Terug naar overzicht
Wat bedoel je met huwelijksdossier? Onze pastoor heeft hier nog niet over gesproken hoor. En we zijn al bij hem geweest voor ons misboekje te laten nakijken in Maart, dus das al even geleden.... Groetjes, Wendy 14/08/2008
fiogf49gjkf0dZo een dossier waarin alle noodzakelijke papieren zitten zoals doopbewijzen enzo. Die moeten aangevraagd worden als je net trouwt in de gemeente waar je gedoopt bent. Zo heb ik het toch altijd verstaan. Ik heb ondertussen ook de pastoor te pakken gekregen. Het is een dossier dat op een kwartiertje gemaakt is, mits je de noodzakelijke documenten hebt. Dat wordt dus even rondbellen en afhalen...
fiogf49gjkf0duw ondertrouw bedoel je? dan zou ik je toch beginnen haasten want dit begint wel te dringen dan.kijk op www.kerknet.be voor de gegevens van je pastoor of diaken
Je kan zelf je doopbewijs opvragen,maar ik zou toch es proberen om je pastoor aan de lijn te krijen,bij ons heeft de pastoor daar voor gezorgt.Heb je hem s'avonds al eens gebeld?Grtz sarah (ook 18 dagen)
fiogf49gjkf0dHallo Leen, Bij ons zorgt de pastoor ook voor alles. Veel succesInge
fiogf49gjkf0dHeey,Ik zou me nog niet te veel zorgen maken!Wij trouwen 05-07-08 en wij zijn vorige zaterdag ondertrouw gaan doen. Het enige nadeel zou misschien kunnen zijn dat jullie geen misboekjes hebben. Wij vonden dit niet nodig en hebben dan ook voor een standaartmis gekozen. Laat je vooral niet zenuwachtig maken !!Groetjes Wendy
fiogf49gjkf0deerste keer dat ik hoor dat een dossier moet opgemaakt worden!Bij ons was dat heel simpel, de pastoor moest enkel weten waar we gedoopt waren en hij deed de rest.