Nu Online
Momenteel zijn er 666 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat ik niet begrijp

2-7-2008 8:58:45
fiogf49gjkf0d
Hoi Bruidjes,

Ik heb begin deze week mijn uitnodigingen uitgedeeld op mijn werk. Mijn vriend op zijn werk. Hij heeft heel joviale collega's en op mijn werk is de collegialiteit soms ver te zoeken. We trouwen in september en op zijn werk hebben ze voor een groot deel allemaal direct bij afgifte gezegd dat ze aanwezig gingen zijn. Op mijn werk daarentegen, kan er precies niemand ( buiten mijn naaste collega en mijn baas ) reageren of ze al dan niet komen.
Ik heb het hun al eens gevraagd. Dan krijg ik reactie, ja ik moet nog zien of we wel kunnen die dag. Ik versta dit niet. Meestal weet je toch vrij direct of je al iets anders gepland hebt die dag of niet? Wanneer ik van iemand een uitnodiging krijg kan ik direct zeggen of we kunnen komen of niet.

Heeft nog iemand dit voor?

Groetjes !

Sandra
13-10-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1124

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik2-7-2008 9:10:00

fiogf49gjkf0d
Wij hadden dit in minder extreme vorm. Ik heb enkele tante's die ik écht niet kan verdragen (typische roddeltypes), maar moest deze persé vragen van mijn ouders.
Toen ik vriendelijk vroeg (zij weten écht niet dat ik hen niet kan verdragen en denken dat zij perfecte tante's zijn) of zij zouden komen, zeiden ze "we zullen het nog zien, normaal wel, maar we weten het nog niet zeker..." Grmbl!

En in de voetbal waren er twee die we zelf nog een vijftal keer opgebeld hebben nadat de uiterste datum verstreken was. Deze weigerden te antwoorden. Vorige week dan kwamen we één van die twee tegen en die zei doodleuk: "och, sorry, ik heb geen tijd gehad om te verwittigen..."

I know the feeling...

Op mijn vorig werk was het trouwens nog erger. Daar heb ik maar twee maand gebleven, onderandere door ons trouwfeest. Ze hebben mij twee maand lang zitten treiteren dat trouwen het stomste is wat je kan doen. Dat ze zeker niet verwachtten om uitgenodigd te zijn en dat ik ze helemaal niet moest vragen. Trouwfeesten zijn toch maar dom en uiteindelijk gaat iedereen uit elkaar... Ik was het kotsbeu. Blij dat ik hen uiteindelijk niet uitgenodigd had ook!

Kop op, er zullen enthousiaste mensen genoeg zijn :-) Laat die stomme collega's maar ;-)

Succes!

Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik2-7-2008 9:36:51

Mijn vriend zei dat gisteren toevallig ook nog. Hij werkt in een grote firma en heeft veel collega's uitgenodigd. Hij had verwacht dat iedereen direct zou reageren maar er zijn er zelf die niks zeggen, ook niet wanneer hij ze tegenkomt. Ze zouden toch op z'n minst kunnen zeggen: "bedankt voor de uitnodiging, we bekijken het nog of we er kunnen zijn".
Ik snap dat ook niet. Je kijkt toch direct in je agenda of je al iets hebt of niet. Ik zou dat toch zo doen...
Ik denk ook dat wij veel mensen nog zullen persoonlijk moeten aanspreken.

Katleen

Kathleen
6-9-2008
 Meld misbruik2-7-2008 10:19:00

fiogf49gjkf0d
Ik heb vandaag mijn uitnodigingen uitgedeeld en had gedeeltelijk dezelfde reacties. Mijn liefste en leukste collegaatjes zeiden direct: Schrijf ons al maar op hé. Maar de anderen zeiden gewoon niks. Ik zei er dan nog expres bij: ik hoop dat jullie er allemaal kunnen bij zijn maar echt reageren deden ze hierop niet.

