Nu Online
Momenteel zijn er 522 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gebed of tekst zegening huwelijkskaars en kruisje

13-7-2008 22:09:30
Hoi meisjes,

Nu ik volop bezig ben met de afwerking van onze christelijke huwelijksmis, vind ik geen geschikte en echt christelijke tekst voor de inzegening van de huwelijkskaars en het kruisje.
Het tekstje van 'mijn vlammetje wil erbij zijn' is al veel gebruikt in onze familie, dus ik zoek iets anders.
Kan iemand me helpen?
Dank je wel!

Dorien
09/08/08 (zeer binnenkort dus!)

Dorien
2-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 5800

Tina
16-8-2008
 Meld misbruik14-7-2008 16:26:16

Zegening van de huwelijkskaars
Priester:
Hier vooraan op het altaar staat een kaars,
de huwelijkskaars van x en x.
Heer, zegen deze kaars, zodat ze altijd licht en warmte
mag brengen in het huis van x en x.

Mag ik jullie dan nu vragen om samen de huwelijkskaars aan te steken aan de Paaskaars, symbool voor licht en warmte in jullie liefde voor elkaar.
Ontsteken van de huwelijkskaars:x en x
Lezer: Vandaag is jullie huwelijk nog zo nieuw,
zo gaaf, zo wit en zo mooi,
als deze kaars hier.
Het vuur van jullie liefde,
willen jullie aan je huwelijk schenken.
Jullie willen als deze kaars
vuur dragen en opbranden,
helemaal licht van warmte worden voor elkaar,
voor je gezin, voor de gemeenschap.
Je zult liefde geven en liefde zijn
brandend klein worden voor jezelf
en groot voor anderen.
Zo zullen jullie gelukkig zijn
je leven lang.

Misschien een ideetje?
Groetjes,
Tina
16/08/08

Dorien
2-8-2008
 Meld misbruik14-7-2008 16:42:42

Dank je wel, tina!
Zoiets zocht ik dus!
Je hebt me goed geholpen!
Merci!

Veel succes met jouw voorbereidingen!

Dorien

Geert
26-7-2008
 Meld misbruik15-7-2008 1:30:25

Hallo,

dit wordt onze tekst:

Deze kaars wil ook bij jullie huwelijk zijn. Niet zomaar als een willekeurig geschenk. Wel als het kostbare kompas, de weg wijzend, op jullie bewuste zoektocht naar geluk. Als stil en warm signaal, dat jullie herinnert aan het plechtige ja-woord van vandaag. Zij wil erover waken dat jullie dank bewaren voor de intense momenten van geluk. Zij wil het wondere licht zijn dat de moeilijke momenten en minder goede dagen helpt vergeten. Als licht is zij verwant aan jullie liefde: laat ze nooit wegkwijnen in alledaagsheid, vuur ze tijdig aan. Koester dit hartverwarmend licht tot de vreugde van de mensen om jullie heen.
X en Y, mag ik jullie samen uitnodigen om jullie huwelijkskaars aan te steken?

God, zegen deze huwelijkskaars, een stille getuige van jullie liefdevol samenleven.
Deze kaars die straks in het huis van X en Y een plaats zal krijgen is een teken van Gods aanwezigheid, een teken van hoop en vertrouwen op elkaar.

Hopelijk heb je er wat aan !

Grtz
G&A
26/07/08

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info