TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sylvia
9-5-2009
|
9-7-2008 13:14:23
fiogf49gjkf0d Hallo, trouwen is inderdaad niet goedkoop dat moet je mij niet vertellen. maar er zijn wel heel wat dingen waar je op kan besparen. Trouwen op vrijdag is niet alleen op de gemeente goedkoper als je er dan moet voor betalen dan op een zaterdag bovendien kan je dan ook trouwen in de namiddag dus je hebt geen lunch voor je suite nodig. Feestzalen zijn niet zo vaak uitgeboekt op een vrijdag omdat iedereen perse op een zaterdag wil dus krijg je korting of kan je makkelijker korting vragen ze zijn blij dat ze dan ook een feest hebben, in sommige gevallen kan je vragen als je geen korting krijgt in de vorm van cash geld dat zij de DJ betalen zij kunnen dit toch inbrengen dus das voor hen echt een kleintje, moet je wel vragen want ze stellen dat nooit zelf voor. overleg of je echt een ceremoniemeester wil en wat wil je daar dan van want misschien kan een goede vriend dat ook voor jullie doen de meeste voelen zich geeerd en doen het graag wel goed afspreken op voorhand wat jullie willen dat hij of zij doet als je iemand kiest die verantwoordingsgevoel heeft da gaat dat super goed. Uitnodigingen kan je makkelijk zelf maken eenders op welke manier heeft wel wat tijd nodig maar gewoon proberen, op de pc bv wat mooie foto´s digitaal bij elkaar zetten en zoiets als JA of wijtrouwen met datum deze dan laten afdrukken bij fotograaf of bv Bij Pixum.be kan je zelfs met randje er rond en heel goedkoop en super kwaliteit foto´s afdrukken deze op een kaartje kleven vanbinnen beetje tekst en uitleg in een envlop en klaar deel ze uit in de plaats van met de post dat scheelt postzegels, als je genoeg foto´s laat afdrukken kun je ze ook gebruiken op de menu´s, op dezelfde manier kan je ook bedankingsfoto´s maken. plaatsnaamkaarjes enz gewoon zelf maken. Fotografen kosten ontzettend veel geld, maar je kan bv naar een kunstacsdemie gaan waar het vak fotografie is hier zitten vaak hobbyfotografen die al jaren fotograferen en echt top werk leveren je kan eerst wat werk van hen bekijken zij vinden het erg leuk om te foto´s voor je te maken en het kost enkel het materiaal vaak je album maak je dan weer zelf of digitaal kan je ook een fotoalbum bestellen kan je zelf lekker kiezen hoe of wat en met of zonder tekst erbij. Voor een visagiste geef een mylene avond een maand ervoor met een paar vriendinnen en ze komen gratis je bruidsmake-up op de dag zelf doen een kapper neem je best je eigen kapper die kent jou en je stijl. Bloemen niet zeggen dat het een bruidboeket is want dan betaal je dik meer en zeker een aantal bloemisten vragen, kijk ook in je fanilie of vrienden of er geen mensen zijn die op bloemschikken zitten of waren zij kunnen bv de bloemstukken voor de kerk of tafelversiering maken ook het boeket maar dan moet je het op voorhand echt eerst uitproberen dat het een hele dag mooi blijft want het moet toch mooi strak zitten dat het niet uit een valt. versier zelf je zaal tenzij de zaal het gratis doet. Trouwringen laten maken naar jullie ontwerp is niet perse duurder BV. www.juwelen-mika.be zij maken ook op vraag en zijn niet duur is in het antwerpse. Een jurk laten maken kan een pak schelen ten opzichte van een merk jurk als je foto´s en prentjes meeneemt maken ze het naar jou zin en budget, of het nu een merk is of neit zie je toch niet langs buiten, bovendien is je jurk dan exclusief voor jou ontworpen klinkt ook goed he. belangrijk is de dingen goed te vergelijken en zeker niet het eeste het beste nemen maar ook niet treuzelen dan is het misschien al weg of bezet. een zaal in noord-antwerpen weet ik zo direct niet maar als je er niet mee zit een beetje te rijden alle is Autostrade is www.bauwmans.be wel een aanrader niet duur super kwaliteit eigen zaal maar ook op locatie in Haasdonck ik denk is 25 min van Ekeren of ze doen ook feesten in de gekke Haan super ambiente in moulin rouge stijl dat is in Kallo ook 25min ongeveer www.degekkehaan.be echt een super aanrader en binnen budget haalbaar. verderkan ik nog zeggen durf over de grens rijden in nederland zijn veel prilletjes goedkoper bv blokker en kruidvat heb je hier niet maar bv. ook Xenos. ik hoop dat je een beetje geholpen bent. groetjes Sylvia
