Nu Online
Momenteel zijn er 515 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Origineel geldcadeau

13-7-2008 19:32:32
Hallo iedereen,
Binnen 2 weken trouwt één van mijn vriendinnen en wij zijn op zoek naar een heel origineel idee om geld af te geven! Alle mogelijke ideetjes zijn welkom!
Alvast bedankt!
Karen (reeds 9 dagen getrouwd ;-) )

Karen
4-7-2008
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1264

Tineke
13-9-2008
 Meld misbruik13-7-2008 20:22:22

hey,

ik trek meestal wat foto's van tijdens de dag. Print deze dan uit en plaats ze op een memo bord. Daar steek ik dan ook briefjes in de vorm van hartjes op. Hoe je deze moet maken vind je op internet.

De mensen die dit al hebben gekregen vinden dit altijd mega fijn om 's avonds al foto's te zien van hun dag...

Hopelijk ben je er iets mee

jos

Meld misbruik13-7-2008 20:49:03

Een origineel idee: breng uw gepland bedrag in muntstukken naar uw bakker en laat ze inbakken in een brood. Succes verzekerd!!

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik13-7-2008 20:51:49

Ik heb de munten eens laten smelten in een prachtige kaars... de boodschap was 'hoe meer romantiek, hoe meer geld er uit zal vallen'. Dat was zeer geslaagd!
Lien, 148 dagen getrouwd :-)))

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik13-7-2008 20:56:19

Beste Karen,

Wij hebben gisteren ook een geldcadeau gegeven, en zoals reeds enkele malen hebben wij geld in een balon laten steken met kleine hartballonnetjes erbij.
Mijn nonkel doet dit namelijk.
Als je zijn contactgegevens zou willen dan mail je me maar: travelangelke@yahoo.com

Groetjes

Cindy

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik14-7-2008 8:04:45

het is ook altijd leuk om met jullie briefjes bijvoorbeeld een figuurtje te maken.
Of gecombineed met zand in een vaas een mooie 'collage' te maken.

Inge
27-9-2008
 Meld misbruik14-7-2008 9:04:38

In de soapstory kan je munten in zeep laten smelten. Je bent er wel superlang mee bezig om alle munten er weer uit te krijgen, maar ja, het is wel een leuk cadeau.

Diane
16-5-2009
 Meld misbruik14-7-2008 9:13:58

Wij hebben muntstukken gekregen gesmolten in een kaars en een ander kado: muntstukken in een gipsblok (is wel niet handig voor diegenen die het krijgen, heb je serieus veel werk aan...)
Groetjes,
elisadiana1@hotmail.com

Ines
3-10-2008
 Meld misbruik14-7-2008 10:30:57

Hey Karen,

Toen een vriendin van ons trouwde en op haar uitnodiging een envelop en een rekeningnummer stond, heeft ze van ons exact gekregen wat ze gevraagd had: 365 enveloppen met de datum erop geschreven (da's een heel werk, geloof me, maar we hebben met zijn vieren wel veel plezier gehad bij het maken!) met overal een muntstukje of briefje in.

We waren met zijn drieën om samen te leggen en dat bedrag hebben we dan verdeeld in briefje en muntjes: 1 briefje van 100, eentje van 50, eentje van 20, eentje van 10 en eentje van 5.
Dan hadden we ook 100 centjes, 100 stukjes van 2 cent en 100 van 5 cent en dan nog verder stukjes van 10, 20 en 50 cent en 1 en 2 euro tot we aan een bedrag zaten van 225 euro.

In sommige enveloppen hebben we dan nog een gouden raad van tante Kaat geschreven, dingetjes die we uit zo'n boekje hadden gehaald (Waarom het soms slim is om bang te zijn, Verhalen uit de zandbak). Heel leuke dingetje zoals: "Als je niet weet hoe het heet, haal het dan van je pizza" of "Bij twijfel een hotdog bestellen".

Op hun verjaardagen, de verjaardagen van alle gevers, Kerst en Pasen en andere feestdagen hadden we een kaartje gestopt, net als exact 9 maanden na hun trouwdatum.

Mijn vriendin heeft het volgehouden om niet alles ineens open te maken. Maar ook weer niet elke dag. Zo kon ze als ze er dan weer eens aan dacht, een hele week aan enveloppen opendoen. Ze vonden het in ieder geval super!

Groetjes
Ines
3/10/2008

Joke
25-4-2009
 Meld misbruik14-7-2008 11:13:59

Hallo,

We hebben met collega's eens een bloempot afgegeven met een plant in en heel veel muntstukjes in de potaarde verstopt.
Dat vond het bruidskoppel wel leuk !

Groetjes,
Joke

Tineke

Meld misbruik14-7-2008 13:58:01

Toen mijn beste vriendin trouwde had ze een heel mooi cadeau gekregen van haar tante. Het was een fotokader met het gedichtje "roosjes verwelken, bootjes vergaan, maar jullie liefde zal altijd blijven bestaan". Onder de eerste zin had ze 3 roosjes geplakt, onder de 2e zin met de bootjes had ze 3 briefjes van 20 of 50 € als bootjes gevouwd en ze eronder geplakt en dan onder de laatste zin een mooie zwart-wit foto van 2 kleine kindjes die elkaars handje vasthouden. Het hangt nog steeds bij hun thuis aan de muur. Al heeft ze de "bootjes" er natuurlijk wel uitgehaald :-)
Ik vond het heel origineel.
Succes!
Groetjes, Tineke

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik14-7-2008 14:02:11

Hey,
Veel werk maar best grappig:
stukken van 0.50cent in kroonkurkjes slaan....
xxx
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl

cynthia
9-8-2008
 Meld misbruik14-7-2008 22:33:49

Hoi,

In onze vriendenkring zijn ook al allerlei manieren gebruikt om geld e verpakken: in een isoleerbuisje voor electriciteitskabels en dan rondom een betonnen huisje gegoten zodat ze het huis moesten kapotslaan om aan het geld te kunnen, geld gevouwen als waaiertjes rond bloemen, een tweedehands schooltje van fisher price (voor collega onderwijs) beplakt met briefjes (dak), een bloempot gevuld met mengsel vn aarde en munten en daarop groenten 'geplant', ...
Laat de creatieve geest maar de vrije loop!

marina
16-5-2009
 Meld misbruik15-7-2008 9:35:14

Hoi,

Ik heb al een aantal keren muntstukjes in een wijnfles gedaan waarop er dan een gepersonaliseerd etiket op komt (Côte d'Amour, Chateau familienaam, mis en bouteille par ....)
Meestal wordt dat vrij tof ervaren, de fles is dan ook een blijvende herinnering.

Ons buren hebben hun geld van vrienden gekregen in de vorm van lege bierbakken; waarvan ze hun leeggoedgeld konden gaan ophalen....

groetjes

Karen
4-7-2008
 Meld misbruik15-7-2008 13:21:04

Heel erg bedankt voor de vele reacties! Er zit zekers wel iets tussen wat we kunnen gebruiken!
Groetjes, Karen x

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...