Nu Online
Momenteel zijn er 264 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ik zie het niet meer zitten :-/

10-7-2008 8:49:47
Hoi bruidjes!
Zaterdag trouwen wij maar ik ben hélemaal op! Alle stress, al het mislopen van dingen, het teveel bemoeien van ouders, hoogoplopende ruzies met mijn toekomstige, het wordt mij allemaal wat teveel?
Zijn er zo nog bruidjes die dit voorhebben of ben ik dan de enige en wilt dit meer zeggen over de relatie met mijn vriend die misschien toch niet zoooo goed is?! Ik weet het niet goed meer. De laatste dagen heb ik al zoooveel keer zin gehad om alles af te blazen, iedereen af te zeggen of gewoon zaterdag nee te zeggen en weg te gaan!
Het is erg om te zeggen maar eigenlijk zal ik bijna blij zijn als die dag voorbij is en dat we op huwelijksreis naar het warme cyprus kunnen vertrekken!
Aan alle andere bruidjes die nu zaterdag trouwen; veel succes en geniet ervan, koop allemaal een paraplu, dan blijft het zeker droog ;-).

Groetjes,
Dorien

dorien

Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 2500

Hilde
14-6-2008
 Meld misbruik10-7-2008 9:03:34

Hé Dorien

Ik ken het gevoel, heb dit ook héél erg gehad. Dacht ook: ik zeg nee en ga lopen!
Tip: het is nog twee dagen voor zaterdag, probeer één dag, of minstens een halve, even helemaal niks te doen voor de bruiloft, gewoon iets helemaal anders. Alleen, of met je aanstaande. Bij mij hielp dit enorm.
Héél veel sterkte.
Knuffel
Hilde

Inge
27-9-2008
 Meld misbruik10-7-2008 9:09:17

Hallo Dorien,
Ik begrijp best dat de spanningen hoog oplopen, maar dat zegt niks over jullie relatie, enkel over jezelf, je wil nu eenmaal (en dat wil ieder bruidje denk ik) dat alles perfect is, en er is zoveel te regelen, zoveel dingen te doen die je niet gewoon bent, waar je geen ervaring in hebt,... Maar dat alles is volkomen normaal geloof me.
Zolang je op dit moment toch nog iedere dag opnieuw iets regelt wat nog niet in orde is, is een teken dat je het nog altijd niet opgeeft, dat je ervoor wil gaan, dat je zal stralen. En wees gerust, je zal wel stralen. En loopt er iets mis, blijf niet bij de pakken zitten, maar kijk naar het volgende wat wel loopt zoals je droomde. En je zal zien, alles verloopt goed.
Sterkte hè en het komt wel goed. Ik geloof dat het de stress meer dan waard zal zijn, ook in jouw geval.
Groetjes
Inge
P.S. Waarschijnlijk zal ikzelf dit berichtje net voor onze dag nog eens moeten herlezen om er moed uit te putten. Maar je moet erin geloven.

Mieke
1-8-2008
 Meld misbruik10-7-2008 9:35:37

Hoi Dorien

Toen jullie beslisten om te trouwen, dan was dit een weloverwogen beslissing, iets waar jullie samen van droomden. Op dit moment is er zoveeeeel stress en de schrik dat er ook maar iets foutloopt. Dit heeft niks te maken met jullie liefde voor elkaar. Gisterenavond nog werkte ik aan onze huwelijksviering en mijn toekomstige zat naast me maar was heel "subtiel" naar de televisie aan het kijken. Ik heb echt het gevoel dat ik al die maanden er helemaal alleen voor sta. En soms denk ik ook wel even "is dit echt iets dat hij ook graag wil?". Er zijn dan 100 vragen die in mij opkomen over onze relatie. Na een nachtje slapen voel ik me dan weer helemaal anders. Ik zal ook blij zijn dat ik de week erna op het strand lig in het zonnetje aan NIKS te denken!!!

Groetjes,
Mieke

sofie
12-7-2008
 Meld misbruik10-7-2008 10:05:59

hey meid

ik trouw ook zaterdag en de stress is ook duidelijk aanwezig; mijn verloofde en ik hebbe vorige week laaiende ruzie gehad, de trouw afblazen heeft hij ook gezegd en hierdoor weten we nu alle twee dat we zeker zijn van elkaar, heb je al eens geprobeerd om met hem erover te prate? het kan helpe. de stress wordt te veel omdat je nog zoveel moet doen en je weet da je ni veel tijd meer hebt. mijn dag zou 48 uur moeten duren om alles rustig te kunnen doen en er van te geniete. ik begin zo dadelijk aan mijn dagje, beginne rond rijde en zogen dat alles is waar het moet zijn, deze namiddag mijn haar laten kleuren en deze avond nog wat broeken enzo gaan komen voor mijn ventje want de meeste broeken zijn te klein om mee tenemen op huwelijksreis; dat komt er ook nog eens bij.
hoop dat het zaterdag droog blijft, maar heb mijn twijfels, we rijden met koetsen dus hopelijk hebben we een beetje geluk en mijn paraplu ligt al lang klaar :-)

bye
Sofie

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik10-7-2008 10:18:18

hallo Dorien
bij ons is het nog 2weken tot ons huwelijk en ik begin de stess bij momenten ook al te voelen hoor. En dan al die mensen die vragen 'en begint het al te kriebelen'. Ze zouden beter zwijgen...
Ik heb bij momenten ook al gedacht, dat het maar gauw voorbij is, en kort daarna voel ik me dan schuldig omdat ik zoiets durfde denken want het is tenslotte ik die altijd van een droomjurk en bruiloft met alles erop en eraan gedroomd heb...
Ik wil maar zeggen, stress doet soms rare dingen met mensen en ik denk dat het een normale (vlucht)reactie is om van alles te willen weglopen.
Maar de dag zelf zal dat wel allemaal van ons afvallen hoor. Ik geloof niet dat het wil zeggen dat je relatie slecht zit. Het is normaal zo kort voor het huwelijk dat je even panikeert, dat heb ik ook en ik ben ook héél emotioneel, zou zo kunnen gaan huilen om niks.
Je bent niet alleen meisje en nadien zullen we hier wellicht om lachen...