|
|
aline
13-6-2009
|
9-7-2008 13:25:29
Bedankt voor de tips, ik houd ze zeker in gedachte! Van de kaartjes en bloemen vind ik super! thx
|
|
Hilde
14-6-2008
|
9-7-2008 14:06:13
Hoi Aline
Eerst en vooral, gefeliciteerd met jullie aanstaande huwelijk! Wij zijn zelf getrouwd de dag dat we 7 jaar samen waren! Voor de zaal: wij hadden 't Fortje in Deurne. Misschien kan je eens bekijken of het qua afstand redelijk te doen is? Ze hebben twee zalen die apart of samen kunnen gehuurd worden (eentje bv om te eten) en hebben ook catering als je dat wilt. Dessertenbuffet hebben wij zelf geregeld en dat was geen probleem. Bij ons in Berchem was trouwen op zaterdag gratis, enkel ons trouwboekje moesten we betalen. Voor een kerkelijk huwelijk informeer je best bij de pastoor. Onze kledij heb ik op vakantie in Italië gekocht. Daar was het toen solden, ik had géén traditionele bruidsjurk. Maar ik veronderstel dat je hier ook wel mooie jurken voor een redelijke prijs op dek op kunt tikken. Op dit forum staan er regelmatig tips en info. Onze uitnodigingen heb ik zelf gemaakt. Had bij AVA het papier en de omslagen gekocht en zelf aan de slag gegaan. Iedereen dacht dat het van de drukker kwam ;-) Bedankingen: ook bij AVA gekocht Foto's: wij hadden Christ Vilez als fotograaf en hij is steengoed en niet duur. Ik weet niet of zijn prijzen ondertussen veranderd zijn? Je kan altijd een kijkje nemen op de site. En verder google en rekenen :-) Binnenkort verwachten we ons foto-pakket en gaan we ook weer zelf aan de slag. Als dj hadden wij het team van Erima. Hun prijs is laag en toch zijn ze heel goed, de dansvloer stond de hele avond vol. Boeket: ik heb mijn boeket zelf gemaakt alsook de bloemversiering voor de zaal. Had bloemen deels op de markt gekocht en deels in Nederland (Bergen op Zoom en Roosendaal) Daar kwam ook ons dessertenbuffet vandaan trouwens! En qua prulletjes: inderdaad, de grens over, Ava en goed rondkijken. Kapster en make-up werd gedaan door Joline van Kajos Enkel aan onze ringen hebben we meer uitgegeven, die komen van Picard uit Sint Antonius Zoersel. Nog heel veel voorbereidingsplezier. Groetjes Hilde
|
|
an
|
10-7-2008 0:09:32
@ Hilde Hey hilde , grappig om te lezen Lijkt wel mijn verhaal , maar het onze komt er bijna aan ! Zelfde zaal , zelfde idee over de kaartje , ook zelfgemaakt met papier van AVA . En dan nog dezelfde kapster/visagiste !
En was jullie dag geslaagd ? Wij zijn aan het aftellen Groetjes
|
|
Hilde
14-6-2008
|
10-7-2008 8:21:18
Hé An
Dat is inderdaad wel heel grappig!! Onze dag was super. Het is ondertussen alweer bijna een maand geleden! Gaat zooo snel. Zelfs het weer hielp mee: tijdens de momenten aan het districtshuis en de fotoshoot was het droog én zonnig! :-) Héél veel succes met jullie bruiloft. Hoe lang moet je nog aftellen? Groetjes Hilde
|
|
an
|
10-7-2008 11:25:11
Hallo Hilde Wij trouwen op 30 augustus 2008 ! Voor ons een speciale datum , want die dag zijn we 10 jaar samen ! Waar hebben jullie foto's genomen ? Wanneer was jullie trouw ? We zijn 21/06 nog in de zaal geweest , toen was Werner nog druk bezig voor een feest . maar dan was de zaal al wel wat aangekleed en werd er nog deco geleverd . Groetjes
|
|
Hilde
14-6-2008
|
10-7-2008 11:51:19
Hoi An
Wij zijn getrouwd op 14/06/08. Werner had inderdaad de daaropvolgende weken nog enkele feesten. We hebben zelf de zaal een stukje aangekleed: ik had deco gemaakt voor de kaders die er hangen (basketbalfoto's vonden we nu niet écht super) en die hebben we achtergelaten in geval iemand ze ook wilde gebruiken. Voor de ramen had ik afwisselend bloemstukjes aan lint en geurtasjes gemaakt. Onze foto's gingen door in 't Fort van Mortsel en op linkeroever. Blijkbaar is fort Edegem ook iets moois? Of één van de musea, Bourla,... Ik wens jullie alvast een even mooie dag als wij hadden! Groetjes Hilde
|
|
Sofie
6-9-2008
|
10-7-2008 16:57:49
Wij trouwen op 5 september en ons feest gaat door op 6 sptember in de Volkslust in Merksem. Die zaal is helemaal vernieuwd en ziet er nu super uit! Daar zou ik zeker eens gaan kijken. De zaal is echt heel goedkoop maar je moet wel zelf nog voor de catering zorgen (drank is er wel)
Veel succes met jullie voorbereidingen! Sofie
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|