Nu Online
Momenteel zijn er 221 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Maken menukaartjes: zelf doen? praktisch?

4-7-2008 8:23:05
fiogf49gjkf0d
Hallo,

Ons menu is intussen vastgelegd bij de feestzaal. Tijd dus om te beginnen a/d opmaak van de menukaartjes.Doen jullie dit ook zelf? Waar halen jullie materiaal en hoe steek je dit praktisch het best in elkaar? Kwestie van een zo professioneel en mooi mogelijk resultaat te hebben.
Ik ben zo geen handige harry......

Had ook al gehoord van schilderezeltjes bij Ikea om deze op te zetten?

Zetten jullie er foto van jezelf bij op of niet?

Graag wat inspiratie!

Alvast bedankt

Isabelle
6-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 838

eline
5-9-2008
 Meld misbruik4-7-2008 10:10:59

fiogf49gjkf0d
Hey Isabelle,

Wij maken ze zelf, in een gelijkaardige layuot als onze uitnodigingen die we ook zelf hebben gemaakt.

Wij zijn in de AVA reeds gevouwen kaartjes gaan kopen in een bepaald kleur.
In word hebben wij onze menu uitgeschrijven.
Wij hebben deze dan uitgedrukt op mooi papier en op het goed formaat gesneden en in het kaartje geplakt.
Van de voorflap van het kaartje hebben een strip afgesneden zodat een deel van de tekst van wat op het geplakte papiertje in het kaartje zichtbaar is.
Nadien hebben we via extrafilm fotokes van ons laten maken dezelfde van op de uitnodiging en deze hebben we op de voorzijde geplakt
Voila klaar.
Wij hebben alles uit de AVA gehaald
Echt moeilijk is het niet alleen vraag het wel wat tijd.
Wij hebben enkel moeten maken dat het papier recht in de pinter zat en dan zien dat je alles mooi snijdt met een mes en dan zien dat je recht plakt.
Voor het plakken hebben we dubbelzijdige kleefband gebruikt zo heb je geen last van papier dat krult of in ubbels komt t e staan of lijm vlekken

Andere mogelijkheden

* is de menu uitschrijven in photoshop of een ander programma waarmee je jpg kunt maken en deze dan als foto laten afmaken,
Deze kan je dan in kaderen en op tafel zetten is eens iets anders dan een schildersezeltje
* of gewoon uitschrijven in wordt en afdrukken op mooi papier en dan kleven op een mooi gekleurd papiertje dat een beetje steviger is en op ieder zijn bord leggen, het kleurtje kan je kiezen in functie van de kleur van de zaal of jullie thema,...

hopelijk heb ik je een beetje geinspireerd om jullie mooie menukaartje te maken

groetjes ELine
05/09/2008

Sarah
12-7-2008
 Meld misbruik4-7-2008 12:15:11

fiogf49gjkf0d
Ik heb eens gelezen op dit forum dat de schildersezeltjes in IKEA niet meer verkocht worden...

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik4-7-2008 13:25:49

fiogf49gjkf0d
jawel weer terug binnen bij Ikea

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...