Nu Online
Momenteel zijn er 568 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

feest met weinig familie? hoe organiseren?

5-7-2008 21:54:34
hallo,

Ik ben hier nieuw. Ga nog niet trouwen maar mijn vriend en ik zoeken wel al een praktische oplossing voor ons probleem.

Ik heb maar langs één kant familie om uit te nodigen en zou deze ook graag uitnodigen maar mijn vriend heeft geen familie om uit te nodigen behalve ouders en broer. Daarom zouden we het klein houden (hoewel ik een feest wou met alles er op en eraan) zijn er andere mogelijkheden tegenwoordig? Wat voor feesten worden er gegeven? Geven ze tegenwoordig ook een "fuif"? Dan kan iedereen er bij zijn en valt het niet op dat je weinig familie hebt? Of hebben jullie andere ideeën?
Op restaurant in beperkte kring gaan zie ik niet zitten..

Alvast bedankt

betty

Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1037

Vanessa
5-9-2009
 Meld misbruik5-7-2008 22:29:01

Wij, zowel mijn kant als die van mijn vriend, hebben ook weinig familie maar hebben wel veel vrienden en kennissen. We wilden ook een feest met alles erop en eraan. Dus waarom ook niet? Ons familie, vrienden en kennissen zullen er zijn. Waarom geen groot feest als je weinig familie hebt?

Grtjes

bessie

Meld misbruik5-7-2008 22:30:34

Mijn vriend wenst het liever in intieme kring te doen

Annemarijn

Meld misbruik5-7-2008 22:33:10

Ik heb ook een kleine familie en mij vriend ook. maar doordat we veel vrienden en kennissen hebben zullen we toch een groot feest met alles erop en er aan geven. Je kunt natuurlijk ook enkel de familie laten eten en dan een spetterende fuif geven. Wordt tegenwoordig vaak gedaan en is ook qua budget interessant.

Groetjes

bessie

Meld misbruik5-7-2008 22:35:32

En zo'n fuif kan in een "normale" zaal? Waar wordt dat dan gedaan?

Annemarijn

Meld misbruik6-7-2008 10:20:26

@Bessie
Je kunt zo'n fuif overal doen. In een parociezaal kan dit ook natuurlijk. Je kunt een fuif geven maar dan ook hapjes rond laten brengen en dergelijke. Maar voor de zaal dan zul je toch moeten informeren bij een zaal die je interessant vindt, want ik kan me wel voorstellen dat ze het niet overal doen.

Groetjes

kathleen

Meld misbruik6-7-2008 15:52:10

Hey Betty,

bij ons is het anders, ik heb een grote familie en mijn vriend niet. Maar aangezien ik mijn nonkels en tantes enkel bij begrafenissen en feesten zie heb ik ervoor gekozen om het met vrienden en buren te doen en enkel familieleden. We hebben de parochiezaal gehuurd voor de avond wat ocharme 60 euro was en hebben een bevriend traiteur voor een koud buffet en 1 warme schotel laten zorgen en voorts is het gewoon een fuif omdat ik niet van de klassieke trouwfeesten hou. Doen waar je zin in heb en zeker naar niemand zien.

Groetjes

Jennifer
5-9-2008
 Meld misbruik7-7-2008 10:26:14

Wij gaan eerst in het restaurant van onze feestzaal met de "eretafel" eten en geven dan een dansfeest.

Groetjes,

Jenny

eline
5-9-2008
 Meld misbruik7-7-2008 14:32:41

fiogf49gjkf0d
Hey Betty,

Er vandaag de dag van alles en nog wat mogelijk om een huwelijksfeest te vieren.

Dit zijn de verschillende mogelijkheden die ik hier al ben tegengekomen

* Eerst met de dichte familie iets gaan eten en daat na een trouwfuif, deze fuif kan voorzien worden van verschillende moeglijkheden van hapjes. gewone typische receptie hapjes, een soort van walking dinner, of dan een frietzakje hotdogs hamburges .., dessertenbuffet,...
Het voordeel hiervan is dat je veel richtingen uitkunt met je budget

Andere mogelijkheid is een avondfeest met alles erop en eraan, je kan dus zowel jullie familie als vrienden en kennissen uitnodigen dit vanaf het voorgerecht of de familie vanaf het voorgerecht en vrienden en kennissen pas laten aanschuiven vanaf het dessertbuffet

Wat nog kan is een BBQ met daarna en dansfeest wie jullie uitnodigen kunnen jullie zelf bepalen, ook de locatie biedt hoer verschillende mogelijkheden in jullie tuin met een tent in een parochie zaal of een feestzaal (ook zij doen BBQ's)

Nog een mogelijkheid, deze is eerder geschikt voor mensen die het neit echt zien zitten om een dansfeest te geven. zij trouwen zowel voor de wet als de kerk smorgens en hun feest start vanaf het middagmaal zodat tegen 21u00 het ten einde loopt

Zo dat zijn de verschillende mogelijke afwijkingen die zeker kunnen naast traditionele feest met diner

Jullie kunnen het dus volledig naar jullie eigen zin invullen

groetjes ELine
05/09/2008

bessie

Meld misbruik7-7-2008 17:55:43

Eerst apart eten en dan een dansfeest lijkt mij wel wat. Zijn er veel zalen waar je dit kan?

Bedankt voor jullie antwoorden!

Saskia

Meld misbruik8-7-2008 23:29:05

Hoi Betty,

ik herken het probleem deels. Op mijn feest zal alleen mijn kant van de familie erbij zijn. De contacten tussen mijn vriend en zijn ouders zijn allesbehalve goed... Dus hij heeft hen er liever niet bij.

Wij hebben een diner in intieme kring. Nadien een receptie voor vrienden en nadien een 'huwelijksfuif'.

Zo hebben we het feest in intieme kring, maar kunnen ook vrienden en collega's mee feestvieren.

Dit is in hetzelfde restaurant. De diner vind plaats op het gelijksvloers, het feest daarna op de eerste verdieping, dat maakt het net zo leuk en interessant!

Nog veel succes met je beslissing!
Saskia
18-07-2009

bessie

Meld misbruik9-7-2008 18:38:30

Bedankt Saskia!

Mijn vriend had gevraagd om over een "oplossing" na te denken.
Nu nog wachten op de vraag :) beetje rare gang van zaken, maar we bespreken nogal veel dus als wij trouwen zal het voor ons beiden niet onverwacht zijn.

Proficiat alvast met je trouw!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...