Terug naar overzicht
Bij ons loopt het als volgt.=> Mijn verlovingsring heb ik nu aan de linkerkant. Wanneer ik mijn trouwring krijg zal mijn verlovingsring verhuizen naar de rechterkant en komt mijn trouwring op de linkerkant. Volgens onze juwelier hangt dat ook af van plaats tot plaats. In antwerpen dacht ik doen ze het omgekeerd als ik doe. Maar in oost- en westvlaanderen doen ze het op mijn manier. Je trouwring langs de kant van je hart dragen hebben ze me gezegd.=> Onze wet en kerk zijn op andere dagen dus voor de wet gaan we gewoon samen binnen maar voor de kerk is het anders.Eerst de getuigen met partnerDan de moeder van de bruid met de vader van de bruidegom, dan de moeder met de bruidegom en als laatste de vader met de bruid.In het buitengaan eerst de getuigen dan de ouders en dan het bruidskoppel samen. => Bij de openingsdans is het eerst het bruidspaar, dan gaat de bruid de vader v/d bruidegom gaan halen en de bruidegom de moeder v/d bruid. Daarna Moeder van de bruid met vader van de bruidegom en dan gaat het bruid haar vader halen en de bruidegom zijn moeder. Volgens mij heeft dan iedereen eens gedanst :-)Dit is mijn mening :-)
Hey,bij ons komt het allemaal overeen zoals bij Melissa, behalve bij het verlaten van de kerk gaan wij eerst naar buiten, dan de ouders van de bruid, dan de ouders van de bruidegom en tot slot de getuigen. Groetjes, Marijke12/07/08