Terug naar overzicht
dat is niet de gewoonte aangezien jij geen geld gaat bijhebben en achteraf gewoon de factuur krijgt
Wij geven ook geen fooien hoor. Trouwens het is niet dat je drankjes besteld, en dan achteraf kan zeggen: hou het wisselgeld maar.. Neen, wij wachten gewoon de factuur af. Groetjes, Wendy 14/08/2008
Wij hebben geen fooi gegeven.Ik denk niet dat dat gebruikelijk is.Mijn schoonvader heeft enkel de chauffeur van onze bus een extra fooi gegeven.Het was barslecht regenweer als we uit de kerk kwamen en kermis op het marktplein.Die man heeft zich in onnoemelijk veel bochten moeten wringen om er tussen te geraken en die heeft met heel veel zaken geholpen. Die heeft dus veel meer gedaan dan hij moest doen. Daarom ook dat extra'tje.Ik kan mij niet inbeelden dat iemand van de bediening echt een extra'tje kan doen...
Hallo, Er worden wel fooien gegeven hoor, iemand die ik ken werkt ook op(trouw)feesten en zij krijgen regelmatig een fooi of allemaal een fles wijn of zelfs soms champagne. Als het geld is wordt natuurlijk niet elk appart geld gegeven maar een bedrag en dat verdelen ze dan onder alle, ik weet toevaliig dat in de keuken een potje staat waar dat in gaat en op het einde van de week of maand soms ook de dag zelf dat wordt verdeeld want ook de afwas en zo krijgt hun deel je zorgt perslot samen voor een goede afloop.Dat wordt dus wel gedaan en deze mensen apprecieren da heel erg want HORECA is niet zo mega betaald hoor en is toch een zwaar job, ze mogen het van mij hebben, ik heb daar echt respect voor.groetjes sylvia
Hey,Ik heb in mijn studententijd zelf ook in een feestzaal, waar heel veel trouwfeesten werden gegeven, gewerkt.Wij kregen soms fooi, soms ook niet. Als er fooi werd gegeven werd deze meestal door een van de vaders gegeven (niet dat die de fooi per sé betalen, maar omdat het bruidspaar meestal geen handtas of portefeuille bijhebben).Het is dus niet zo dat je verplicht bent om fooi te geven. Maar het word natuurlijk zeker en vast enorm geapprecieerd. Uiteindelijk zijn die mensen een hele dag (en nacht) in de weer om voor jullie een feest te voorzien dat nooit meer zult vergeten. Als je het bekijkt, ben je op restaurant erg tevreden geef je toch ook fooi, waarom dan niet bij zo een belangrijk feest?Hopelijk kom je er uit en word het een prachtige dag om nooit meer te vergeten.
wij hebben alle personeelsleden een bedankje gegeven (doosje met 5 pralines)
hallo, een fooi geven??Ik moet ook elke dag werken gaan net zoals het voor hun ook zo is en ik krijg ook nergens een fooi voor mijn liften dieik installeer en das echt zwaar werk en in onze zaal kost elk van de 10 garcons 18 € per uur
hey,ik heb achteraf gehoord dat mijn vader een fooi gegeven heeft aan de maitre. (inderdaad zoals bv op restaurant als je tevreden ben van de service). kan je wel niet zeggen hoeveel dit was. (zou er zelf ook niet aan gedacht hebben)groetjes,