Nu Online
Momenteel zijn er 336 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ik wil je man/vrouw zijn...

11-7-2008 15:36:17
hallo, ik ben bezig met het samenstellen van het misboekje. wij willen zelf zo weinig mogelijk zeggen dus ook niet: ik wil je man/vrouw ... hoe kun je de pastoor dat laten zeggen en hoe worden deze zinnen ingeleid? kan iemand me een voorbeeld mailen. bij de voorbeelden op internet zegt het koppel zelf alles.

groetjes
melissa

melissapistorius@hotmail.com

Melissa
13-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 859

Myriam

Meld misbruik11-7-2008 15:43:42

Als moeder van een toekomstige bruid ben ik ook bezig met het misboekje. De priester kan/mag/wil alles zelf voorlezen. De bruid en bruidegom moeten wel zelf JA zeggen of JA IK WIL.

Johan

Meld misbruik12-7-2008 15:54:24

Dag Melissa,
als je voor de kerk wil trouwen, dan ga je toch wel moeten uitspreken 'ik wil je man zijn, ik wil je vrouw zijn' op zijn minimum, of de gebruikelijke formule erbij 'in goede en kwade dagen, in ziekte en gezzondheid, ...'. Het kan niet zijn dat de pastoor dit doet, omdat jullie trouwen én uit liefde en vrije wil gaan uitspreken dat je mekaar graag en wilt trouwen.
Groetjes
Johan

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik14-7-2008 8:13:26

hey Melissa

Dit moet je met je pastoor bespreken.
Er zijn er die daar geen probleem van maken, maar de onze wou dat we zelf onze geloften voorlazen.
Ik was daar zelf ook eerst niet te gek van, ik wou ook zo min mogelijk zeggen want ik werd bij het gedacht alleen al bloednerveus!
Maar ik ben achteraf wel blij dat ik het zelf gedaan heb, het maakt het allemaal veel persoonlijker.
Groetjes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...