Nu Online
Momenteel zijn er 483 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslag en tips huwelijk 20 juni 2008

26-6-2008 10:04:48
fiogf49gjkf0d
Trouwen is een aanrader. Het doet wat met je maar als je zoals ik een echte controlefreak bent is het moeilijk de dag zelf te genieten. Gelukkig komt het besef wel achteraf, met de foto’s, gastenboek etc etc etc We genieten nu na op onze huwelijksreis in Cyprus, maar willen de brides & grooms to be toch enkele ‘do and don’t’ meegeven want ik heb toch ook vaak enkele tips hier op het forum kunnen oppikken. Schoonheidsbehandeling best 2dgn vooraf alsook gelnagels e.d. Als je je haar wil opsteken best de avond voordien laten uitbrushen en ’s ochtends dan enkel laten opsteken. Ik had het geluk dat mijn kapster (uitzonderlijk) aan huis kwam alsook de schminkster (aanrader: Chiara (Magda) – Statielei – Mortsel) – ik weet nu dat ik het niet zou hebben zien zitten de dag zelf buiten te moeten… Ook het bruidsboeket de avond voordien ophalen bezorgt al minder stress en als je lelies neemt ruikt je ijskast de rest van de week heerlijk…
Vergeet romantiek in het gemeentehuis, onze burgemeester presteerde zelfs de zaal een kwartier te laten wachten en het geheel is een saaie formele bedoening. Na het gemeentehuis (11u30) hadden we een middaglunch bij ons thuis voor alle gasten die we ’s avonds niet hadden uitgenodigd omdat we niet van een receptie houden. Op zich prima, alleen is je huis de dag erna wel een (gezellig) boeltje. Aan de andere kant vinden gasten het enorm leuk dat ze bij je thuis ontvangen worden, wat een minder formeel gevoel geeft.
Nadien zijn we foto’s gaan nemen in het Fort van Mortsel. We zagen de traditionele foto’s in de Zoo, voetgangerstunnel, Centraal Station van Antwerpen niet zitten en vonden dit ook een leuke alternatief als je een ‘binnen - & buitenlocatie’ zoekt in de buurt – wel even vooraf bellen met ze.
Ondertussen begaf de suite zich reeds naar Kallo. Daar hadden we onze persoonlijke huwelijksviering gepland ( met uitwisseling van de ringen : Juweelatelier in Lier, héél mooie handwerkringen … ) via de organisatie de Goede Herder (Gino) om 17u. Als je niet erg gelovig bent of niet onder druk van je ouders staat om voor de kerk te trouwen is dit écht wel een goede keuze. De reacties waren enorm positief en het geheel is zo ontzettend persoonlijk en gewoon op maat gemaakt. Niets dan lof!
En dan kon het avondfeest van start gaan in Salons Hof Ten Damme … akkoord ze zijn misschien wat prijselijker dan de gemiddelde trouwzaal maar … het is gewoonweg AF … ik heb er geen woorden voor en zou er geen seconde aan twijfelen om opnieuw voor deze ‘zaal’ te gaan. Zaal kan je het niet noemen want het is een beschermd huis met een prachtige orangerie en doordat alleen jij je feest daar geeft krijg je ook superpersoonlijke service. Bij mooi weer kan je gebruik maken van hun prachtige tuin. Wel ruil een jaar op voorhand vast te leggen. Misschien kan je via de foto’s wat sfeer opsnuiven … Want last but not least …. Er is al veel over hem op dit forum geschreven – en met rede – wij hadden het geluk om te mogen samenwerken met fotograaf Jef Ceelen … en daar zijn we ook supertevreden over. Hij komt vanaf de voorbereiding tot middernacht … en alle foto’s krijg je een week later op cd via de post en daar doe je mee wat je wil en dit alles voor een ongelofelijk redelijk budget.
Voor wie eens graag een kijkje neemt naar een selectie van onze foto’s:
http://www.pixagogo.be/0802464751
En voor wie weg is van mijn kleed … ik ben aan het twijfelen of ik het misschien zou verkopen maat 40/38….
Het enige waar ik wat spijt van heb is dat we onze openingsdans speciaal wilden maken en via een dansschool lessen zijn gaan volgen voor ons nummer.
Geen slecht woord over de dansschool, maar we zaten met stress aan de feest tot het voorbij was en alhoewel we het erg onder de knie hadden zijn we toch nog in de mist gegaan, wat niemand gemerkt heeft want niemand wist hoe het eigenlijk hoorde. Maar het inoefenen heeft de laatste weken voor het huwelijk veel te veel tijd en stress gekost en dat was het niet waard. Relax de weken ervoor en schuif over die 4 tegels … who cares!
Veel succes meiden, maak er de dag van je leven van … bereid je goed voor want je krijgt maar 1 kans om het goed te doen!

