Terug naar overzicht
Zegening van de huwelijkskaars Priester: Hier vooraan op het altaar staat een kaars,de huwelijkskaars van x en x.Heer, zegen deze kaars, zodat ze altijd licht en warmtemag brengen in het huis van x en x.Mag ik jullie dan nu vragen om samen de huwelijkskaars aan te steken aan de Paaskaars, symbool voor licht en warmte in jullie liefde voor elkaar.Ontsteken van de huwelijkskaars:x en xLezer: Vandaag is jullie huwelijk nog zo nieuw,zo gaaf, zo wit en zo mooi, als deze kaars hier.Het vuur van jullie liefde, willen jullie aan je huwelijk schenken.Jullie willen als deze kaarsvuur dragen en opbranden,helemaal licht van warmte worden voor elkaar,voor je gezin, voor de gemeenschap.Je zult liefde geven en liefde zijnbrandend klein worden voor jezelfen groot voor anderen.Zo zullen jullie gelukkig zijn je leven lang.Misschien een ideetje?Groetjes,Tina16/08/08
Dank je wel, tina!Zoiets zocht ik dus!Je hebt me goed geholpen!Merci!Veel succes met jouw voorbereidingen!Dorien
Hallo, dit wordt onze tekst:Deze kaars wil ook bij jullie huwelijk zijn. Niet zomaar als een willekeurig geschenk. Wel als het kostbare kompas, de weg wijzend, op jullie bewuste zoektocht naar geluk. Als stil en warm signaal, dat jullie herinnert aan het plechtige ja-woord van vandaag. Zij wil erover waken dat jullie dank bewaren voor de intense momenten van geluk. Zij wil het wondere licht zijn dat de moeilijke momenten en minder goede dagen helpt vergeten. Als licht is zij verwant aan jullie liefde: laat ze nooit wegkwijnen in alledaagsheid, vuur ze tijdig aan. Koester dit hartverwarmend licht tot de vreugde van de mensen om jullie heen. X en Y, mag ik jullie samen uitnodigen om jullie huwelijkskaars aan te steken?God, zegen deze huwelijkskaars, een stille getuige van jullie liefdevol samenleven.Deze kaars die straks in het huis van X en Y een plaats zal krijgen is een teken van Gods aanwezigheid, een teken van hoop en vertrouwen op elkaar.Hopelijk heb je er wat aan !GrtzG&A26/07/08