TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
kris
|
17-7-2008 9:53:50
Dit kon je allemaal vermijden door een geregistreerde dj te nemen en dan nog liefst iemand die al jaren in het vak zit. Ik heb dat al meermaals gezegd...helaas hoor ik te dikwijls dat de "goedkoop" (vriendvandefamilliedj zal wel een prijsje maken of voor niks komen draaien) de overhand blijkt te halen met nadien (en voordien) de enorme onzekerheid, de stress, de ontgoocheling en als het helemaal tegenzit: een dansfeest dat geen dansfeest was maar een rampfeest! Ik vermoed dat het feest in een zaal doorgaat? Wat ga je doen als de arbeidsinspectie eens zou binnenvallen? Je "vriendvandefamilliedj" is dan bezig in het zwart....de boetes zijn niet mis. Wat ga je doen als bij zo'n inval ook de inspecteurs van Sabam erbij zijn en eens een kijkje zullen nemen in de cd-koffers van uw dj? Allicht zal er daar veel illegaal materiaal tussen zitten. Ook hier zijn de boetes niet mis: 12 Euro per illegaal nummer + nog een boete. O ja, voor de mensen die hier terug gaan komen zeggen dat Sabam niet op huwelijksfeesten moet: die controles hebben daar niks mee te maken! Da's een andere taak van Sabam. Het resultaat van bovenvermelde zaken zal zijn dat je dj en jijzelf een boete zal krijgen en dat je trouwfeest zal gedaan zijn, vermits hij niet verder zal mogen draaien. Mocht het zijn dat je trouwfeest doorgaat thuis in je living, dan moet je met bovenstaande geen rekening houden en kan je dj wel komen draaien... Plus nog het feit dat zo'n gasten het beroep "dj" ten schande brengen.
Er zijn maar 2 dingen waar de mensen over spreken na een trouwfeest: het eten en de muziek (den ambiance). Gelukkig beseffen de meeste koppels dat wel en zorgen er ook voor dat die 2 dingen in orde zijn. Eens en voor altijd: bezuinig daar niet te veel op en kies voor professionaliteit en ervaring!
|
|
Sandra
30-8-2008
|
17-7-2008 10:15:02
Hey Lieke,
Ik begrijp je zorgen omtrent de DJ. Als die vriend zelf voorgesteld heeft om op jullie feest muziek te draaien, zal hij heel hard zijn best doen om dat goed te doen. Waarschijnlijk zal hij op andere feesten ook al muziek gedraaid hebben. Want om op een huwelijk muziek te willen draaien, moet je toch vrij zeker zijn van je stuk. Omdat je als DJ, toch moet weten dat de muziek een van de cruciale elementen is om het feest te doen slagen. Waarom spreken jullie niet eens af met die vriend en vragen jullie hem niet om samen met hem een lijst te maken. Jullie kunnen nadenken over welke liedjes jullie graag zouden horen, maar mij lijkt het toch moeilijk om hem een hele lijst door te geven waarmee hij tot 3u zoet is. Best dat jullie hem toch betrekken bij het samenstellen van de lijst. Zo horen jullie ook zijn ideeën en worden jullie misschien gerustgesteld...
Nog veel succes!
|
|
evy
1-3-2009
|
17-7-2008 10:50:03
Ook wij kregen een aanbod van een vriend om muziek te draaien op ons feest. Maar...hoe meer we over nadachten, hoe meer we begonnen te twijfelen. Uiteindelijk kozen we voor een professionele dj. De dansavond is zowat het belangrijkste van het feest en dat moet dan echt wel goed zijn. Je feest valt of staat met de muziek! Wij geven liever iets meer uit aan een ervaren iemand die de boel draaiende houdt tot in de vroege uurtjes en een goedkoop iemand die niemand de dansvloer op krijgt en om middernacht de boel al leegloopt. Misschien heel cru gezegd, maar daar komt het op neer...
|
|
LeBart
|
17-7-2008 12:04:48
Los van het feit dat je een pro of amateur dj geboekt hebt is een lijst die de man moet draaien tot 3u niet echt een goed idee. Zijn jij en je verloofde dan wel de pro djs die op voorhand kunnen inschatten hoe de ambiance in jullie feest te stoppen ?
|
|
Lieke
6-9-2008
|
17-7-2008 12:12:01
Hoi Sandra en Evi,
Bedankt voor jullie reactie! Ik zal inderdaad nog eens goed nadenken wat we ermee gaan doen en eens afspreken met onze dj zodat alles eens goed kan besproken worden.
