Terug naar overzicht
fiogf49gjkf0dHoi,wij plannen ook een huwelijksreis naar costa rica september-oktober. We weten nog niet goed wat te doen, denk hier om alles te regelen vanuit belgie. Via het internet kom je gemakkelijk op hotels uit die je dan kan boeken. Twee jaar geleden zijn we naar Guatemala gereisd, en in de caraiben (zijn ook naar Belize geweest) is er echt geen probleem rond die tijd hoor. Costa rica en gans zuid amerika heeft wel regenseizoen in die periode maar dat duurt een uurtje en dat vergalt je vakantie echt niet. Maar verwacht geen zon van s morgens vroeg tot s avonds laat waar je een bruin velleke van krijgt zoals aan de spaanse kust :-)...GroetjesIlka
fiogf49gjkf0dNa mijn studies ben ik een jaar naar Costa Rica geweest, het is echt een prachtig land en zeker de moeite waard. Je kunt misschien een auto huren en dan het land door trekken. Er zijn heel veel nationale parken. Je kunt er genieten van de natuur, maar ook van de mooie stranden.Qua regenseizoen is het niet zo erg in Costa Rica, maar de kanten van Lémon zijn dan wel erg vochtig en niet echt aan te raden. Als je nog meer specifiekere informatie wil hebben laat je het maar weten.Groetjes Annemarijn
fiogf49gjkf0dWij zijn 2x in de Caraiben geweest tijdens het regenseizoen, eind september in Mexico en Venezuela. kDenk dat je gewoon geluk moet hebben. In Venezuela hebben we er geen last van gehad, op 2weken tijd heeft het welgeteld 1x geregend. Was dan wel een stortbui van jewelste mr was na een uur al gedaan. In Mexico viel dat iets meer tegen, daar hebben we bijna dagelijks regen gehad maar zoal Ilka al zei, het duurt nooit zo lang. Hangt er dus beetje van af wat je van plan bent te doen. Alst is om rond te trekken zal je blij zijn dat het af en toe eens regent, het is er zooooo vochtig dat regen echt wel voor verfrissing zorgt. Alst is om aan een strand te liggen dan ist natuurlijk minder aangenaam dat je moet gaan schuilen.Succes met de keuze!Charlotte
fiogf49gjkf0dHoi,Wij trouwen op 6 september en vertrekken de 8ste naar Costa Rica. We hebben geboekt via travelworld. Een week huurwagen met een systeem van openvouchers (je kan daar beslissen in welk hotel - uit bepaalde lijst- je gaat en hoelang) en eindigen met een een weekje relaxen in een all in hotel. Een collega van mij is daar ook geweest en heeft me al prachtige foto's laten zien. En af en toe is regen, och ja... dan komen er misschien snel kindertjes ;-)
fiogf49gjkf0dHey,Wij zijn net 3 weken terug van onze huwelijksreis in Costa Rica. Zoals al aangehaald: je moet geluk hebben! Wij hadden de pech om Alma (tropisch storm nr 1 van dit jaar) op ons pad te vinden. Gevolg 6 dagen regen waarvan een drietal waarin je echt niks kon doen (discovery channel + room service ;-) ). Alle activiteiten in Costa Rica (behalve in San José misschien) zijn buiten dus als t de hele dag giet (en da's daar niet van de poes) kan je niet zo veel beginnen. Voor de storm viel het goed mee, meestal begon het rond 16u te gieten en dat duurde dan tot halverwege de nacht, maar aangezien het om 18u pikdonker is heb je daar niet zoveel last van. Costa Rica is een prachtig land, één grote zoo. Als 't zonnetje schijnt krioelt het van de apen, leguanen, bonte vogeltjes, kolibries,... je kan er niet naast kijken. Als t regent heb je echt wel een gids nodig om de dieren te spotten en zie je er veel minder. Wij hadden onze reis (hotels+ huurauto) geboekt via CRS Tours. Dit is een organisatie ter plaatse (opgezet door nederlanders)en is ons heel goed bevallen. Ze hebben een heel leuke site: www.crstours.com Je kan je reis à la carte samenstellen en je komt een pak goedkoper uit dan wanneer je via een grote Belgische touoperator boekt. Onze reis was onvergetelijk, maar we willen zeker nog eens terug, in het droge seizoen dan!! Als je een ideetje wil van wat te verwachten kan je enkele van mijn ventje zijn foto's vinden op : http://www.flickr.com/photos/davyvandeneynden/ Groetjes,Annelies