Nu Online
Momenteel zijn er 620 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kastelen rond Gent

9-7-2008 10:32:16
Hi allemaal,

Het is blijkbaar een droom van mijn vriend om in een kasteel te trouwen. Deze setting lijkt me wel heel romantisch, maar is de prijs dan ook niet stukken meer dan in een gewone (sjieke) zaal? Kunnen jullie een vergelijking geven van prijzen? Weten jullie mooie, prijselijke kastelen in de omgeving van Gent?
Alvast super merci voor de reacties!

Groetjes, Gwendolyn

Gwen
25-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 2309

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik9-7-2008 11:46:03

fiogf49gjkf0d
Dag Gwen,

Wij houden ons feest in het Park Van Beervelde, is niet in het kasteel zelf, maar in de oude koetshuizen, echt prachtige zaal, je moet wel zelf voor traiteur zorgen, wij hebbn voor de Feestarchitect uit Lochristi gekozen (werken samen met het Park Van Beervelde).

Je hebt ook het Kasteel Van Lebbeke, maar heb hier al mindere reacties gezien (arrogante eigenaars),
Kasteel van Zwijnaarde (heb ik ooit info aangevraagd -> nooit gekregen).

Succes

Marieke
18/04/2009

Patricia
14-2-2009
 Meld misbruik9-7-2008 11:59:43

Ik ben ooit eens voor een event gaan eten in het kasteel van Wippelgem (http://www.kasteelvanwippelgem.be ) en dat is goed meegevallen! Van de prijs heb ik geen idee...
Als je voor een speciale en romatische setting gaat, kan ik zelf ook wel het Godshuis aanraden (halfuur van Gent). Heeft ook die magische sfeer! Prijs van onze zaal is 400 euro, gemiddelde maaltijd is 75 euro, drankenforfait 4h is 10 euro.

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik9-7-2008 12:11:43

Mijn zus is in 2004 getrouwd in Kasteel Coninckdonckx en dat was dik in orde hoor... Vriendelijke mensen, goede bediening, mooi decor voor foto's en zo.
Er was daar maar 1 minpuntje en dat is dat de receptie in diverse 'salons' doorging (het volk was dus nooit echt samen) maar ik heb daar weinig mensen over horen klagen die dag...
Succes!
Lien, 144 dagen getrouwd :-)))

Darcy
9-8-2008
 Meld misbruik9-7-2008 17:49:53

fiogf49gjkf0d
Wij trouwen op 8 augustus in het kasteel van Saffelare, ons feest is binnen en onze huwelijksviering is in de tuin, dat heeft toch iets magisch vind ik. Wat de prijs betreft gaan we wel meer geven maar het is dan ook allemaal heel goed (we hebben menu al gaan proeven). En voor de foto's hoeven we ons ook al niet te verplaatsen want de locatie is al ideaal. Nog veel succes met je zoektocht!
Darcy
08/08/08

Stefanie
20-9-2008
 Meld misbruik9-7-2008 21:04:56

Het Kasteel van Wippelgem sluit op 1 oktober zijn deuren. Ik wou daar heel graag trouwen en het was nog beschikbaar op 19/9, maar wilde niet het risico lopen dat ons feest dan zou tegenvallen.

Je hebt ook het Carelshof in Gent, maar weet niet of dat goed is.

Domein 't Meersdael heb je in Moerbeke.

Het Godshuis in St-Laureins is geen kasteel, maar een historisch pand dat enkele jaren geleden gerestaureerd werd. Het is heel speciaal, maar wel duur. Je moet ook huur voor je zaal betalen (400-1000 euro) en bijbetalen voor bvb stoelhoezen, wat de prijs snel doet oplopen natuurlijk.

Marijke
2-8-2008
 Meld misbruik10-7-2008 11:49:42

Wij trouwen in kasteel Coninxdonck. Je kan het daar zo duur maken als je zelf wil; prijzen kan je bekijken op hun website.
Heel vriendelijke mensen waar je alles aan kan vragen. En het eten is suuuuuper lekker (hebben vorige week proefmenu gedaan)

Nog kasteels in omgeving gent: kasteel van Saffelaere (denk de pinte), kasteel carelshof in st amandsberg, kasteel van laarne, kasteel van zwijnaarde

Ann
8-8-2008
 Meld misbruik10-7-2008 17:49:11

Wij hebben ons feest op 8 augustus in het kasteel van Zwijnaarde. Prachtige locatie, en alles op en top verzorgd. (we zijn er al eens gaan eten). De prijzen zijn natuurlijk ietsje meer dan een feestzaal, maar wij vinden het toch dat geld waard (alé, dat hopen we toch te kunnen zeggen na onze trouw...)
Echt een aanrader hoor!

Groetjes,
Ann

Joke
6-12-2008
 Meld misbruik10-7-2008 22:22:19

ga echt eens naar het godshuis kijken! supermooie zalen!!!! ik heb eigenlijk een beetje spijt da we daar niet konden trouwen, was onze eerste keuze, maar was toch iets te ver weg voor de families...

Sophie
9-8-2008
 Meld misbruik14-7-2008 10:09:20

Hey Gwendoline,

Wij trouwen volgend jaar in augustus en zouden ook graag in een kasteel trouwen.

Hebben jullie ondertussen nog positieve / negatieve reacties gehoord?

Groetjes, Sophie en Benedikt

kelly

Meld misbruik1-8-2008 0:34:48

beste Gwendolyn,

Kasteel Sanderling is hier een absolute aanradder. Het kasteel wordt gerund door men mama en trouw er zelf op 6 september 2008. Het is een prachtlocatie met veel romantiek.Je kan er zowel binnen als buiten trouwen. Het eten is er subliem en het personeel is super. Ik zeg dit nu niet omdat het van men mama is, maar gewoon uit ervaring. www.kasteelsanderling.com

Als je nog vragen hebt, aarzel niet mij te contacteren. van_den_dries_kelly@hotmail.com

Groetjes
Kelly

Gwen
25-4-2009
 Meld misbruik1-8-2008 10:54:31

voor Sophie en Benedikt,
Wij hebben ondertussen Kasteel Coninxdonck (Gentbrugge), Kasteel van Zwijnaarde en Kasteel Carelshof bezocht. Persoonlijk vonden we Coninxdonck het mooiste en beste qua indeling van de feestzaal (in Carshof was de dansvloer vb in de inkomhal, niet in de eetzaal zelf, wat we een beetje gek vonden). Conincxdonk had ook een erg mooie tuin voor receptie. De zaal leek ons net iets te klein voor wat wij wilden (hebben ondertussen voor Salons De Roskam gekozen), maar wel zeker onze 2e keuze!! Succes!!

Gwen

Valerie
13-6-2008
 Meld misbruik3-9-2008 16:37:34

hallo,
kasteel sanderling is inderdaad super van locatie, maar als je hiervoor kiest, zorg er dan voor dat je alles op papier laat zetten van regelingen.
Bij ons hebben ze twee weken voor ons feest ineens de prijs met 8% opgeslagen en we konden dus niet weigeren of ons feest ging nie door. Ook ons dessertbuffet is te vroeg weggehaald en mijn bruidstaart heb ik zelf nie gekregen.
Opletten dus!!

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info