Nadine

Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1590

Charlotte

Meld misbruik26-6-2008 10:46:45

Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik26-6-2008 10:50:38

fiogf49gjkf0d
Hoi,

we dachten ook onze openingsdans speciaal te houden. Tot als we op het liedje "lady in red" terechtkwamen. Ik had een bordaux-fuchia kleedje aan en het liedje kwam zo mooi over. Wij hebben het tenslotte ook op een tegelplakker gehouden :-). We hebben wel een les gevolgd zodat we wat meer vertrouwen zouden hebben. En we hebben ook extra danspasjes meegekregen. We kregen van iedereen de opmerking dat we er zo rustig uitzagen.. En achteraf was ik ook blij dat ik de diner rustig en zonder stress heb kunnen doorbrengen...

Ps Nadine, ik vind dat het kleedje je beeldig staat!

Groetjes...

Patricia
14-2-2009
 Meld misbruik26-6-2008 10:55:09

fiogf49gjkf0d
Inderdaad knappe foto's en een schitterend kleed!!
Wij gaan ook niet voor de kerk trouwen, en daarom vroeg ik me af of je het zou zien zitten om de viering eens door te sturen? Wij zijn er net aan begonnen, en ik vind het toch niet zo simpel eerlijk gezegd...
En nog een dikke proficiat he!!!!

patriciavercruyssen@hotmail.com

Inge
23-5-2009
 Meld misbruik26-6-2008 11:08:09

Hallo,

Inderdaad mooie foto's!

Als je wil, mag je mij de viering ook bezorgen: eentje@live.be

Dank je!

Inge

Tineke

Meld misbruik26-6-2008 11:43:38

fiogf49gjkf0d
Hey,
Eerst en vooral proficiat!
Mag ik weten waar je die balonnen met "a perfect pair" erop gekocht hebt?
Groetjes, Tineke

annelies

Meld misbruik26-6-2008 13:55:25

fiogf49gjkf0d
Hallo,
Mooie fotos, het zag er goed uit allemaal.
Wat mij opvalt is dat je veel met rood gewerkt hebt. Had je dat als thema?
Of is dit toeval?

Groetjes
avereecke@hotmail.com

Oh ja proficiat hé

Sabrina
18-7-2009
 Meld misbruik26-6-2008 17:06:54

fiogf49gjkf0d
hallo, eerst en vooral proficiat met jullie huwelijk , wij trouwen volgend jaar en ik ben ook zo n controlefreak dus daarmee dat ik al met alles bezig ben en we nemen ook jef celen als fotograaf (jullie fotos zijn prachtig)ik heb gezien dat jullie huis versierd is met rode hartjes die aan de muur hangen zou ik mogen weten waar jullie die gevonden hebben en ook dat jullie de menu op het doosje van de suikerbonen hebt laten zetten waar doen ze dit want ik moet zeggen dat je echt geweldige ideeen hebt,groetjes sabrina

Katleen

Meld misbruik26-6-2008 17:30:49

Ilse
21-3-2009
 Meld misbruik26-6-2008 20:59:05

fiogf49gjkf0d
Nadine,

wat een mooie fotoreportage! jullie dag zag er echt perfect uit!

van welk merk was jou trouwjurk, die vond ik echt prachtig ...

Ik wens jullie een mooie toekomst samen!

Groetjes

Ilse

Nadine

Meld misbruik26-6-2008 21:53:35

fiogf49gjkf0d
Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties. Sommige mails kan ik pas volgende week beantwoorden als ik terug ben van huwelijksreis. De ballonen kwamen denk ik van Zandhoven, heeft mijn mama geregeld als verrassing, zal het navragen. Het bedrukken van de menuzakjes is van een babywinkel in Lier, details later. Het kleed is van Belgisch fabrikaat: model Jamelia maar rest ontgaat me nu even ... Ons thema van de dag was inderaad zwart en rood en we hadden voor de 'suite'mannen allemaal eenzelfde das gegeven. De hartjesversiering denk ik van Casa ... als tip kan ik meegeven om gewoon tijdens de maanden van voorbereiding steeds hartjes in het oog te houden, heb veel spullen aangekocht rond valentijn :-) Grtjs Nadine

Nadine

Meld misbruik27-6-2008 22:12:50

Voor de vraag ove mijn kleed: het is van fabrikant Jarice (Belgisch) model Jarice ...
Grtjs Nadine

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info