleed: 1000 - 1500
schoenen 70 - 150
haar (proefkapsel + definitief) 40 - 75
make-up (proef + definitief) 20 - 75
bruidsboeket + cosages 75 - 150
bruidslingerie: ?? (doe ik niet)
bruidsjuwelen: ?? (ik heb al mooie dingen)
kostum + hemd bruidegom: 300 - 800
schoenenbruidegom: 50 - 170
trouwringen per paar: 400 - 1500
uitnodigingen 200 - 750
menukaartje en versiering zaal 150 - 500
stadhuis 15 - 250
ceremoniemeester: ?? (doen wij niet)
huwelijkscontract notaris 200 - 300
receptie per persoon 15 - 25
avondfeest per persoon (incl. drank tijdens eten en dansfeest) 50 - 90

ziezo dat geeft een beetje een idee niet goedkoop dus als je goed uitkijkt kunnen bepaalde dingen zeker goedkoper maar het is goed zoeken, het duur maken is gemakkelijk

groetjes ELine
05/09/2008

Ellen
1-9-2009
 Meld misbruik20-6-2008 13:40:51

Bedankt allemaal!

Tja, toen ik nog niet verloofd was, was ik altijd van de overtuiging dat je voor een trouwfeest niet op een frank moest kijken omdat je dat in principe toch maar één keer doet etc etc ... Terwijl mijn vriend trouwen vroeger niet zo nodig vond.

Het grappige is, hij heeft me dus zelf gevraagd en me echt een magnifieke verlovingsring gegeven die toch denk ik wel wat waard is, en hij zei dat hij vond dat hij dat toch maar 1 keer vraagt en dat het dan toch goed moet zijn enz enz ... Terwijl ik nu zoiets heb van hmmm, laten we toch het budget maar in het oog houden ;-)).

Wat uitnodigingen en ander drukwerk betreft: mijn oom is grafisch ontwerper en heeft al min of meer toegezegd om alleszins een ontwerp te maken; drukkosten gaan we natuurlijk wel nog hebben maar misschien heeft hij wel contacten die ons een prijsje kunnen maken.

Ik heb zo een idee dat onze ouders wel een beetje gaan sponsoren (ze hebben toch al zitten te polsen naar "hoe wij het zien" ;-)), maar daar ga ik niet van uit. Ik vind dat trouwens ook niet nodig.

Wat er voor ons zeker nodig is (uiteraard zeg ik soms "ik denk ..." maar meestal kan je dat vervangen door "wij denken ..." ;-)), is leuk gezelschap natuurlijk en genoeg ambiance ... Vorig jaar zijn we naar het huwelijk van vrienden geweest en dat vonden we allebei super - vooral door het leuke dansfeest. We hebben elkaar trouwens leren kennen op de dansvloer dus je mag er wel van uit gaan dat we daar hetzelfde over denken ;-)).

Trouwen op zaterdag is mogelijk bij ons hoor. Ik zie het ons trouwens niet direct doen op een andere dag - ik denk niet dat veel mensen speciaal verlof zouden nemen om naar ons feest te komen (ervan uitgaande dat dit toch wel redelijk vroeg begint en dat ze zich voordien nog moeten klaarmaken)?

De viering in de feestzaal doen, da's nog een goed idee! We zullen ook zeker eens kijken naar die UVV link. Ik denk dat het alternatieve gedeelte iets is dat voor mij meer belang heeft dan voor hem, maar we zullen wel een compromis vinden ...

Bruidskindjes etc daar hebben we het nog niet echt over gehad (is ook nog vroeg) maar ik vind dat eigenlijk niet zo nodig. Tenzij misschien als ons kleine nichtje (nu 10 maanden) tegen dan goed zou kunnen lopen dan zou het misschien wel nog leuk zijn om haar te vragen :-).

Voor kapper en make-up, nog zoiets, hoe lang van tevoren moet je dat doen ... ? Ik ga echt eens een planner aanschaffen ;-))

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik20-6-2008 13:54:33

Kapper en make-up: heb dat zo'n vier maanden voordien vastgelegd (ben wel niet in het echte trouwseizoen getrouwd). Proefkapsel en proefmake-up heb ik laten doen op de dag dat er nog een pasbeurt voor mijn jurk was voorzien (dan zie je het totaalbeeld).

Mocht je voorbeeldjes willen: er staan er een heleboel op het forum van trouwshop.com , onder de topic "wat draag je".

Ellen
1-9-2009
 Meld misbruik20-6-2008 14:00:07

Zal ik vanavond eens doen ... Af en toe werk ik ook nog een beetje ;-).

Wij hebben eigenlijk niet zo'n speciale dag of zelfs periode waarin we willen trouwen, najaar is voor ons ook goed, misschien zelfs beter want dan gaan de meeste mensen toch niet op vakantie zijn ... Echt in de zomer willen we om die reden sowieso liever niet trouwen (juli/augustus dus). We bekijken liever alles op ons gemak, dan trouwen we desnoods wat later, op een paar maanden komt het dan toch ook niet ...

