TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Marieke
18-4-2009
|
7-7-2008 16:41:46
Dag Els,
Wij hebben zowat 7 feestzalen bezocht ofzo, niet te snel beslissen, want na elke feestzaal had ik wel zoiets van, ja, wow, tot ge eens begint na te denken & te rekenen.
Belangrijk is, nemen jullie prijs per fles of een forfait voor de hele avond? Je moet rekenen dat zo een forfait niet goedkoop is & dat je wel al met échte drinkers moet zitten om het "eruit" te halen bij wijze van spreken. Vele feestzalen zullen je zeggen van 0.5 fles wijn per persoon, maar je moet rekenen met voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht, ... dat elke persoon toch wel +- 1 fles opdrinkt (witte wijn, rode wijn, aperitief), dus laat u zeker niet "vangen" aan de praatjes.
Ook kijken naar, prijs receptie, wat zit erin: hapjes, glazen pp, ... Vb. ik heb prijzen gezien gaande van 25 € fles cava -> 40 € fles cava, klein verschil...
Zéker goed vergelijken, van welke regio ben je? Ik heb nog paar offertes ...
Groetjes & succes
Marieke 18/04/2009 honnay@hotmail.com
|
|
miek
21-3-2009
|
7-7-2008 16:45:58
Ik denk dat het belangrijk is dat jullie een goed gevoel hebben bij de zaal. Ik weet dat dit een beetje zweverig klinkt, maar het is belangrijk dat het klikt tussen jou en de eigenaars. Verder vond ik het belangrijk dat het ONS trouwfeest zou zijn. In sommige zalen word je in een stramien geduwd van: "dit is hoe een trouwfeest hier in onze zaal verloopt" - wat ik dus niet leuk vond! Het is ons feest, en de uitbaters moeten rekening houden met onze ideeën en wensen. De prijs is ook wel belangrijk, goed oppassen voor allerlei extra's... Sommige zalen vragen bv. 3 euro voor stoelhoezen extra, of 10 euro per tafel voor de versiering... Zorg dat je al deze extra's goed op voorhand kent! Ook de grootte is belangrijk! 150 mensen in een zaal voor 150 is mi niet ideaal - dan wordt je er echt in gepropt. Neem beter ietsje te ruim, da's aangenamer. Als je familie/vrienden van ver komen: ligging in buurt van autostrade? Denk dat dat het voornaamste was, als ik nog aan andere dingen denk, dan laat ik het weten!
|
|
miek
21-3-2009
|
7-7-2008 17:00:58
excuseer voor de dt fout in mijn vorige post... word je erin gepropt uiteraard!
|
|
Els
17-7-2010
|
7-7-2008 17:34:29
fiogf49gjkf0d Miek, eerst al bedankt voor de tips! Wij zijn van de regio rond Aalst, dus zoeken we een feestzaal in Oost-Vlaanderen of Vlaams Brabant. Stuur offertes maar door, zelfs al is het van andere regio's, dan kan ik daar ook al een idee van krijgen hoe de prijzen liggen: els.verstichel1@telenet.be Groetjes, Els
|
|
Marie
13-6-2009
|
7-7-2008 17:45:41
- Waar gaat de receptie plaatsvinden? Kan je buiten bij mooi weer, maar ook: is er voldoende plaats bij slecht weer? - Hoe verloopt het dessertenbuffet: gaat het geen knoeiboel worden na de eerste ronde, wordt er bijgevuld, blijft het de hele avond staan, ... - Hoe groot kan de ere-tafel zijn, hoe worden de tafels geschikt, zijn er ronde of vierkante tafels? - Hoe zit het met een DJ (hebben zij een huis-DJ of anders suggesties en misschien een klankinstallatie)?
Ik vond dat je redelijk snel ziet of je met kwaliteit te maken hebt of niet. Gewoon de mensen laat praten. Het voelt ook direct goed aan als een zaal bij jullie 'past'.
Veel plezier!
|
|
miek
21-3-2009
|
7-7-2008 18:57:09
els, zal eens kijken wat ik op pc heb, en dat doorsturen (als ik het niet gedeletet heb, gezien zaal vasligt). marie: inderdaad: ook erg belangrijke zaken! wij hebben uiteindelijk gekozen voor de eerste zaal waar we zijn gaan kijken... de uitbater zei zelf: ga eerst nog wat andere zalen bekijken, en beslis dan pas, dan heb je een beter idee. dat vond ik nu eens sympathiek, dat hij niet per se zijn zaal wilde opdringen aan ons! een receptie ruimte is ook belangrijk, bij één zaal (merelbeke) was er maar één ruimte, en moesten planten voor een afscheiding zorgen tussen de tafels en de receptie. leek me niet leuk voor de gasten s middags... je ziet dan alles staan voor s avonds, is niet zo fijn! in een andere zaal in merelbeke was de receptieruimte duidelijk te klein voor ons (minstens 200 personen op receptie); de uitbater zei dat het niet erg was, omdat de mensen toch niet tegelijkertijd komen... kan wel zijn, maar ik wil niet dat op het drukste moment van de receptie er geduwd moet worden om in de zaal te passen! wat ik ook belangrijk vind is de geluidsinstallatie, er zijn zalen waar je het geluid op de dansvloer luider kan zetten, en waarbij je aan de tafels toch nog met elkaar kan communiceren! dat is voor mij erg belangrijk (toen ik dat ergens meldde, zei de uitbaatster: ja, het is niet omdat gij niet graag danst, dat we de muziek stil moeten zetten, de mensen komen wel om te dansen he! ... euh... en als ik nu vrienden heb die gewoon liever babbelen ipv te dansen???)
succes met je zoektocht! miek
|
|
Liesbeth
16-5-2009
|
8-7-2008 0:23:56
Hallo iedereen, ik ben van regio aalst-dendermonde en ook op zoek naar een feestzaal, dus als jullie nog info hebben die ik kan gebruiken.. mijn adres : kabouterinneke@yahoo.com en alvast bedankt!!
|
|
Els
17-7-2010
|
8-7-2008 8:51:30
Hey Liesbet, wanneer trouwen jullie? Hebben jullie al feestzalen bezocht? Els
|
|
Liesbeth
16-5-2009
|
13-7-2008 22:00:31
hey els wij hebben onze datum op 29/08/09 gezet, voorlopig afhankelijk of we een feestzaal vinden gaan we die nog verschuiven. Ik hoor namelijk langs alle kanten dat volgende zomer waarschijnlijk al helemaal volgeboekt zal zitten en begin al wat bang te worden! Ik heb de laatste weken een selectie gemaakt van de zalen die ik wil bezoeken, en ga dat de volgende 2 weken doen.. En jij?
Groetjes
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|