Nu Online
Momenteel zijn er 702 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

cadeautip

6-7-2008 17:21:58
Hallo trouwertjes,
Ik was gisteren bij een vriendin en toen gaf haar vriend een opmerking over ons rekeningnummer op de huwelijksuitnodiging. We hebben staan: cadeautip en dan een envelopje en ons rekingnummer. We hadden er eerst bij gezet sponsoring van onze honeymoon, maar op aanraden van de drukker hebben we dat zinnetje eraf gehaald omdat de tekst niet mooi paralel liep met de andere tekstjes op de kaart. En wij hadden zoiets van er komen maar tussen de 30 en 40 mensen die ons allemaal goed kennen en die weten dat we het geld gaan begruiken voor onze huwelijksreis, dus hebben we het eraf gelaten. Maar door zijn opmerking ben ik ineens heel hard gaan twijfelen. HIj zei mensen geven niet graag geld en zeker als ze niet weten waarvoor het geld gebruikt zal worden.
Dus nu dacht ik van iedereen een mailtje te sturen met de link van ons prachtige hotel en de uitleg dat hun centjes goed gebruikt zullen worden.
Zou ik dat doen? Wat denken jullie? En hoe formuleer ik dat het best?
Het zijn nog 39 dagen en alles is geregeld, dus ik hoef nergens meer over te stressen. Maar heb toch wakker gelegen van die opmerking...
En ik las pas deze week op het forum dat je een soort huwelijkslijst bij je reisbureau kunt leggen en dat de mensen zo dus een stuk van je reis betalen... maar daar is het nu te laat voor? Of niet?
Groetjes, Tineke
14/08/08

Tineke

Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1026

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik6-7-2008 17:57:10

Hallo,

ik zou helemaal niet meer denken aan die opmerking. Bij ons was het ook zo geformuleerd met een envelopje of een rekeningnummer. Niemand heeft aan ons gevraagd waar we dat geld voor nodig hadden. In tegendeel, mensen vertelden ons dat geld geven wel makkelijk is en goed want als je alles al hebt zijn cadeau's toch meestal verloren. Niet meer aan denken en ik zou het zo laten.

Groetjes,
Isabel

kim
13-9-2008
 Meld misbruik6-7-2008 18:08:15

Ik zou het ook zo laten.
Jullie hebben graag geld als cadeau en de meeste mensen begrijpen dat wel. Ik hoef ook niet absoluut te weten wat er met mijn geld gebeurt als ik dat cadeau geef...
Wij hadden ons adres er maar half op staan :-s. Wel de straat, maar gemeente vergeten. Wij hebben gasten die uit het hele land komen, en ik vond dat ook wel vervelend, maar het is nu zo... Ik laat het daar ook bij.

Dus ik zou zeggen, niets van aantrekken. Dat komt wel goed.

groetjes,
Kim

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik6-7-2008 18:36:21

Het geld is voor jullie toekomst samen... Of dat nu voor jullie reis, huis, huisraad of een toekomstige baby is... dat interesseert de gasten toch niet. Belangrijk is dat zij dat aan jullie geven als geschenk, door jullie vrij te investeren.
Wat een rotopmerking toch. Een koppel dat al samenwoont heeft alles meestal al. Een huwelijkslijst wordt niet meer zo vaak gedaan in vergelijking met vroeger (toen ze trouwden van thuis uit). Wij hebben het gedaan zoals jullie en hebben hierover geen opmerkingen gehad. Trek het je dus niet aan en luister liever naar de drukker dan naar de partner van je vriendin...
Lien, 141 dagen getrouwd :-)))

Wendy
13-9-2008
 Meld misbruik6-7-2008 19:08:22

wij hebben ook ons rekeningnummer eropstaan
"vrijblijvend onze huwelijksrekening"
Kunnen ze ermee doen wat ze willen toch!

We wonen ook al jaren samen en hebben ook alles van huisraad al ...

zou me er verder niet ongerust over voelen hoor

liefs
wendy 13/09/08

Wendy
14-8-2008
 Meld misbruik7-7-2008 8:27:18

Hoi Tineke :-)

Wij hebben ook een klein tekstje met daaronder een envelope en het rekeningnummer... eerlijk gezegd heb ik de afgelopen jaren niets anders gezien bij andere uitnodigingen...
Ik zou er mij echt niet druk in maken hoor. Misschien zegt het meer over hem dan over jou, want ik heb hiermee eerder de indruk dat hij graag zijn buikje rond komt eten, maar er vanaf wil kunnen komen met een goedkoop kadootje...

Groetjes,

Wendy
14/08/2008

wendy
27-9-2008
 Meld misbruik7-7-2008 9:22:23

hallo tineke,
ik zou mij niks aantrekken van die opmerking. bijna elk koppel dat trouwt zet nr of enveloppe op zijn kaartjes. de mensen geven liever geld omdat je daarmee doet wat je zelf wil .ze gaan zich echt niet afvragen wat je daarmee doet hoor. je bespaart hun trouwens ook de moeite om te zoeken naar een geschikt cadeau waar je dan misschien toch niet blij zou mee zijn.
ik zou zeggen ...niks aantrekken en alles laten zoals het is.
succes xxx

Florence
9-8-2008
 Meld misbruik7-7-2008 9:28:01

Hallo,

Er zullen altijd mensen zijn met rotopmerkingen! Niet aantrekken, trouwens de meeste mensen die een beetje mee zijn met hun tijd, die geven liever centen. Ze begrijpen dat als je al samenwoont niet nog eens potten vandoen hebt. Daarbij komt ook dat geld storten of afgeven vele gemakkelijker is dan op zoek gaan naar een cadeau! Trouwens ikzelf ben van het principe van geld te geven. Zeker en vast als je de mensen niet goed kent. Ik geef liever geld, dan een cadeau die ze nadien op ebay doorverkopen! Want dit is tegenwoordig toch echt wel een trend geworden.Of dat het ergens op zolder beland. Het leven is al duur genoeg om u geld aan zoiets te verspillen! Trouwens dat is toch hetzelfde bij een pamperrekening...zeker als het een tweede kindje is...je kan dan toch niet meer verwachten dat de mensen er nog eens een wiegje opzetten...
Soit lig er niet van wakker, want waarschijnlijk zou die persoon hetzelfde doen als hij in jouw plaats was!!!

Groetjes

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik7-7-2008 11:33:01

hoi,

ik ben dit jaar zelf getrouwd en heb ook nog eens uitnodigingen gekregen voor 9 andere trouws en bij IEDEREEN werd met enveloppen en rekeningnummers gewerkt! Da's echt wel het normale principe, hoor, niets aantrekken van zo'n opmerking. Mensen vinden het echt gemakkelijk om niets te moeten gaan kopen. Zo'n stukje van je reis betalen is wel fijn maar je moet weten dat daardoor veel geld naar het bureau vloeit ipv rechtstreeks naar jou. Laat het zo, mensen gaan het raarder vinden als je plots een uitleg wil geven dan als je niets zeg.

Genieten en loslaten is de boodschap!!

succes
Kim

Tineke

Meld misbruik7-7-2008 19:29:49

Bedankt voor de opbeurende woorden!
Liefs, Tineke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info