Nu Online
Momenteel zijn er 652 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kousenband: welk nut?

17-7-2008 12:05:49
Dag bruidjes,

Ik heb misschien een stomme vraag maar ik zal ze toch stellen aan jullie: welk nut heeft een kousenband precies? Dit kan een pikant detail zijn voor de huwelijksnacht maar heeft dit nog een bijkomende betekenis/nut? Moet je dit dan de hele dag al dragen (want dit lijkt me niet echt handig) of enkel 's avonds?

Mieke

Mieke

Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 865

Darcy
9-8-2008
 Meld misbruik17-7-2008 12:37:49

hallo Mieke,

Ik wist ook niet precies wat voor nut het heeft maar als je het opzoekt staat er: "De kousenband werd vroeger gebruikt om de kousen om hoog te houden. De traditie is dat de bruidegom de kouseband met zijn tanden van haar baan haalt. Dit staat voor seksuele trouw. Vervolgens gooit hij de kousenband naar alle mannen die nog niet getrouwd zijn. Net zoals bij het bruidboeket gooien: Wie vangt is de eerst volgende bruidegom".
Ik draag mijn kousenband een hele dag aan de linkerkant net als de trouwring dat staat het dichtste bij je hart..een beetje bijgeloof doet soms wonderen...
Veel geluk

Darcy
08/08/08

Dorine

Meld misbruik17-7-2008 12:55:26

een gekregen kousenband zou geluk brengen!!

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik17-7-2008 14:32:32

Hallo,
en waarom is vaak met een blauw lintje, wel dat komt van something old, somthing new , something borrowed, something bleu, dus iets ouds wat je al had, iets nieuws je kleed bv. iets geleend kunnen bv.oorbellen zijn en iets blauw de kousenband bv. het zou geluk brengen.
groetjes sylvia

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik17-7-2008 16:20:53

sommige bruidjes verkopen hun kousenband 's avonds aan de meest biedende vrijgezel

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...