Terug naar overzicht
Wij, zowel mijn kant als die van mijn vriend, hebben ook weinig familie maar hebben wel veel vrienden en kennissen. We wilden ook een feest met alles erop en eraan. Dus waarom ook niet? Ons familie, vrienden en kennissen zullen er zijn. Waarom geen groot feest als je weinig familie hebt?Grtjes
Mijn vriend wenst het liever in intieme kring te doen
Ik heb ook een kleine familie en mij vriend ook. maar doordat we veel vrienden en kennissen hebben zullen we toch een groot feest met alles erop en er aan geven. Je kunt natuurlijk ook enkel de familie laten eten en dan een spetterende fuif geven. Wordt tegenwoordig vaak gedaan en is ook qua budget interessant.Groetjes
En zo'n fuif kan in een "normale" zaal? Waar wordt dat dan gedaan?
@BessieJe kunt zo'n fuif overal doen. In een parociezaal kan dit ook natuurlijk. Je kunt een fuif geven maar dan ook hapjes rond laten brengen en dergelijke. Maar voor de zaal dan zul je toch moeten informeren bij een zaal die je interessant vindt, want ik kan me wel voorstellen dat ze het niet overal doen.Groetjes
Hey Betty,bij ons is het anders, ik heb een grote familie en mijn vriend niet. Maar aangezien ik mijn nonkels en tantes enkel bij begrafenissen en feesten zie heb ik ervoor gekozen om het met vrienden en buren te doen en enkel familieleden. We hebben de parochiezaal gehuurd voor de avond wat ocharme 60 euro was en hebben een bevriend traiteur voor een koud buffet en 1 warme schotel laten zorgen en voorts is het gewoon een fuif omdat ik niet van de klassieke trouwfeesten hou. Doen waar je zin in heb en zeker naar niemand zien. Groetjes
Wij gaan eerst in het restaurant van onze feestzaal met de "eretafel" eten en geven dan een dansfeest.Groetjes, Jenny
fiogf49gjkf0dHey Betty,Er vandaag de dag van alles en nog wat mogelijk om een huwelijksfeest te vieren.Dit zijn de verschillende mogelijkheden die ik hier al ben tegengekomen* Eerst met de dichte familie iets gaan eten en daat na een trouwfuif, deze fuif kan voorzien worden van verschillende moeglijkheden van hapjes. gewone typische receptie hapjes, een soort van walking dinner, of dan een frietzakje hotdogs hamburges .., dessertenbuffet,...Het voordeel hiervan is dat je veel richtingen uitkunt met je budgetAndere mogelijkheid is een avondfeest met alles erop en eraan, je kan dus zowel jullie familie als vrienden en kennissen uitnodigen dit vanaf het voorgerecht of de familie vanaf het voorgerecht en vrienden en kennissen pas laten aanschuiven vanaf het dessertbuffetWat nog kan is een BBQ met daarna en dansfeest wie jullie uitnodigen kunnen jullie zelf bepalen, ook de locatie biedt hoer verschillende mogelijkheden in jullie tuin met een tent in een parochie zaal of een feestzaal (ook zij doen BBQ's)Nog een mogelijkheid, deze is eerder geschikt voor mensen die het neit echt zien zitten om een dansfeest te geven. zij trouwen zowel voor de wet als de kerk smorgens en hun feest start vanaf het middagmaal zodat tegen 21u00 het ten einde looptZo dat zijn de verschillende mogelijke afwijkingen die zeker kunnen naast traditionele feest met dinerJullie kunnen het dus volledig naar jullie eigen zin invullengroetjes ELine05/09/2008
Eerst apart eten en dan een dansfeest lijkt mij wel wat. Zijn er veel zalen waar je dit kan?Bedankt voor jullie antwoorden!
Hoi Betty,ik herken het probleem deels. Op mijn feest zal alleen mijn kant van de familie erbij zijn. De contacten tussen mijn vriend en zijn ouders zijn allesbehalve goed... Dus hij heeft hen er liever niet bij.Wij hebben een diner in intieme kring. Nadien een receptie voor vrienden en nadien een 'huwelijksfuif'.Zo hebben we het feest in intieme kring, maar kunnen ook vrienden en collega's mee feestvieren.Dit is in hetzelfde restaurant. De diner vind plaats op het gelijksvloers, het feest daarna op de eerste verdieping, dat maakt het net zo leuk en interessant!Nog veel succes met je beslissing!Saskia18-07-2009
Bedankt Saskia!Mijn vriend had gevraagd om over een "oplossing" na te denken.Nu nog wachten op de vraag :) beetje rare gang van zaken, maar we bespreken nogal veel dus als wij trouwen zal het voor ons beiden niet onverwacht zijn.Proficiat alvast met je trouw!