Nu Online
Momenteel zijn er 646 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat met bedankingswoord ouders?

3-5-2005 8:35:24
Hallo iedereen,

Ik zit met een dilemma: mijn schoonmoeder is ronduit een bitch 1ste klasse. Ze weigert ook maar 1 eurocentje in ons huwelijk te betalen maar eist wel dat wij gans haar kant van de familie uitnodigen (mijn vriend zijn ouders zijn gescheiden). Gevolg: mijn ouders betalen ook dat gedeelte van ons huwelijksfeest.
Bovendien probeert ze ons al jaren uit elkaar te halen en vernederd ze mij telkens als ze de mogelijkheid ziet.

's Avonds wil ik mijn ouders en mijn vriend zijn vader bedanken voor de realisatie van het huwelijksfeest en wil ik mijn ouders extra in de bloemetjes zetten omdat ze zoveel voor ons gedaan hebben. Ik zou haar totaal negeren in mijn bedankingsspeech.

Zijn er nog mensen in dit geval? Hoe pakken jullie dit aan?

Groetjes,
Sophie

Sophie

Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1509

Els
1-4-2006
 Meld misbruik3-5-2005 8:46:06

Hey,

ik begrijp je volkomen, mijn situatie is nog anders, maar mijn band is ook niet goed hoor met mijn schoonouders... maar ik denk dat je het alleen nog maar erger zal maken door het duidelijk in de verf te zetten... Je kan er misschien wel een kleine toespeling op maken, maar als het escaleert op je feest, dan ben je wel gezien hoor, en dan is je dag eigenlijk weer door haar verknald... wat nu juist de bedoeling niet is... misschien kan je je schoonvader en je ouders na je huwelijk extra bedanken of zo??

Barbara
20-8-2005
 Meld misbruik3-5-2005 8:51:06

Hi
Amaai, ik vind het al straf dat zij weigert te betalen, maar dan wel het lef heeft om te eisen dat je haar familie uitnodigt... Uiteindelijk is dat jullie beslissing eh. Heb je er al eens met je vriend's vader over gepraat? Of eventueel met je ouders? (maar dan is de verassing voor hen er wel af natuurlijk)

Dit is uiteraard wel een hele moeilijke beslissing, en ik zou dan heel veel zin hebben om de rest te bedanken en haar niet, maar het is zoals Els zegt, misschien is dan je feest verpest en dit is zeker niet de bedoeling. Is misschien wel een idee om je ouders en je schoonvader na het feest te bedanken, misschien met een etentje.
Veel succes!!
Groetjes
Babs en Kristof

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik3-5-2005 10:15:52

Dag Sophie

Ik vind het echt heel erg voor je. Ik ben wel een beetje akkoord met Barbara en Els, door niets te doen escaleert het misschien op het feest. Maar langs de andere kant is het ook niet leuk dat je dan niets voor je eigen ouders of voor je schoonvader kan doen. Tenslotte hebben zij wel veel gedaan en verdienen ze het ook om die dag een beetje in de bloemetjes gezet te worden. Je kan haar misschien toch bedanken, en een mooie foto van jullie geven. Ze zal zelf ook wel weten dat ze een echte bitch is tegenover jou, en als jullie dan iets lief doen, is dat denk ik erger voor haar dan andersom. Zo zal ze zich schamen over haar gedrag in plaats van gelijk krijgen over jou!

Groetjes

Vicky

julie
14-5-2005
 Meld misbruik3-5-2005 10:24:06

Hoi

Wel ik zit in juist dezelfde situatie. Het is wel wat anders gegaan maar het komt op hetzelfde neer.

Bij ons zei ze namelijk dat ze ging sponseren. Ze gaf me een lijst met wie er allemaal uitgenodigd moest worden. 20 koppels dus dat is nie niks en sommige heb ik zelfs nog nooit gezien laat staan van gehoord. Maar telkens als we vroegen om hoeveel het bedrag ging hield ze de boot af. Twee weken na het versturen van de uitnodigingen kwam het beslissende antwoord en het was een zeer grote ontgoocheling echt een aalmoes. Zelf staan ze met een kast van een villa, vader heeft een mega job, mijn vrien is enig kind en sedert dat we samenwonen heeft ze nog geen cent gegeven dus het is nie om te zeggen dat ze nie meer heeft he. Wij woest natuurlijk maar laten het niet aan ons hart komen.

Wij hadden wel al een zeer grote bedanking voorzien voor onze ouders namelijk een zeer groot kader met een fotocollage op die we bij de fotograaf laten maken hebben. Nu hebben we besloten om die haar natuurlijk nie te geven. Die van mij ouders geven we da dag voordien en die van hen houden we lekker zelf en hangen we in onze eigen living.

We hebben dan met de ceremoniemeester gesproken wat we met de situatie moesten doen en die heeft dan voorgesteld om gewoon geen bedanking aan de ouders te doen tijdens het hele gebeuren maar zolas wij het nu doen intiem de dag voordien. Mijn vriend vond dat toch een beetje jammer om niets te doen en dan was zijn voorstel om het te doen in de viering met juist een bloemetje voor de bijde ouders maar zeker niet tijdens het feest want dan heeft iedereen al iets gedronken en kan er ruzie ontstaan.

Bij deze mijn verhaal hopelijk heb je er iets aan en heb je nog vragen schiet maar raak.

Groetjes
Julie
nog 11 dagen

Karin
8-7-2006
 Meld misbruik3-5-2005 10:34:46

haai, wat een vervelende situatie.
maar ook van mij even een opmerking. ik weet niet of de uitnodigingen al zijn verstuurd maar het is toch JOUW feest en niet dat van je schoonmoeder jij bepaalt dus wie er komt. ik snap dat dat niet makkelijk is (ben zelf ook bezig me voor de leeuwen te gooien maar toch. verder is het niet heel raar dat ze niet meebetaalt aan de bruiloft hoor. wij moeten het ook zelf betalen. ik krijg wel mn bruidsjurk op voorwaarde dat ik niet ga samenwonen haha.
Trouwens als je je ouders bedankt...waarvoor zou je haar moeten bedanken? ze kan moeilijk ophef over een bedankje maken als ze niet heeft geholpen lijkt me. ik denk dat je wel gewoon je ouders kan bedanken hoor. groetjes ka

zonneke

Meld misbruik3-5-2005 17:36:36

Misschien kan je haar ironisch bedanken voor alle steun, hulp, meeleven, toffe ideeën, ... dan weet ze waarschijnlijk niet waar kijken ...

Veerle
8-7-2006
 Meld misbruik3-5-2005 19:41:10

Ik ga akkoord met Karin, jij MOET niemand uitnodigen voor haar mooie ogen hé. Het is jullie feest...
En over de bedanking op het feest, ik vind dat Vikcy wel een puntje geeft. Als je haar bedankt kom jij er beter uit dan zij en zal ze zich mss ongemakkelijk voelen. Niets houdt je tegen om haar kort te bedanken en jouw ouders en schoonvader utigebreid te bedanken. Al dan niet voor het huwelijk.

Hoe dan ook: succes met je beslissing!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...