Kim
2-8-2008
 Meld misbruik10-7-2008 11:14:32

Hoi,
Ik heb dit met momenten ook gehad hoor! We staan nu 3 weken voor onze trouw en bij ons is het meeste wel in orde. Maar ook alleen maar dankzij mij, want mijn verloofde heeft er niet veel voor gedaan. Mijn stressmomenten zijn gelukkig voorbij zodat ik nu terug wat kan genieten, maar ze zullen ongetwijfeld nog wel terugkomen enkele dagen voor de trouw.
We hebben ook al hoogoplopende discussies gehad, maar dit zegt niets over jullie relatie... ben ik zeker van!
Hou er de moed in, het zal het allemaal waard zijn! niet te veel stressen, gewoon go with the flow!
Kim
02/08/08

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik10-7-2008 11:57:06

waarom pushen jullie haar allemaal om wél te trouwen? misschien is nu alles afzeggen wel beter dan volgende maand te willen scheiden?

Soetkin
26-4-2008
 Meld misbruik10-7-2008 13:18:49

Hey,

Zelf had ik soms ook het gevoel dat het me allemaal wat te veel werd, vooral omdat mijn vriend niet echt hielp bij de voorbereidingen. Wij vrouwen hebben gewoon een beeld van dé dag in ons hoofd en het plaatje moet kloppen. Mannen ( en de familie) zijn daar gewoonweg niet zo mee bezig.
Hol jezelf nu gewoon niet voorbij. Regel alleen nog datgene dat echt nodig is. De ruzies komen waarschijnlijk door de stress terwijl jullie elkaar wel graag zien. Spreek bijvoorbeeld met je vriend af om nog iets ontspannends te doen (sauna nemen of zo) en tracht de voorbereiding los te laten. Je hebt er nu genoeg aan gedaan, nu moeten diegenen met wie je afspraken hebt hun best doen.

Enne weet je waar ik nog het meest trots op was? dat mijn ventje de dag na het huwelijk zei dat ik alles zo fantastisch geregeld had en dat het voor hem ook een droomdag was geweest.

Dus: laat de stress los en GENIET!

Kim
24-5-2008
 Meld misbruik10-7-2008 13:39:09

Hey,

Ik herken dit enorm.. De dag voor de trouw vooral.. We moesten de feestzaal gaan klaarzetten en daar is zoveel misgelopen dat we voor heel wat andere dingen geen tijd meer hadden en waardoor ook de volgende dag dingen zijn misgelopen (zoals bijne de gehele viering).. Ik heb die vrijdag ook vaak gehuild en gezegd dat ik helemaal geen zin had om te trouwen.. Dit had niks te maken met mijn relatie maar wel met het feit dat de dingen niet liepen zoals ze moesten en dat er geen tijd genoeg was om alles naar behoren te doen..

Een grote raad van mij.. probeer je er over te zetten en aan de positieve dingen te denken.. probeer te dromen van de dag die gaat komen.. en op de dag zelf enkel genieten..

Geloof mij.. ik heb dit niet gedaan.. heb mij het veel te veel aangetrokken, heb ook zaterdag nog veel stress gehad, tranen gelaten, ed en zit nog steeds in de put (na anderhalve maand) dat de dag niet was zoals het moest zijn.. Dus geniet gewoon en lach met alles wat misloopt, wat het ook mag zijn.. Ik wou dat ik dit ook had gedaan.. Het enige dat ik nu nog kan doen is andere bruidjes waarschuwen hun mooie dag niet te laten verpesten.. Door wat dan ook..

Groetjes,

Kim

Patricia
14-2-2009
 Meld misbruik10-7-2008 14:00:55

Ik lees hier vaak berichten van mensen die zwaar beginnen te stressen, maar persoonlijk begrijp ik dit niet helemaal... Ik ben ook pietje-precies en ik zal de dagen ervoor ook wel wat gevoeliger rondlopen, maar het is en blijft 'maar' een trouwfeest, nietwaar? Er zijn ergere dingen in het leven! ls er is niet gaat zoals ik het wil, kan ik wel slechtgezind zijn, maar je moet alles toch leren relativeren uiteindelijk he...
En als mensen vragen 'en begint het al te kriebelen': wees tevreden dat ze interesse tonen ipv vies te worden op mensen die goed proberen te doen!

vanessa
20-6-2008
 Meld misbruik10-7-2008 18:07:20

hallo
ik herken mezelf er ook helemaal in, wij hadden ook constant ruzie voor het huwelijk, nu we getrouwd zijn is dat nog zo...er was eigenlijk iemand met een trouwjurk op mijn huwelijk(zie verdere pag 21/6) nu moeten we naar een bbq vrijdag en ze zal er ook zijn, ik wil niet praten met haar en mijn man is razend op me, dat ik moet stoppen en dat ik gek kom. ik heb namelijk de pag met reacties doorgestuurd naar haar met als gevolg nog meer ruzie met mijn man omdat ik dat gedaan heb, nu ben ik de slechte terwijl zij heel mijn avond verpest heeft, ik zie het ook niet meer zitten...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...