Terug naar overzicht
Ik denk dat de etiquette voorschrijft dat je die pas achteraf open doet. De reden is dat niet iedereen zou zien hoeveel de anderen geven als cadeau, denk ik toch. Ook lijkt het mij dat je daar niet echt tijd voor hebt op een receptie of avondfeest. Maar dit is maar een richtlijn natuurlijk. Je kiest zelf wat je het leukste vindt!groetjes, eva
hey ruth,je zal het zowiezo druk hebben om de mensen te ontvangen. beste is om alles gewoon weg te bergen en de dag nadien rustig samen alles open te doen.ik denk trouwens dat het nogal onbeleefd is om ze open te doen in bijzijn van de mensen. geeft zo precies de indruk dat je wil weten hoeveel je gekregen hebt.succes
Hallo, envloppen doen je niet open maar direct in de doos cadeautjes hangt ervan af als de gast er op staat dat je het ter plaatse open maakt doe je dat natuurlijk maar eigenlijk worden deze op zij gezet zodat je het de volgende dag op je gemakje kan doen.groetjes sylvia
Wij hebben alles de volgende dag pas geopend. Er was wel een cadeautje van mijn collega's en die stonden erop dat ik dat onmiddellijk opende. Maar net op dat moment stond er heel veel volk aan te schuiven om binnen te komen. De maître van de zaal heeft dat cadeautje op dat moment opzij gezet en toen het iets minder druk was, is het dat cadeau komen brengen en is hij zelfs mijn collega's gaan halen zodat ze erbij waren wanneer we het openden. Ik vond dat wel heel attent van die man.