Nu Online
Momenteel zijn er 702 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tekst kledij

16-7-2008 22:00:15
Hallo iedereen,

Ik heb een nogal delicate vraag: wij trouwen volgend jaar en willen graag dat mensen deftig gekleed naar ons feest komen. Dit wil zeggen dat we het niet zouden appreciëren als er mensen in jeansbroek of joggging of slobbertrui....zouden komen. We hebben namelijk mensen in de familie die dit wel zouden durven doen. Heeft er iemand een idee om zoiets subtiel op de uitnodigingen te zetten? We beginnen echt wanhopig te worden.....

Sofie
29-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 925

Karen
18-7-2008
 Meld misbruik16-7-2008 22:13:29

Wij hebben dit subtiel gemeld maar vergeten op de uitndoging te zetten.

Dresscode kan je zeker op de uitnodiging zetten.

Wij hebben wel aan de mensen die zouden durven uitgelegd wat we verwachtten.

Ik denk wel dat iedereen het weet. Hopelijke e!

Maar je gaat toch niet naar een chic feest met een jeans.

Karen

Karen
18-7-2008
 Meld misbruik16-7-2008 22:14:05

Wij lieten de mensen ook een piepen op de website van het kasteel.

Zo zagen ze dat het chic is! Zo passen ze hen wel aan zeker!

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik16-7-2008 22:17:54

hangt een beetje van de mensen af maar ik heb hetzelfde probleem met mijn familie, op mijn broer zijn trouw stonden ze in jeans en hawaï hemd.. ik weet zeker als ik er iets van op de uitnodiging zou vermelden dat ze collectief hun strandslippers gaan aandoen omdat ze denken dat dat grappig is.
hopelijk reageren ze niet ozo bij jou.
wat je wel kan doen is dresscode : black and white of black and blue, maakt het meestal heel stijlvol en mooi (en ze hebben toch het gevoel dat ze hen mogen verkleden ☺

Dorine

Meld misbruik17-7-2008 8:26:23

je moet durven maar ik vind het wel een mooi gedichtje

Wij komen helemaal opgekleed
Dus als je het nog niet weet
Laat je jeans en short maar even in de kast
En heren zoek een mooi kostuum dat bij je past
En dames laat je van de beste kant zien
Zoek een outfit met een score classy 10

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik17-7-2008 8:35:36

ik vrees dat mensen die dat uit zichzelf niet weten, het ook niet gaan snappen met een dresscode???

Els
17-7-2010
 Meld misbruik17-7-2008 8:58:02

Hey,
op de uitnodiging van mijn nicht (trouwt in het godshuis in St-Laureins) staat ook onderaan vermeld: "Dresscode: feestelijk elegant". Zo versta je ook wel dat je niet in je jeans moet komen.
Nu moet ik natuurlijk zelf wel serieus zoeken naar iets chiques, maar het mag natuurlijk niet té chique zijn, want ik loop niet in de suite en ben zelf de bruid niet he... (Met al die t-shirt- flodderkes in de solden, of de herfstcollectie al in de rekken...)
Groetjes,
Els

vanessa
20-6-2008
 Meld misbruik17-7-2008 9:08:21

hallo
moest ik jou zijn , dan zet ik zeker een dresscode op de kaarten, op mijn huwelijk hadden er massaal een jeans aan , cowboyhoed, cowboybotten, zo van die gilets, er had er dan ene haar trouwkleed aan(zie 21/06/2008). het kwam echt laag over.

27 dagen getrouwd

marijke
9-8-2008
 Meld misbruik17-7-2008 10:56:44

hi sofie,

wij trouwen op 9/8/08 en houden ons feest in het Godshuis. zelf hebben wij ook een dresscode op onze uitnodigingen gezet, nl. mobster chique & gangster cool - no jeans! ons feest heeft een maffiathema en we willen dat iedereen volgens dat thema gekleed komt. heel leuk! we krijgen er enkel positieve reacties op, dus go for it!

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik17-7-2008 11:04:51

hallo,
Een mooie jeans is niet het probleem de mannen zijn meestal wel in´t mooi, het zijn de vrouwen die mij dikwijls doen denken kan dat niet wat anders, zo hebben wij in ons feest regelement dit staan:
Alle schone elegante kleding wordt toegestaan, het is dus niet in´t lang en ook niet in´t mini gewoon in het schoon.

wij hebben der bij die anders met hun gat bloot lopen daar krijg ik het van hun centuur is vaker groter dan de rest en hun tieten(sorry kweilen eruit) het is niet dat ik geen schoon benen of mooi decolte kan verdragen maar hou het deftig he.
groetjes sylvia

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info