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik20-6-2008 15:30:17

wat betreft je vraag over alternatief: wij hadden een vrijzinnige viering, met een moreel consulente, zij hoorde bij de Unie Voor Vrijzinnigen, moet je maar eens naar googelen! Die viering was het hoogtepunt van mijn dag: mensen die iets zeiden, vrienden die de muziek voor hun rekening namen, beloftes uitwisselen, dankwoord uitspreken, bloemen voor de moeders, ... alles zoals wij het wilden. We staken er zelf ook veel tijd in door er een rode draad in te verwerken, mensen uit te kiezen, ... maar het was de moeite!!! Er waren mensen op de viering die zeiden dat "iedereen zo moest trouwen", het was zooo persoonlijk en voelde intiem (ook al waren er 100 mensen), in de orangerie van de onze feestzaal! Je moet alleen even nadenken (wij dachten er te laat aan) wanneer je de viering doet. Wij deden het voor de receptie en hebben op deze manier massaal veel mensen op én receptie én avondfeest "moeten" vragen omdat je de mensen moeilijk effe buiten kan sturen terwijl het wel de mensen van het avondfeest zijn die je liefst ook bij je viering hebt. Voor ons was dit nu zo erg niet en wij vonden het juist fijn (en de mensen natuurlijk ook :)) maar je kan ook receptie - viering - aperitief - avondfeest doen, é

verder nog een tip: je moet kijken bij bepaalde topics als je dit forum gebruikt en zo zoeken :)

groetjes
Kim

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik23-6-2008 14:01:37

hey Ellen,

Alvast proficiat met de verloving!

Wij zijn als volgt te werk gegaan:
Gesproken over de datum. Willen we een zomer of winterhuwelijk? Willen we een datum die gelinkt is aan iets (x-aantal jaren samen, verjaardag, valentijn...) ? Willen we trouwen op een vrijdag of zaterdag? of in de week? Aan de hand van die vragen prik je uiteindelijk nog redelijk rap een datum. de poplaire trouwmaanden zijn mei tot en met september, dus dan moet je rap een jaar tot anderhalf jaar op voorhand bij je feestzaal zijn.
Daarna praat je over wat voor feest je wil. Wil je een feestzaal met alle bediening en een 5-gangen menu? wil je een fuif of walking diner? Naargelang daarvan ga je naar zalen/traiteurs... en vraag je prijslijsten.
Velen zeggen dat je eerst een budget moet opmaken, maar meer dan een grove schatting lukt gewoon niet.
Dingen die je tussen het jaar en de 6 maanden voor uw trouw vastlegt zijn de videograaf en fotograaf, vervoer, trouwkleed en dj. Voor de rest kan je nog ideeën opschrijven, maar daar heb je nog wat tijd voor.
6 maanden voor trouwdatum kan je bij het gemeentehuis terecht, vroeger schrijven ze niet op. Dat is ook de periode om voor de kerk te gaan horen als je ook kerkelijk huwt. Vanaf dan begin je met alles andere dingen: ringen, uitnodigingen, herziening van de genodigdenlijst, menu kiezen, bedankingetjes maken of bestellen, proefkapsel, proef make-up, zonnebank...
Geniet van je voorbereidingen, want het gaat allemaal heel snel.
Wij zijn ondertussen een maand getrouwd en ik mis die voorbereidingen soms wel :-)

Groetjes

Ellen
1-9-2009
 Meld misbruik23-6-2008 14:12:56

Tja ... het zal sowieso best een zaterdag zijn denk ik - de gasten gaan geen verlof nemen speciaal voor het feest! Verder maakt het ons echt niet uit of het nu zomer of winter is, een speciale datum hebben we ook niet ... Putje winter zal het waarschijnlijk niet worden omdat we toch nog graag uitzicht hebben op goed (lees vooral droog) weer. Maar verder is het allemaal gelijk.

We zijn nu begonnen met een voorlopige gastenlijst, dit om een idee te hebben van welke grootte van zaal we moeten hebben. Natuurlijk zal deze nog wel aangepast worden.

Wat het feest betreft, daar zijn we nog niet uit. We willen geen van beiden een echt supergroot feest, maar als ik het zo hoor zie ik het nog net iets groter (relatief gezien dan) dan hij.

Ik denk dat wat de formule van eten betreft, het budget toch wel een niet te onderschatten rol gaat spelen ... ik denk dat we onze keuze van menu oid eerder daarvan gaan laten afhangen en niet omgekeerd. Dit omdat de sfeer en het feest achteraf voor ons belangrijker zijn dan hetgeen op het bord komt.

En de rest, tja, daar hebben we het eigenlijk nog niet over gehad, maar we hoeven geen van beiden een chique feest met trouwvervoer etc etc ...

Nadia
6-6-2009
 Meld misbruik26-6-2008 11:54:08

fiogf49gjkf0d
Proficiat !

Mijn vriend heeft mij ook +/- 2 maand geleden ten huwelijk gevraagd.

Wij hebben eerst onze datum vastgelegd 06/06/09. Dan naar een feestzaal beginnen zoeken, deze is reeds geboekt, 't hof ter Welde in Nossegem.
Dj is gisteren geboekt.
Momenteel zijn wel op zoek naar een fotograaf voor niet te veel geld, die foto's op cd zet. Voor het vervoer gaan we onze eigen wagens gebruiken.

Nu zal het een beetje rustiger zijn..
In sept is gaan kijken naar een trouwbeurs en daarna trouwkleed.

Veel plezier

Groetjes,
Nadia

Ellen
1-9-2009
 Meld misbruik26-6-2008 12:26:48

fiogf49gjkf0d
Hof ter Welde ken ik niet, nochtans ben ik wel van de buurt van Nossegem.

Bijkomend probleem voor onze datum is dat ik eind juni 2009 erkend zal zijn als arts-specialist, dus misschien ga ik dan ergens anders werken (dit kan nu nog niet omdat ik nog in opleiding ben) en dat betekent dan natuurlijk een hoop nieuwe collega's uit te nodigen, maar dat ga ik dus pas weten over een jaar of zo ...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...