Terug naar overzicht
Hoi Vicky!Eerst en vooral: een dikke proficiat! Kies maar een mooie ring uit!Ik denk niet dat het de gewoonte is om een geschenk te geven aan je ouders bij de bekendmaking van je verloving, maar een leuke aankondiging is altijd wel gezellig vind ik!Misschien kan je het etiket van de champagnefles overplakken met een zelf gemaakt etiket waarop staat: "Voor de ouders van de bruid".Als je al een datum hebt uitgepikt voor het huwelijk kan je er misschien op zetten: "Willen jullie 01/01/01 vrijhouden, want dan..." en het ze dan zeggen. Of: "Hou 01/01/01 maar al vrij, want dan ..."Momenteel schieten deze ideeën met te binnen, mss kunnen de anderen deze verbeteren / aanvullen.Laat je ons dan weten hoe je het gedaan hebt?GroetjesVeerle
Hey Vicky,Ook van mij proficiat met jullie verloving! Leuk, hè?Ik heb het thuis heel gewoontjes gezegd, maar achteraf wilde m'n vader dat m'n verloofde nog "officieel" om m'n hand kwam vragen en dan hebben we dat ook zo gedaan. Een cadeautje of zo was daar niet bij.Geniet ervan!!Groetjes,Tinne
Ik weet niet of jullie al samenwonen..., maar wij hadden iedereen bij ons thuis gevraagd (ouders, broers en schoonzus, oma's) terwijl niemand van elkaar wist dat ze kwamen, en hebben voor een feestelijk menu gezorgd. Iedereen wist wel dat er iets aan de hand was toen ze elkaar zagen, maar ze dachten allemaal dat ik zwanger was. Tijdens de aperitief met champagne heeft mijn vriend dan een "speech" gegeven.
Hoi Vicky!Dikke proficiat! Wij hebben het traditioneel gehouden (mijn vriend heeft mijn hand gevraagd) maar we hadden ook zelf voor de intieme familie kaartjes gemaakt met een gedichtje waardoor ze wisten dat we gaan trouwen. Gewoon bij de Ava, met kalkpapier met een foto, organza lint enz .. Zo hebben ze meteen een mooie herinnering aan de verloving! Groetjes!Gaëlle
Hallo allemaal,Bedankt voor de lieve reacties. Het is echt leuk dat iedereen op deze site elkaar wat helpt!Ik denk wel dat ik het idee van Gaëlle ga opvolgen. En het etiket voor de fles champagne is ook heel leuk! Wij wonen al samen, maar ik woon nogal ver van huis, en ik wil niet iedereen zover laten komen (vooral mijn grootmoeder ziet dat niet echt zitten). Ik heb wel gevraagd aan mijn ouders dat zij ze uitnodigen, onder het mom van 'het is al lang geleden dat ik iedereen heb gezien'.Ik heb gisteren mijn verlovingsring gekozen: wit goud met een steentje, heel traditioneel dus, maar daar hou ik wel van.Nogmaals bedankt de steun!GroetjesVicky
Hoi,Proficiat!Mijn vriend had me in Engeland ten huwelijk gevraagd op 30-10-04. De week nadien was een etentje gepland met mijn en zijn ouders, mijn grootouders en zijn grootvader.. zomaar. Wij hadden dan zelf een aankondiging gemaakt met foto's van ons 2 (1 van ieder alleen, en 1 van ons beide) met dan een gedichtje..We hadden aan de baas van de zaak gevraagd om die mee op te dienen met de menu's.. en dat heeft hij gedaan. Hij gaf iedereen een envelop met de mededeling van.. dit is nog iets van de zaak.. Na eventjes wachten deed iedereen die envelop open en keek onze richting uit. Niemand had het verwacht. De verrassing was kompleet! en de emoties leuk. Wij waren natuurlijk super zenuwachtig, en die week zwijgen was vreselijk.Ons gedichtje: t Was voorbestemd dat wij elkaar op Curaçao zouden vinden, daarom willen wij onze liefde door het huwelijk verbinden. Op 13 augustus 2005 zullen wij elkaar het ja-woord geven en hopelijk willen jullie dat samen met ons beleven.Veel succes!Groetjes,An