Hetzelfde bij familie hoor, ik heb ook een paar nichten die ik niet zo veel zie maar toch uitnodig en één zei: jamaar, dat is op een zaterdag, je weet toch dat ik 's zaterdags SOMS moet werken. Ja hallo, moet ik daar echt rekening mee houden? We trouwen op 6 september en we geven nu onze uitnodigingen al (door de verlofperiode), dus heeft ze toch wel tijd genoeg om eventueel te wisselen met een collega ofzo hé.

Pfff :-) Ik spring altijd een gat in de lucht als ik naar een trouwfeest mag gaan, van eender wie!

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik2-7-2008 10:36:02

Dag bruidjes,

... wij trouwen op 18/04/09 & ik denk er zelf aan om geen collega's te vragen, ik zit nog maar 3 maanden op m'n werk & is nu niet om te zeggen dat de sfeer super is.
We willen een gezellig, intiem trouwfeest & gingen zelf eerst geen feest geven, maar gewoon in het buitenland trouwen, dus ik denk zelf geen collega's te vragen.
... kan je dat maken?

Groetjes & succes met de voorbereidingen.

Marieke

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik2-7-2008 10:49:04

fiogf49gjkf0d
Hey,

Ik heb wel zeer goede collega's en toch komt er niemand naar de receptie. Sommigen zullen komen naar de viering als ze kunnen.
Ik werk in het onderwijs en trouw op 2 augustus. Dus middenin de administratieve sluiting. Logisch dus dat velen op reis zijn of maar op het laatste nippertje zullen weten of ze kunnen of niet. De meesten hebben wel zich verontschuldigid dat ze niet konden komen of gaven al een cadeau'tje. Wat nu ook niet echt de bedoeling is / was.

Groetjes

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik2-7-2008 11:17:04

fiogf49gjkf0d
hey Sandra

Laat het niet aan je hart komen! ik ben ook verschoten dan nog relatief velen zomaar geantwoord hebben dat ze nog ne keer moeten zien. Komt heel denegrerend over hé.
trek het je niet te hard aan!
Bij mijn collega's was het wel anders in die zin dat ze hier maar een week op voorhand weten of ze naar het buitenland moeten of niet, dus konden ze het gewoon niet vroeger zeggen.
Maar goed het is idd zeer lastig als mensen niet rap antwoorden. Wij hebben nog vele mensen moeten opbellen nadat de deadline verstreken was... degoutant maar de realiteit...
Er was bij ons zelf een jong koppel bij die café hielden. Zij zijn een half jaar voor ons getrouwd en waren echt ambetant omdat niemand iets liet weten enzo, wij hadden direct gezegd dat we gingen komen.
De 6 maanden daarna zijn voor ons heel druk geworden , waardoor we niet meer wekelijks bij hen op café gingen zitten. Wij sturen onze uitnodiging per post en we hebben na een maand getelefoneerd om te vragen of ze die goed gekregen hadden en of ze kwamen.
'We weten nog niet of we vrij zijn, ik laat nog iets weten'...twee weken later stuur ik een berichtje en krijg ik hetzelfde antwoord. een week voor onze trouw bel ik opnieuw en dan zegt hij 'sorry we zullen niet aanwezig zijn' zonder boe of ba. Achteraf hoorden we dan van vrienden dat de 'cafébazin' kwaad was op ons omdat we daar niet meer elke week kwamen.. Zo zie je maar hoe marginaal mensen kunnen doen.
Maar nogmaals: het gaat om jou en je verloofde, de rest is echt wel bijzaak.

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik2-7-2008 12:27:43

fiogf49gjkf0d
Hoi,
Ergens moet je toch begrijpen dat de mensen niet direct een antwoord kunnen geven...
De mijne heb ik 3 weken geleden gegeven. Maandag heb ik mailtjes gestuurd naar de collega's die nog niks lieten weten. Ze antwoorden nu toch vlotjes...
Ik zou me niet te veel zorgen maken.
xxx
Amber
09/08/08

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...