Kris, ik heb helemaal geen veroordeling nodig over wie ik heb gekozen als dj. Wat jij hier schrijft is zeker en vast geen oplossing voor mijn probleem. En ons feest gaat door thuis in de tuin, dus geen problemen met sabam. Spijtig dat jij enkel zo'n negatieve reactie kan posten.
Groetjes,
Lieke
|
|
debbie
10-10-2008
|
17-7-2008 14:07:03
hey hey, hier iemand met hetzelfde probleem. onze dj vroeg ons wel zelf welke stijl we wilden en of we iets op papier wilde zetten om dan is te bekijken, hebben we dus gedaan en toen we het overloopte was het dus hetzelfde dan dat hij voor een huwelijk in gedachte had. dus ik ben nu toch een beetje gerustgesteld. wij hebben wel vooral feestmuziek gekozen en daarbij ook aan alle leeftijden gedacht als je wil kan ik je ons lijstje wel is doormailen. goetjes debbie
|
|
kris
|
17-7-2008 14:27:04
Beste Lieke,
dit is geen negatieve reactie en geen veroordeling, dit is je waarschuwen voor wat de gevolgen kunnen zijn... gelukkig gaat alles door in je tuin en moet je met bepaalde zaken geen rekening houden. Ook dat heb ik vermeld in mijn post!! Er stond in je post dan ook niet dat het feest bij jou thuis doorging, vandaar mijn waarschuwing... Plus dat ik hier nog altijd mag opkomen voor het beroep van dj, er zijn genoeg mensen die denken dat het dj-zijn gewoon maar een paar uurtjes cd'kes in volgorde afspelen is...(lijstje tot 3u....???). Als je eens de moeite doet en mijn posts hier bekijkt, zal je zien dat ik hier al veel mensen heb geholpen en heb raad gegeven EN dat ik hier geen reclame maak voor mijn eigen zoals er hier wel zijn, zij antwoorden ook niet op de vraag maar doen een copy/paste van hun altijd weerkerende reclame.
Als jij tevreden bent met het afgeven van een lijst met liedjes zodat je dj tot 3u ze kan afspelen, dan is dat jou volste recht. Als jij tevreden bent met je keuze van een niet geregistreerde dj dan is dat ook je volste recht! Ik vraag me dan enkel af wat je probleem dan is en waarom je hier zo'n noodkreet slaakt en zo ongerust bent? Misschien verwacht je dat ik (of iemand anders) een lijstje van nummers zou doorsturen zodat je tot 3u verder kan, of misschien direct een 150-tal mp3's zou doorsturen zodat je die aan je dj kan geven? Je probleem zou dan inderdaad opgelost zijn!
Nog een oplossing en een mogelijke optie is een pc aansluiten op een installatie, je liedjes programmeren en ze laten afdraaien, dan heb je al helemaal geen dj meer nodig, dan heb je zelf alles in de hand en kan je misschien ook zeggen dat jullie pro-dj's zijn.
Toch bedank je ook Evy, terwijl wat zij zegt op hetzelfde neerkomt dan wat ik zei.
Helaas zijn er altijd mensen die het niet aankunnen als je hun met de neus op de feiten drukt, ze voelen zich direct in hun "gat gebeten", ze voelen zich aangevallen.
Dat je met je dj eens moet afspreken en es babbelen, is maar de normaalste zaak van de wereld. Pro-dj's zullen daar ook altijd op aansturen by the way! Een trouwjurkje bestel je ook niet in een boekje zonder contact te hebben met de verkoper, als je een traiteur laat komen zal je ook met die mens wel es aan tafel gaan zitten om je wensen kenbaar te maken. En als je nonkel in je tuin komt koken of bbq'en voor je feest, zal je ook met die mens wel es het één en ander bespreken... Als uit alle reacties hier naar voor is gekomen dat de oplossing voor jou probleem "ne keer babbelen met je dj" is, dan ben je hier weer al eens gered geweest. Sorry dat ik die oplossing maar evident vind en je dit niet heb voorgesteld!
Voor de rest wens ik je een heeeeel fijn trouwfeest toe en het liefst eentje waarop er veel ambiance is geweest en waar er veel is gedanst, zodat je achteraf kan zeggen dat je ongerustheid voor niks is geweest.
groetjes Kris
|
|
|
|
Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten.
in West-Vlaanderen |
Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat
in Beerse |
in Opwijk |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay
in regio Zuiderkempen |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen!
in Schoten |
Feesten in stijl
in Kessel-Lo |
MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES
in west - vlaanderen |
uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van.
in Oost- en West- Vlaanderen |
fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/
in Diksmuide en Zaventem |
A brand of magic never fails
in Menen |
in Belsele |
Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime!
in heel Vlaanderen |
Van Gala tot Party
in Wetteren |
De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons
in Aalter |
DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM
in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg |
|