Nu Online
Momenteel zijn er 452 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vragen bij keuring feestzaal

7-7-2008 16:16:14
Hey iedereen! Deze week gaan we op zoek naar onze droom-feestzaal. Welke vragen stellen jullie allemaal aan de mensen van de zaal? Kwestie dat ik daar niet met mijn mond vol tanden sta en ze ons vanalles kunnen wijsmaken...
Bedankt!

Els
17-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 541

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik7-7-2008 16:41:46

Dag Els,

Wij hebben zowat 7 feestzalen bezocht ofzo, niet te snel beslissen, want na elke feestzaal had ik wel zoiets van, ja, wow, tot ge eens begint na te denken & te rekenen.

Belangrijk is, nemen jullie prijs per fles of een forfait voor de hele avond?
Je moet rekenen dat zo een forfait niet goedkoop is & dat je wel al met échte drinkers moet zitten om het "eruit" te halen bij wijze van spreken.
Vele feestzalen zullen je zeggen van 0.5 fles wijn per persoon, maar je moet rekenen met voorgerecht, tussengerecht, hoofdgerecht, ... dat elke persoon toch wel +- 1 fles opdrinkt (witte wijn, rode wijn, aperitief), dus laat u zeker niet "vangen" aan de praatjes.

Ook kijken naar, prijs receptie, wat zit erin: hapjes, glazen pp, ...
Vb. ik heb prijzen gezien gaande van 25 € fles cava -> 40 € fles cava, klein verschil...

Zéker goed vergelijken, van welke regio ben je?
Ik heb nog paar offertes ...

Groetjes & succes

Marieke
18/04/2009
honnay@hotmail.com

miek
21-3-2009
 Meld misbruik7-7-2008 16:45:58

Ik denk dat het belangrijk is dat jullie een goed gevoel hebben bij de zaal. Ik weet dat dit een beetje zweverig klinkt, maar het is belangrijk dat het klikt tussen jou en de eigenaars. Verder vond ik het belangrijk dat het ONS trouwfeest zou zijn. In sommige zalen word je in een stramien geduwd van: "dit is hoe een trouwfeest hier in onze zaal verloopt" - wat ik dus niet leuk vond! Het is ons feest, en de uitbaters moeten rekening houden met onze ideeën en wensen. De prijs is ook wel belangrijk, goed oppassen voor allerlei extra's... Sommige zalen vragen bv. 3 euro voor stoelhoezen extra, of 10 euro per tafel voor de versiering... Zorg dat je al deze extra's goed op voorhand kent! Ook de grootte is belangrijk! 150 mensen in een zaal voor 150 is mi niet ideaal - dan wordt je er echt in gepropt. Neem beter ietsje te ruim, da's aangenamer. Als je familie/vrienden van ver komen: ligging in buurt van autostrade? Denk dat dat het voornaamste was, als ik nog aan andere dingen denk, dan laat ik het weten!

miek
21-3-2009
 Meld misbruik7-7-2008 17:00:58

excuseer voor de dt fout in mijn vorige post... word je erin gepropt uiteraard!

Els
17-7-2010
 Meld misbruik7-7-2008 17:34:29

fiogf49gjkf0d
Miek,
eerst al bedankt voor de tips! Wij zijn van de regio rond Aalst, dus zoeken we een feestzaal in Oost-Vlaanderen of Vlaams Brabant. Stuur offertes maar door, zelfs al is het van andere regio's, dan kan ik daar ook al een idee van krijgen hoe de prijzen liggen: els.verstichel1@telenet.be
Groetjes,
Els

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik7-7-2008 17:45:41

- Waar gaat de receptie plaatsvinden? Kan je buiten bij mooi weer, maar ook: is er voldoende plaats bij slecht weer?
- Hoe verloopt het dessertenbuffet: gaat het geen knoeiboel worden na de eerste ronde, wordt er bijgevuld, blijft het de hele avond staan, ...
- Hoe groot kan de ere-tafel zijn, hoe worden de tafels geschikt, zijn er ronde of vierkante tafels?
- Hoe zit het met een DJ (hebben zij een huis-DJ of anders suggesties en misschien een klankinstallatie)?

Ik vond dat je redelijk snel ziet of je met kwaliteit te maken hebt of niet. Gewoon de mensen laat praten.
Het voelt ook direct goed aan als een zaal bij jullie 'past'.

Veel plezier!

miek
21-3-2009
 Meld misbruik7-7-2008 18:57:09

els, zal eens kijken wat ik op pc heb, en dat doorsturen (als ik het niet gedeletet heb, gezien zaal vasligt).
marie: inderdaad: ook erg belangrijke zaken! wij hebben uiteindelijk gekozen voor de eerste zaal waar we zijn gaan kijken... de uitbater zei zelf: ga eerst nog wat andere zalen bekijken, en beslis dan pas, dan heb je een beter idee. dat vond ik nu eens sympathiek, dat hij niet per se zijn zaal wilde opdringen aan ons!
een receptie ruimte is ook belangrijk, bij één zaal (merelbeke) was er maar één ruimte, en moesten planten voor een afscheiding zorgen tussen de tafels en de receptie. leek me niet leuk voor de gasten s middags... je ziet dan alles staan voor s avonds, is niet zo fijn! in een andere zaal in merelbeke was de receptieruimte duidelijk te klein voor ons (minstens 200 personen op receptie); de uitbater zei dat het niet erg was, omdat de mensen toch niet tegelijkertijd komen... kan wel zijn, maar ik wil niet dat op het drukste moment van de receptie er geduwd moet worden om in de zaal te passen! wat ik ook belangrijk vind is de geluidsinstallatie, er zijn zalen waar je het geluid op de dansvloer luider kan zetten, en waarbij je aan de tafels toch nog met elkaar kan communiceren! dat is voor mij erg belangrijk (toen ik dat ergens meldde, zei de uitbaatster: ja, het is niet omdat gij niet graag danst, dat we de muziek stil moeten zetten, de mensen komen wel om te dansen he! ... euh... en als ik nu vrienden heb die gewoon liever babbelen ipv te dansen???)

succes met je zoektocht! miek

Liesbeth
16-5-2009
 Meld misbruik8-7-2008 0:23:56

Hallo iedereen,
ik ben van regio aalst-dendermonde en ook op zoek naar een feestzaal, dus als jullie nog info hebben die ik kan gebruiken..
mijn adres : kabouterinneke@yahoo.com
en alvast bedankt!!

Els
17-7-2010
 Meld misbruik8-7-2008 8:51:30

Hey Liesbet, wanneer trouwen jullie? Hebben jullie al feestzalen bezocht?
Els

Liesbeth
16-5-2009
 Meld misbruik13-7-2008 22:00:31

hey els
wij hebben onze datum op 29/08/09 gezet, voorlopig afhankelijk of we een feestzaal vinden gaan we die nog verschuiven. Ik hoor namelijk langs alle kanten dat volgende zomer waarschijnlijk al helemaal volgeboekt zal zitten en begin al wat bang te worden! Ik heb de laatste weken een selectie gemaakt van de zalen die ik wil bezoeken, en ga dat de volgende 2 weken doen..
En jij?

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info