Terug naar overzicht
Wij hebben onze gemeente hiervoor gemaild.De datum en het uur vastleggen kon al onmiddellijk. (We waren 1 jaar voor datum zelfs al het 2de koppel voor die dag!) De eigenlijke aangifte kan pas 6maand voor de datum. Hopelijk heb je hier iets aan.
Als ik van jullie was zou ik nu al eens langsgaan,mss kunnen ze het ergens noteren,dat hebben ze bij ons ook bijna een jaar op voorhand gedaan.Grtz sarah
hallo eunicea,als je gaat om een datum vast te leggen moeten ze een geboorteakte aanvragen. daar moet je zelf niks voor doen. de gemaante waar je woont vraagt dat aan. maar die akte is maar 6 maand geldig. je kan wel al een datum en uur reserveren en die leggen ze dan vast voor jou. vanaf 6 maand voor het huwelijk kan je dan teruggaan en alles officieel vastleggen.succes xxx
Let op, want in elke gemeente zijn er andere spelregels. Wij mogen zeker zijn van de datum, maar het uur valt nog af te wachten. 6 maand en 2 weken mogen we opnieuw langsgaan. Dan worden de documenten opgevraagd en zogauw deze binnen zijn krijgen we een uur medegedeeld. Ze starten bij ons om 10u30 en dan per kwartier een nieuw koppel. De volgorde wordt dus bepaald o.b.v. het in orde zijn van de formaliteiten.Wij trouwen in Mechelen.
Hey,Wij trouwen in het districtshuis van Deurne te Antwerpen en wij konden dit pas officieel 6m op voorhand vast leggen. Wij konden dan kiezen om 1Ou of 11u. Wij hebben 10u gekozen dus de volgende moet dan om 10u15komen. Wees er op tijd bij want het bepaald toch veel van je dagplanning!Inneke (nog 2maanden...)
Hoi Annelies,wij zijn de week van 18de gegaan voor onze aktes en nog geen week later kreeg ik telefoon dat ze klaar lagen, 25/6 in ondertrouw en konden nog uit 3 uren kiezen en 13/09/08 wordt onze dag. Ik trouw ook in Mechelen dus....GroetjesWendy en PAtrick 13/09/08
Bij ons werd het al in potlood in een agenda genoteerd (datum én uur) en een 2-tal maanden voordien heeft de gemeente onze geboorte-akten opgevraagd en ons dan gebeld om alles officieel te komen vastleggen en het trouwboekje te betalen (50 euro).Groetjes, Katleen
Hallo, wij hebben onze datum in mei al vastgelegd en het uur voor volgend jaar in mei dus dat kan wel ze noteren het maar je kan niet zolang op voorhand in ondertrouw dit kan maar ten vroegste 6maand ervoor en meestal zeggen ze 3maand. bij ons kost alles bij elkaar 5€ we moeten enkel het trouwboekje betalen, dus het hangt ook van gemeente tot gemeente af. wij trouwen in Heist op den berg, je hoeft bij ons ook geen afspraak te maken je kan gewoon langs gaan en voor de ondertrouw moet je een kopie van de pas van je getuigen meebrengen en een kopie van je Huwelijkscontract als je dit hebt.dus gewoon even navragen.groetjes sylvia
Zoiets vind je terug op de site van je gemeente.In mijn gemeente was dat zo. ten vroegste 6 maanden vooraf, ten laatste 2 weken.